הלכה יומית

הלכה יומית – הלכות קיץ, ח’ בסיוון תשע"ז

הלכה יומית ליום ו' בסיוון תשע"ז - הלכות קיץ. 2 הלכות ביום, מפסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

אא

האם מותר לשליח ציבור להתפלל עם חולצה קצרה?

שליח צבור שלובש חולצה עם שרוולים קצרים ביותר עד שגם חלק מהזרוע שבין המרפק לכתף מגולה, לכתחילה לא יעבור כך לפני התיבה מפני כבוד הציבור, אלא יתעטף בטלית ויכסה זרועותיו. ויש בזה גם משום "הכון לקראת אלקיך ישראל". אבל אם כל פרק הזרוע העליון עד המרפק מכוסה, מותר לו לעבור לפני התיבה גם לכתחילה להוציא את הצבור ידי חובתם. ואם אין שם טלית לכסות את זרועותיו, במקום צורך אפשר להקל שיעמוד כשליח צבור אף שהוא לבוש בחולצה קצרה.

 ובכל אופן יש ליזהר מלעשות מחלוקת מזה. ומי שהולך במכנסיים קצרים וירכיו ושוקיו מגולים, אינו רשאי לעבור לפני התיבה עד שיתלבש כראוי [ילקו"י סימן נג].

אך טוב וחסד – הלכה יומית

 

הלכה יומית – כל מה שרציתם לדעת

הידברות גאה להציג את מדור ההלכה היומית. זהו מדור ייחודי ומבורך, המעניק לכל גולש את האפשרות להעשיר את ידיעותיו ביהדות באופן קל וברור.

מדי יום עולה לאתר אייטם ובו 2 הלכות יומיות. ההלכות נלקחות מתוך פסקיו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מתוך הספר "אך טוב וחסד - הלכה יומית".

ההלכות כתובות בלשון נעימה וברורה, באורך אידיאלי. ההלכות מעניקות לגולש מידע מעשי וברור, החיוני לו בכל תחומי החיים.

באמצעות מעקב קבוע אחר המדבר, הגולש מעשיר את ידיעותיו באלפי ידיעות בשנה, כאמור, במגוון תחומים. באופן זה, בהשקעה מועטה יחסית, הדורשת 60 שניות או פחות, הוא זוכה לקיים את מצוות תלמוד תורה, ולזכות בלימוד המביא לידי מעשה.

על מנת להקל על ציבור הגולשים, קיימת אפשרות לקבל את ההלכות היומיות ישירות למייל. אלפים מנויים לשירות החינמי הזה, ונהנים ללמוד 2 הלכות יומיות.

 

לימוד התורה - המצווה החשובה ביותר בתורה

חשוב להבין כי המצווה החשובה ביותר בתורה היא מצוות תלמוד תורה. על מצווה זו אמרו חז"ל, שהיא שקולה כנגד כל שאר המצוות. וכן אמרו ששכרה של מצוות תלמוד תורה שקול כנגד שכרן של כל המצוות.

מצוות תלמוד תורה זכתה למעמד העליון על פני שאר מצוות, בשל שתי סיבות: האחת - שבלא לימוד לא ניתן לקיים את המצוות. הסיבה השניה היא שעצם לימוד התורה הוא מעלה רוחנית אדירה.

חשוב להבין כי ללא ידיעה ברורה בכללי המצוות ופרטיהן, לא ניתן לקיים את מצוות התורה. על כן ישנו הכרח, שכל יהודי ידע את כל יסודות המצוות. וזהו שאמרו חכמים במסכת קידושין: " גדול תלמוד, שהתלמוד מביא לידי מעשה".

ייחודה של מצוות תלמוד תורה היא היותה מצווה תמידית, ואנו מחויבים להגות בה יומם ולילה. לעולם אין אדם יכול לחוש כי סיים ללמוד תורה, שהרי אין סוף לרעיונות שגנוזים בתורה. בנוסף לכך, תכלית הלימוד אינה רק כדי לדעת כיצד לנהוג וכיצד להתבונן בעולם, אלא עצם הלימוד עצמו נחשב למצווה גדולה.

הירשמו עכשיו לקבלת ההלכה היומית, ישירות אליכם למייל מדי בוקר. להרשמה הקליקו כאן.

תגיות:הלכה יומיתהלכות קיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה