חדשות בארץ

מצפה רמון התעטף באבל: "התנהגותך בחודשים האחרונים הייתה למופת בעינינו"

יהודה סבג נפרד בכאב מהרב דניאל בר-מוחא זצ"ל, הרב שמעולם לא עשה הבחנה בין דתיים, חילונים ומסורתיים, וכל תושבי מצפה רמון היו בניו

  • כ"ט אייר התשע"ז
זירת התאונה (צילום: פלאש 90)זירת התאונה (צילום: פלאש 90)
אא

היישוב מצפה רמון התעטף באבל עם היוודע הבשורה המרה: הרב דניאל בר-מוחא, רב היישוב, נהרג בתאונת דרכים מחרידה.

בשיחה לערוץ 7, סיפר הבוקר (חמישי) יהודה סבג, מקורבו של הרב המנוח, על האובדן הכבד. "אני בהלם רק אתמול דיברנו אתו שנבוא לבקר אותו, ופתאום אנחנו מקבלים כזאת הודעה", הוא אומר בכאב. "הרב סבל בשנה האחרונה מהמחלה הנוראית היו לו ייסורים קשים שזיככו את גופו ונשמתו, שעלתה זכה וטהורה. קיווינו והאמנו שנזכה להיות בסעודה ההודיה ופתאום הלוויה. אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים מאת ה' הייתה זאת".

סבג מספר על הרב שכיהן כרב היישוב קרוב ל-40 שנה, וכל תושבי מצפה רמון היו בניו. "הוא מכהן כרב היישוב 38 שנה, והוא זה שבתקופתו העולם התורני במצפה רמון התפתח מאוד. בזכותו הגיעה לכאן הישיבה המפוארת של הרב צבי קוסטינר. גם המבנה המפואר – הכל אודות לסיוע שלו".

"הרב מעולם לא עשה הבחנה בין דתיים, חילונים ומסורתיים", נזכר סבג בכאב. "הוא נתן שיעורים לכולם וחיזק את כל המניינים. הוא סייע גם בתמיכה בחסד כלכלי וסיוע נפשי למי שצריך. הבן שלי נפצע בפיגוע בעצמונה לפני 12 שנה, והרב הסתובב אתנו בכל בתי החולים. הוא היה גם מכין לבר מצוות ומסדר חתונות ואם יש צורך עוזר בשלום בית, והכול לשם שמיים. מעולם לא שמענו שהוא ביקש סכום על סידור חופה, הוא היה אפילו נותן מתנה".

היישוב מצפה רמון אבל על פטירתו הטראגית של הרב. "החיסרון ניכר כבר היום", אומר סבג. "אתמול ראינו איך בהתראה קצר מאוד הגיעו תושבים רבים ממצפה רמון והסביבה כדי ללוות אותו לדרכו האחרונה ה' יעזור לנו שנצליח למלא את החלל".

ראש מועצת מצפה רמון הספיד אמש את הרב בהלוויה. בין השאר, אמר: "מעט יודעים כמה חסד עשית עם קהילת מצפה רמון במשך ארבעים השנים בהן שימשת כרב הישוב. זר לא יבין את גודל האחריות שהוטל על כתפיך הצעירות כשהגעת למצפה רמון, והפכת לציר מרכזי בחיי הקהילה שלנו.

"התנהגותך בחודשים האחרונים הייתה למופת בעינינו. עמדת בגבורה בייסורים הרבים שפקדו אותך. לא ויתרת, על אף החולשה והקושי העצום בין טיפול לטיפול, המשכת לשמש את הציבור בנאמנות אין קץ, לחתן, להשכין שלום בית, לעשות חסד אמת עם הנפטרים, לתמוך בנזקקים ואף להשתתף במעמד קבלת החומש של ילדי כיתות ב', אותו כל כך אהבת", נשנק קולו.

"הרב דניאל", קרא ראש המועצה בכאב, "רק אתמול זכית למעין מעמד הקהל של מצפה רמון. שם, כולם כאחד, בירכנו אותך ואיחלנו לך רפואה שלמה, אריכות ימים ושמחה, והיום, לפתע, כמכת ברק, כואבים והמומים נפרדים ממך בדרכך האחרונה. אנא, למד עלינו זכות במרומים".

תגיות:אבלתאונת דרכיםמצפה רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה