חדשות בארץ

שמונה תורמי כליה במרוץ משותף: "להוכיח שאפשר לרוץ עם כליה אחת"

בצעד מרגש ומיוחד החליטו שמונה תורמי כליה לצאת במרוץ של 24 שעות כדי להוכיח לעולם שתרומת הכליה אינה פוגעת בבריאות או בכושר הגופני. "היכולת להציל חיי אדם היא לא מסובכת", הם אומרים

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

שמונה תורמי כליה, אשר תרמו את כליותיהם ללא כל קבלת תמורה (תרומה אלטרואיסטית) רצים בשעות אלו מרחק של 225 קילומטרים. את המרוץ, כפי שהם סיפרו, הם עושים במטרה להוכיח שאפשר לרוץ גם עם כליה אחת. ואכן, על החולצות שהם לובשים מופיע הכיתוב: "אפשר לרוץ גם עם כליה אחת".

שמונת התורמים מחלקים ביניהם את הקילומטרים של המרוץ, כך שבסופו של דבר כל אחד מהם ירוץ בין 20 ל-35 קילומטרים במקטעים שונים. והם גם הדגישו: "חשוב לנו שאנשים יבינו את הסיבה לכך שאנחנו רצים, כי יש עוד הרבה מאוד אנשים במדינה שיכולים להציל חיים, וזה לא פוגע בבריאותם משום בחינה".

הם גם שיתפו בסיפוריהם המרגשים. ברק כפרי בן ה-48 ביקש לתרום לחברו החולה, אך הכליה לא התאימה. בבית החולים הציעו שיעשו הצלבה – ברק יתקום לערביה ישראלית מחיפה, ואילו בעלה (שלא נמצא מתאים לה) תרם לחברו של ברק.

גבי רביבו ודובי רביבו הם שני אחים שהעניקו אף הם חיים. גבי עשה זאת אחרי שעבד כפארמדיק במד"א וראה את סבלם הרב של מטופלי הדיאליזה חולי הכליות, ואילו אחיו דובי פשוט החליט ללכת בעקבות אחיו...

סיפורים נוספים ומרגשים נשמעו במסגרת פרויקט הריצה הזה. "היכולת להציל חיי אדם אחר היא לא מסובכת", סיכם ברק כפרי, "זה לא דבר קשה ואפשר לחזור לכושר ולשמור על בריאות שלמה. אנחנו מנסים לשדר את המסר הזה בכל דרך, והמרוץ הזה הוא חלק מהחשיפה לנושא".

תגיות:ריצהכליהתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה