חדשות בעולם

FBI שילם 900 אלף דולר לחברה ישראלית, כדי שתפרוץ אייפון אחד. מדוע?

איזו חברה ישראלית קיבלה מה-FBI מאות אלפי דולרים כדי לפרוץ מכשיר אייפון אחד, ואיך זה קשור לפיגוע העוין שהתחרש בסן ברנרדינו, קליפורניה? קראו בכתבה שלפניכם

סוכן FBI (אילוסטרציה: shutterstock)סוכן FBI (אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לפני כשנתיים, מחבל בשם סייד ריזוון פרוק – הצליח לרצוח 14 בני אדם חפים מפשע ולפצוע כ-21 נוספים, כשביצע את הפיגוע בסן ברנרדינו, ארה"ב. שניות לאחר מכן כוחות המשטרה נטרלו אותו, וחקירת ה-FBI נפתחה.

הייתה זו חקירה שזכתה לכותרות מהדהדות ועשתה רעש גדול בתקשורת העולמית – בין היתר בשל הסכסוך בין חוקרי הסוכנות לבין חברת אפל, היות וזו סירבה בתוקף לפרוץ את מכשיר האייפון הנעול של המחבל.

ולמרות זאת, סוכני ה-FBI לא ויתרו. תחילה חשבו לפנות לעורך דין שיתבע את אפל בשל סירובה הנחרץ, אולם אז הוחלט לנסות לעקוף את הבעיה בדרך אחרת. סוכני ה-FBI פנו לחברות סייבר קטנות יותר בשוק, במטרה להשיג את חפצם.

כעת מתברר שה-FBI הצליח במשימתו, ושילם 900 אלף דולר לחברה ישראלית בשם 'סלברייט' – כדי שזו תפרוץ את המכשיר המדובר, מדגם iPhone 5c.

תחילה סירב ה-FBI לחשוף את הנתונים הללו לעיתונות היות ו'זה אינו עניין ציבורי' לטענתם, אולם מרגע שהנתונים הודלפו במהלך דיון בסנאט האמריקני – הסנאטורית דיאן פיינשטיין החליטה שאין טעם להסתיר את הנתונים מהציבור, וחשפה אותם.

על הסכום האגדי ששולם כדי לפרוץ מכשיר אחד בלבד, התבטאה הסנאטורית ואמרה כי "היו ל-FBI סיבות טובות, לנסות ולהגיע למידע ששמור במכשירו של המחבל". יצוין כי ה-FBI עדיין מסרב לחשוף את שמה של החברה שקיבלה את הסכום ופרצה את המכשיר, אך על פי הדיווחים הרבים בתקשורת העולמית, אכן מדובר בחברת 'סלברייט'.

תגיות:אייפוןישראלFBIמחבליםהון תועפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה