בריאות ותזונה

משרד הבריאות ביוזמה מבורכת: הקמת חדרי כושר במקום העבודה

הליכה, רכיבה על אופניים, עלייה במדרגות במקום במעלית, כל אלה הם אמצעים פשוטים לשמירה על הבריאות. יוזמה מבורכת של משרד הבריאות

  • ל' ניסן התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות בתוכנית לקידום הבריאות של העובדים בישראל: עידוד מעסיקים להציב מתקני כושר ומקלחונים למתאמנים במקום העבודה, וכן להקדיש זמן לכושר בעת העבודה.

מטרת התוכנית היא לשפר את בריאותם של העובדים. "באופן זה", אומרים במשרד הבריאות, "יופחתו שיעורי התחלואה והתמותה, הגורמים גם למעסיק נזק כלכלי כבד".

במסגרת התוכנית, ממליץ המשרד למעסיקים לבנות תשתיות הכוללות מתקנים לעידוד פעילות גופנית, בהם מתקנים לחניית אופניים, הצבת אופני כושר בכל קומה, בניית מקלחות במקום העבודה – על מנת לעודד עובדים להגיע ברגל או באופניים למקום העבודה, הקמת חדרי כושר, מתקני כדורסל ועמדות עבודה בעמידה או בהליכה על הליכון.

פרויקט הכושר במקום העבודה תוכנן על ידי משרד הבריאות יחד עם נציבות שירות המדינה – הגוף האחראי בישראל על תנאי העסקתם של העובדים. נוסף לפרויקט הכושר, עובדים שני הגופים במשותף גם עידוד לתזונה בריאה, סדנאות גמילה מעישון ובדיקות רפואיות תקופתיות הכוללות מדידות לחץ דם.

על מנת לעודד את המעסיקים להשתתף בפרויקט, מתכנן משרד הבריאות לבנות תוכנית בשיתוף רשות המסים, שתכיר בהשקעת מעסיקים בקידום הבריאות כהוצאה מוכרת לצורכי מס.

ד"ר יפתח חצרוני, מומחה לכירורגיה אורתופדית ומנהל היחידה לפציעות ספורט במרכז הרפואי מאיר, שיבח את הפרויקט. בשיחה ל-ynet  אמר הד"ר כי "אין כמו פעילות גופנית כדי להפחית תחלואה, להאריך את תוחלת החיים ולשפר את איכותם. אנחנו מבלים שעות ארוכות בישיבה ביום, ודוחסים אימון גופני בעצימות גבוהה פעם בכמה ימים בחדר כושר, ובכך מגבירים את הסיכון לפציעות".

"אנחנו יודעים היום שיש יתרון עצום באימון יומיומי בעצימות סבירה", הסביר הד"ר. "הליכה, רכיבה על אופניים, עלייה במדרגות במקום במעלית, כל אלה הם אמצעים פשוטים לשמירה על הבריאות. אין ספק שמקומות עבודה שיאפשרו לעובדים לשמור על כושר ירוויחו לא רק שביעות רצון ובריאות של העובדים, אלא גם חיסכון כלכלי משמעותי. זה מאמץ ששווה להשקיע בו".

תגיות:כושרמשרד הבריאותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה