חדשות בארץ

ניצולת אושוויץ: "כל תינוק שנולד לעם ישראל הוא תשובה ניצחת להיטלר"

ליביה שכטר עברה באירופה את שתי מלחמות העולם. הוריה, שניה אחיה והארוס שלה נרצחו בשואה. השבוע חגגה את יום הולדתה ה-100 כשלצדה המשפחה המפוארת שהקימה

  • כ"ח ניסן התשע"ז
ליביה שכטר (צילום: מרכז רפואי שערי צדק)ליביה שכטר (צילום: מרכז רפואי שערי צדק)
אא

לליביה שכטר, שחגגה השבוע את יום הולדתה ה-100, היו חיים מאתגרים ביותר: היא נולדה בשנת 1917 בצ'כוסלובקיה, עברה את שתי מלחמות העולם, איבדה את הוריה, שני אחיה והארוס שלה שנרצחו בשואה – והקימה משפחה לתפארת.

ליביה שרדה את זוועות הנאצים, ושהתה במחנות ריכוז והשמדה – ביניהם מחנה המוות הידוע לשמצה – אושוויץ. בשנת 1947 היגרה לארה"ב, וב-2010, בעזרת ארגון 'נפש בנפש' עלתה לישראל.

כשמשפחתה לצידה, מתקבלת עדות חיה לניצחון העם היהודי על הצורר הנאצי. לליביה שתי בנות, 11 נכדים, 55 נינים ואפילו שני חימשים - ילדים של ניניה. "כל תינוק שנולד לעם ישראל הוא תשובה ניצחת להיטלר והוכחה לכך שהעם היהודי שרד, למרות כל מה שעבר", סיפרה בחיוך אופטימי ל'ישראל היום', "התנדבתי בעבר בארה"ב במרכז ויזנטל ובמוזיאון השואה בוושינגטון, והרציתי על מה שעברתי בשואה. חשוב לי שיזכרו את הזוועות שחולל היטלר  לעם היהודי ואני מאחלת שיהיה רק טוב לעם ישראל".

ליביה, שביקרה בארץ 26 פעמים לפני שעלתה, מתגוררת ברמת בית שמש ומספרת באושר כי "ישראל היא הבית האמיתי שלי". היא מקפידה על סדר יום פעיל, שבמסגרתו היא מגיעה לעמותת מלב"ב, מרכז יום לקשיש בבית שמש, שם היא נהנית ממגוון פעילויות.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל 'נפש בנפש', אמר כי ליביה היא "דוגמה למופת. למרות התופת שעברה, לא ויתרה על חלומה והקימה משפחה ענפה לתפארת העם היהודי. אנו מאחלים לה עוד הרבה שנים של נחת עם משפחתה, כאן בישראל".

תגיות:עם ישראלניצולת שואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה