חדשות בעולם

נאס"א: "לא נכין במיוחד אוכל כשר לאסטרונאוטים שומרי מסורת"

ויקי קלוריס, העומדת בראש מעבדת המזון של נאס"א – מבהירה: "לא נוכל לייצר מזון כשר עבור אסטרונאוטים יהודים, היות והמקום שבו מייצרים את המזון עבור החלל – לא הוכשר". ובכל זאת, מי שירצה להביא עמו מזון כשר, לרבות מצות לפסח – יוכל לעשות זאת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתר Space.com החליט לבדוק את נושא הכשרות כפי שהוא נהוג בחלל, ופנה לראיין את ויקי קלריס, מנהלת המעבדה לתכנון וייצור מזון עבור החלל, בנאס"א. במעבדה זו מיוצרים המאכלים על פי תכנון ופיתוח מחקרי מוקפד, ששם דגש על טריות המאכלים ויכולתם לשרוד את תנאי החלל לאורך זמן.

לדברי קלוריס, ייצור מזון כשר הוא בגדר בעיה היות והמקום שבו הוא מיוצר – איננו כשר. "מכיוון שצריך לייצר את המאכלים הכשרים בנפרד, והכל קורה במקום אחד, לעולם לא נמלא את הדרישה הזו", הסבירה.

אז איך בכל זאת יוכל אסטרונאוט לכבד את המסורת שלו בחלל? "היות ואנחנו מאפשרים לכל אסטרונאוט לקחת עמו מזון פרטי לחלל, גם אסטרונאוטים יהודים יוכלו לקחת עמם מזון כשר – בדיוק כמו שעשה אילן רמון בזמנו. הבעיה היא שהכמות מוגבלת לכ-10% מהתפריט הכללי של כל אסטרונאוט".

אז למה בעצם לא מאפשרים לאסטרונאוטים לקחת יותר מזון כשר? "בדרך כלל, אסטרונאוטים טסים לשישה חודשים לתחנת החלל", מסבירה קלוריס. "אנחנו צריכים לספק להם מגוון רחב של מזון, כדי שלא ישתעממו ממה שהם אוכלים".

לדבריה, נאס"א משקיעה מאות אלפי דולרים על מנת לספק את המגוון הזה גם ככה, והעלויות יתייקרו פי כמה – אם הסוכנות תתחיל לתור אחר פתרונות ייצור ואריזה של מזון על פי דרישות הכשרות. "לרוב אנחנו לא חורגים מהתפריט הקבוע שלנו, אבל בפסח אנחנו מאפשרים לאסטרונאוטים שומרי מסורת, לקחת עמם מצות לכל ימי החג. נכון שהמעבדה מתאימה עצמה לדרישות מיוחדות כגון תפריט נטול לקטוז או גלוטן, אבל המקרים הללו נדירים ממילא – כך שאין לנו בעיה להיענות להם".

תגיות:יהודיםאוכל כשרנאסאאסטרונאוטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה