חדשות בעולם

האם צפון קוריאה מאיימת בטילים מזויפים?

צפון קוריאה איימה בסוף השבוע במצעד צבאי בו הוצגו לראווה טילי ענק מאיימים במיוחד, אלא שכעת נשמעות טענות כי הטילים מזויפים

אחד הפרשנים על רקע הטילים (צילום מסך)אחד הפרשנים על רקע הטילים (צילום מסך)
אא

אחרי שבסוף השבוע שעבר ערכה צפון קוריאה מצעד צבאי בו הציגה לראווה בין היתר טילים מאיימים במיוחד, אשר לדברי המשטר הצפון קוריאני, ביכולתם להכות במטרות המצויות במרחק של עשרות אלפי קילומטרים, מסתבר שייתכן שמדובר בסך הכל בהצגה, והטילים הם מזויפים.

מומחים צבאיים שונים יצאו היום (שלישי) בהודעה על כך שהם סבורים שמדובר בטילים מזויפים. אחד מהם, צ'אד אוקארול, מסוכנות ידיעות המתמחה בצפון קוריאה, אמר: "בסרטון של שידור המצעד נראה כי אחד הטילים שהוצב על גבי המשאית זז באופן חשוד. ניתן לראות  שקצהו של הטיל פשוט זז ברוח".

בכיר נוסף בחברה בטחונית פרטית בדרום קוריאה, אמר לסוכנות הידיעות AFP : "אני חושד שהטילים זויפו למטרות ראווה. ייתכן שכל הטילים הם בעצם זיופים שמטרתם הייתה להרשים את העולם".

יצוין כי המצעד נערך לרגל יום הולדתו ה-105 של קים איל סונג, המכונה אבי האומה, כאשר המטרה הייתה להזהיר את ארה"ב מפני הסלמה, יחד עם האמירה: "יש לסיים את ההיסטריה הצבאית של טראמפ שהגיעה לשלב מסוכן". הטילים בהחלט עוררו חשש בקרב מדינות רבות, אלא שכעת עולות הטענות כי ישנו סיכוי סביר שהטילים מזויפים.

תגיות:זיוףטיליםצפון קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה