בריאות ותזונה

הפריחה כל כך יפה, אך למה האף שלי דולף ועיני שורפות?!

פריחת האביב היפה לא מקסימה את כולם: יש מי שסובלים ממנה מאד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם האלרגיות המציקות?

  • י"ז ניסן התשע"ז
אא

האביב פורח, צבעוני ומלבלב, אבל לא מיטיב עם בריאותו של כל אחד. האלרגיה הינה מטרד בריאותי עבור אחד מכל חמישה ישראלים. לפריחה היפה מתלווים התעטשויות מרובות, אף סתום, עינים דומעות, ריריות מגורות ואף קוצר נשימה. לנקיון פסח המרענן ופנוי האבק מתלווה אף דולף ופריחה עורית מגרדת ומציקה. על אף שלרב נראה שאי אפשר להתמודד עם האלרגיה, לא חייבים להשלים עימה וניתן להקל משמעותית ולהבריא בטיפול טבעי ללא צורך בנטילת תרופות באופן קבוע.

 

הידעתם כי אלרגיה נקראת בעברית 'רגשת'?!


רגשת כשמה כן היא, רגישות יתר של מערכת החיסון לגורמים שאינו עוינים בגוף מאוזן ובריא. אלרגיה היא למעשה 'תקלה' של מערכת החיסון. תפקידה של מערכת החיסון הינו לזהות גורמים מזיקים כמו וירוסים וחידקים ולדאוג לסילוקם באמצעות עיטוש, דמיעה, נזלת, חם וכדו' ובכך להגן על הגוף. מערכת חיסון תקינה יודעת להבדיל בין גורמים מזיקים לאלו שאינם מזיקים, אך במצב של אלרגיה מערכת החיסון מזהה חומרים לא מזיקים כאבקני פרחים, אבק, מזונות מסוימים כגופים זרים ועוינים לגוף שפלשו למערכת, מיצרת נוגדנים ויוצאת למלחמה. היסטמינים משתחררים לגוף וההיסטמין מיצר דלקת המלווה בסימפטומים שונים.


האלרגיה האביבית המכונה גם קדחת השחת תבוא לידי בטוי בנזלת, עינים דומעות וצורבות, עיטושים, גרד בחיך, גודש באף ובסינוסים העשויים גם לייצר פוליפים. בעלי רגישות במערכת הנשימה יפתחו התקפי אסטמה, צפצופים, ליחה ותחושת מחנק, ואלו הרגישים במערכת העור יפתחו פריחה עורית כגון אטופיק דרמטיטיס או אורטיקריה.

 

הטיפול הקונבנציונלי מתרכז בדיכוי הפרשת ההיסטמין על ידי תרופות ותרסיסים כימיים – אנטיהיסטמינים, סטרואידים ואף קורטיזון, אשר מקלים בזמן ההתקף, אך עלולים להחליש עוד יותר את מערכת החיסון. ההומאופתיה לעומת זאת מעודדת את כוחות הרפוי הטבעיים של הגוף במטרה לרפא באמת את הנטיה האלרגנית מהשורש ולא רק לדכא תסמיניו של התקף מקומי. הומאופתיה מותאמת אישית תחזק את מערכת החיסון ותרפא את "השיבוש" במערכת החיסון אשר בא לידי ביטוי כאלרגיה.

 

איך זה עובד? נדגים את העיקרון של רפוי בדומה ע"י הכנה הומאופתית מבצל. כולנו יודעים שכאשר אנו מקלפים בצל, העיניים מתחילות לצרוב ולדמוע, והאף מתחיל לטפטף יש כאלו שיתעטשו וישתעלו או יסבלו מכאב ראש וצימאון. הסימפטומים הללו, שמוכרים לכולנו, מתאימים ל"תמונת המחלה" של ההכנה ההומאופתית מהבצל. כך, אדם שסובל מקדחת השחת ומציג סימפטומים שמתאימים לתמונה שהבצל יוצר, יקבל את ההכנה ההומאופתית של הבצל עצמו (Allium Cepa), כלומר בצל שעבר תהליך של פוטנטיזציה (דלול וניעור) אשר מוציא את פוטנציאל הרפוי שלו מהכח אל הפועל. מצבו של אדם זה ישתפר מהר מאד והכנה זו תשמש גם למניעת התקפים עתידיים.

 

הנה הכנות הומאופתיות נוספות שעשויות לסיע לכם בטיפול באלרגיה:

Euphrasia מתאימה למצבי אלרגיה המתבטאים בתחושות עזות של שריפה, גירוי, גירוד, ורגישות של העיניים לאור, המלווה בדמעות צורבות. הנזלת אינה צורבת, ואם היא מצטברת היא עלולה לגרום לשיעול ולקשיי נשימה.

Sabadilla מתאימה למי שסובל/ת מהתקפי שיעול ממושכים ומתישים ועיניים דומעות לאחר כל שיעול. הנזלת המימית נרגעת בעזרת חום ושתייה חמה. לרוב המצב ילווה בדלקות גרון, בעיקר בצד שמאל.

Gelsemium מתאימה להתקפי אלרגיה הגורמים תשישות, ישנוניות וכבדות בעינים, ההתקפים הקשים מופיעים בשעות הבוקר. הנזלת דולפת מורגשת כמו מים חמימים.

Sticta מתאימה למצב של גודש יבש באף, תחושה שהאף סתום ונזלת יבשה תקועה, אין זרימת נזלת.

Wyethia מתאימה למצב של גירוד עז המורגש באף, בגרון ובלוע. הגירוד בלוע מתפשט אל האוזן,יש צורך לגרד בעזרת אצבעות.

יש לא מעט הכנות הומאופתיות שתסייענה לרפוי אלרגיות, הן עשויות מחומרים טבעיים: צמחים, מינרלים או חומרים שונים הקיימים בטבע. ההתאמה לכל אדם ואדם הינה אינדיבידואלית, לפי הסימפטומים והתסמינים הספציפיים שלו, רגישותו ומאפייניו היחודיים. כל מקרה יקבל הכנה הומאופתית שונה ומותאמת למצבו אשר תפעל לטפל באלרגיה, על שלל תסמיניה, מהשורש.
 

 

שרה סגרה היא הומאופתית קלאסית מוסמכת ע"י המכון הישראלי להומאופתיה. saray.homeopath@gmail.com
 

תגיות:אלרגיותאביבהומאופתיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה