בריאות ותזונה

בדיקת דם פשוטה תזהה איזו תרופה נגד דיכאון תעבוד הכי טוב

מחקר חדש גילה מתאם בין רמות ה-CRP בדם והתרופה האפקטיבית ביותר

  • ו' ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרשמים לתרופות נגד דיכאון הם בדרך כלל משחק של ניסוי וטעייה: הרופא רושם את התרופה שהכי נראית לו, אבל לעיתים קרובות הוא נאלץ להחליף מרשם מספר פעמים עד שנמצאת התרופה שאכן מועילה.

מחקר חדש, עם זאת, מצא כי קיימת בדיקת דם פשוטה ותוכל לקצר את ההליך. הבדיקה, שמודדת את הרמות של חלבון מסוים בדם, מספקת כלי מיידי לרופאים שיקבלו כך אינדיקציה לגבי התרופה המתאימה ביותר לחולה.

"נכון להיום, בחירת התרופות שלנו היא לא טובה יותר מהטלת מטבע", אומר ד"ר טריבדי, מנהל המרכז לדיכאון של המרכז הרפואי UT Southwestern, שהוביל את המחקר. "עכשיו יש לנו הסבר ביולוגי שידריך אותנו לגבי הטיפול הנכון" המחקר בדק את רמות ה-CRP בדם של פציינטים הסובלים בדיכאון, וכמו כן בדק לאיזו תרופה הם הגיבו בצורה הטובה ביותר. התברר כי יש התאמה בין רמות ה-CRPוהתרופה שסייעה לפציינטים.

החשיבות במציאת כלי מדוייק למציאת התרופה הנכונה היא משום הנתונים העגומים המצביעים על כך ששליש מהסובלים מדיכאון לא חווים שיפור אחרי נטילת התרופה הראשונה, וכי ארבעים אחוז מכלל אלה שמתחילים לקחת תרופות נוגדות דיכאון מפסיקים לקחת אותם אחרי שלושה חודשים בלבד, ומתייאשים מלמצוא פתרון תרופתי לסבלם. 

תגיות:בדיקת דםתרופהדיכאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה