חדשות בעולם

למה הבריטיים מתכננים להתחיל להרוג סנאים אפורים?

הסנאי האדום הוא חיה פופלארית במיוחד בבריטניה, אבל הוא נמצא בסכנת הכחדה בגלל קרוב משפחה גדול וקשוח יותר: הסנאי האפור. הפתרון הבריטי: להתחיל לחסל את האפורים

  • ט' אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הסנאי האדום הוא חיה אהובה במיוחד על הבריטים. מלבד העובדה שמדובר בחיה חמודה וחיננית במיוחד, היא גם מככבת באחת הקלאסיקות האנגליות לילדים. ב-1903, סופרת ילדים פופולארית בשם ביאטריס פוטר הוציאה לאור ספר המתעד את הרפתקאותיו של סנאי אדום שובב בשם נאטקין, שאף מאבד חצי מזנבו כתוצאה מחוסר זהירותו. מאז אותו הספר, שנקרא על ידי דורות רבים של ילדים בריטים, זוכה הסנאי האדום לחיבה רבה במיוחד ברחבי הממלכה המאוחדת.

החיבה הזאת, עם זאת, לא ממש עוזרת לאוכלוסיית הסנאים האדומים בבריטניה לשגשג. למעשה, מספרם של הסנאים האלה הולך וקטן כל הזמן, ואיגוד של ארגוני שימור בשם 'איחוד הסנאים האדומים' אומר כי סנאים אדומים ייכחדו לחלוטין תוך 35 שנים אם בני אדם לא יעזרו להם.

מה גרם למצוקה הקיומית של חבריו של נאטקין השובב? פלישה של הסנאי האפור המצוי באמריקה.

סנאים אפורים הגיעו לבריטניה בשנת 1876, על ידי מטיילים שחזרו מאמריקה והביאו איתם חיות שנראו להם מעניינות, כולל את הסנאי האפור. בהמשך, הסנאים האלה שוחררו מפעם לפעם בכוונה-תחילה בטבע, כדי 'להעשיר את אוכלוסיית החיות הדלילה של בריטניה', כפי שנימקו זאת אז.

אלא שהסנאים האפורים כמעט וחיסלו את קרוביהם האדומים. הם מתחרים איתם על אותם מזונות (בעיקר אגוזי מלך) וחיים באותו אזור גידול. אולם הסנאים האפורים הם גדולים יותר וחיים בקבוצות גדולות יותר, וכך הם דוחקים את רגליהם של הסנאים האדומים. בנוסף, הם מפיצים לסנאים האדומים מחלות.

כיום חיים בבריטניה 3.5 מיליון סנאים אפורים – ורק 140,000 סנאים אדומים, כמעט כולם בצפון אנגליה. כדי לשמר את אוכלוסיית הסנאים האדומים, וכדי לשקם אותה במידת האפשר, החליט ארגון 'איחוד הסנאים האדומים' לגייס 5000 מתנדבים החיים באזורים בהם יש עדיין סנאים אדומים. המתנדבים הללו יצפו בסנאים האדומים, ירשמו נתונים עליהם, וגם יצלמו אותם במצלמות מרוחקות.

אבל פעולת הניטור לבדה אינה מספקת. המתנדבים, אומרים בארגון, ידווחו גם על נוכחותם המפריעה של סנאים אפורים בשטח – והסנאים האלה 'יורחקו'. ושהמילה המכובסת הזו לא תטעה אתכם: כששואלים את 'איחוד הסנאים האדומים' איך בדיוק יורחקו הסנאים האפורים, יש להם תשובה פשוטה: הם יוצאו להורג בירייה.

"זה הפתרון האחרון, אבל אין ספק שהוא אפקטיבי", אומרת מנהלת התכנית של הארגון. במילים אחרות, הבריטיים נחושים בדעתם: כדי להציל את הסנאים האדומים, אין להם שום בעיה להרוג את הסנאים האפורים.

תגיות:בריטייםסנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה