לאישה

גלית פרידמן: "אני לא מבטיחה הריון, אבל כן מבטיחה חיזוק משמעותי בדרך"

במשך שנים ציפתה גלית פרידמן לילדים משלה וחוותה מתח, אתגרים וקשיים, זה מה שגרם לה לחפש את דרך המלך ולפתח שיטה ייחודית שיכולה לעזור לכל אישה לצלוח כזה מצב. השתלשלות האירועים הובילה להוצאת ספר מרתק

בעיגול, גלית פרידמן (צילום: shutterstock)בעיגול, גלית פרידמן (צילום: shutterstock)
אא

"שלושת הילדים שלי הם ילדים יקרים מאוד", במונחים אלו משתמשת גלית כשהיא מדברת על ילדיה, וכשהיא אומרת 'יקרים' היא מתכוונת למשמעות המלאה של המילה. "יש לי שלושה ילדים שיהיו בריאים - תאומים בני שש ותינוקת בת שנה, וכולם הגיעו אחרי טיפולי פוריות ארוכים ומאוד מייגעים ומתישים, בעיקר נפשית".

אבל הילדים של גלית הם גם יקרים מבחינה נוספת, כי הם אלו שהובילו אותה לצעד משמעותי מאוד בחייה – הם גרמו לה לעזוב את מקצוע ההוראה בו היא עסקה ולפנות מזמנה עבור נושא אחד ויחיד – פיתוח קורסים וסדנאות לנשים המצויות בתהליך ההמתנה לילדים.

"מי שלא חוותה את זה על בשרה אינה יכולה לדמיין עד כמה שהתהליך קשה וכואב", היא מציינת, "כי זהו קושי שנובע מחוסר וודאות. את רוצה כל כך לקבל משהו אבל אף אחד לא יכול להבטיח ולומר לך מתי תקבלי אותו, אם בכלל. חוסר הוודאות זהו לדעתי האתגר הקשה ביותר, כי זה מטלטל את כל הנפש ולמעשה את כל החיים".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לגבי עצמה מספרת גלית שבשלב מסוים, במהלך הניסיונות המאכזבים, היא הרגישה צורך עז לפרוק את הקושי.  "למזלי, היו לי כמה חברות קרובות שגם הן היו במצב דומה לשלי והן ראו בי כתובת. כשהצלחתי לעזור להן ולחזק אותן הבנתי שיש לי כאן כוח מיוחד בידיים. גם אני בעצמי הגעתי לסדנה שנמסרה בירושלים. ואז, לא יודעת איך, פתאום אחד הטיפולים הצליח ונכנסתי להריון של התאומים. אני זוכרת ששאלתי את עצמי איך ייתכן שהטיפול הצליח? מה היה כאן שלא היה בפעמים הקודמות? לא ייתכן שזה מקרי. זה שלח אותי למסע של חיפוש אחר תשובות ממקום עמוק יותר וכך הגעתי לשתי מסקנות מרכזיות. האחת, שכנראה ל'ביחד' הזה עם נשים אחרות בתוך קבוצה, ובכלל, יש כוח עצמתי ומדהים. המסקנה השנייה היא שלחיות את החיים זה מאפשר לנפש, סוף סוף, לחוות הצלחה, שמחה וסיפוק שמקלים על כל התהליך ובאופן מופלא, גם מעלים את הסיכויים להצלחת הטיפול או לקבלת הריון טבעי".  

 

ההחלטה: להתעסק בחיים

באותה תקופה הייתה גלית לפני לידת התאומים והיא החליטה שיש לה מטרה ברורה – להקים סדנה לתמיכה בנשים. "הרעיון שלי היה לחזק כמה שיותר נשים מאותגרות פוריות, כי ידעתי שזה חשוב וראיתי עד כמה שהליווי הקבוצתי תמך בי. אבל מהר מאוד הבנתי שזה לא יכול להתאפשר לי, כי הייתי כבר בשלב מתקדם של ההיריון והרגשתי שזה לא מתאים, אז דחיתי את הרעיון אבל ממש לא גנזתי אותו".

כשהתאומים היו בני שנתיים התחילה גלית לעבור שוב סדרת טיפולים כדי לזכות בילד נוסף. "ידעתי שאין לי זמן לחכות ועליי להיכנס שוב לתוך עולם הטיפולים שלא מזמן יצאתי ממנו. לכאורה היה כל כך הגיוני שאחשוש ואפחד, כי התהליך הקודם היה ארוך ומייגע מאוד. אבל החלטתי שאני לא נותנת לעצמי לעבור את הקשיים האלו בלי תמיכה ופתחתי סדנה שהשתתפו בה חמש נשים. נפגשנו עשר פעמים, אחת לשבוע, כאשר בכל מפגש אני מנסה לתמוך ולחזק מהמקום העמוק ביותר בלב שלי. כולנו הרגשנו באותה תקופה שאנו מצויות בסירה אחת של המתנה וציפייה".

והסדנה הזו הסתיימה בבשורות משמחות במיוחד. "בסוף השנה ארבע מתוך חמש הנשים שהשתתפו בסדנה כבר בישרו לי שהן בהריון, וכעבור חצי שנה הגיעה החמישית עם בשורה טובה גם כן. ברוך ה' מהסדנה הזו יצאו תאומים וגם יחידים והרבה דברים טובים ומשמחים".

ואז, גמלה בליבה של גלית ההחלטה שהיא עוזבת הכל ופשוט הולכת ללמוד את הדברים בצורה מקצועית, כדי שתוכל להעביר אותם הלאה באופן הטוב ביותר. "זו הייתה החלטה מאוד משמעותית עבורי, כי באותה תקופה הייתי מורה והיה לי מאוד נוח להמשיך את השגרה - לצאת לעבודה מסודרת, לקבל משכורת קבועה ולחזור בשעה סבירה כדי להיות עם הילדים בבית. ובכל זאת, הנפש שלי רצתה להתעסק בתחום אחר, אז עזבתי הכל והתחלתי ללמוד ב'מכללת כוונה'. למדתי אימון יהודי אישי והנחיית קבוצות. רכשתי כמה שיותר כלים משפיעים ומובילים בתחום. בקורסים שלמדתי גם גיליתי חיבור מאוד גדול בין העולם הפנימי והבחירות הפנימיות שלנו לבין התוצאות שנראות בשטח, והרגשתי שזה נוגע ישירות לנושא שבו אני מתעסקת. אז ממש נכנסתי לעובי הקורה, העיקר שאצליח להבין איך אני יכולה לעזור לעצמי בתקופה כה ארוכה של המתנה וחוסר וודאות.

"עליתי על מסלול מדהים ומשוגע אבל כבר לא יכולתי לחזור בי", היא מוסיפה, "לא ידעתי לאן הדברים האלו יובילו אותי, אבל באחד הימים התחלתי ללמוד גם פיתוח קול, ושם, בלימודים פגשתי פסנתרנית מוכשרת. היו לי באמתחתי הרבה מאוד שירים שכתבתי במשך כל תקופת ההמתנה, ולכן הצעתי לפסנתרנית רעיון – אני אוהבת לדבר מול קהל וגם לשיר, ואילו את יודעת לנגן . בואי נצא להרצאה משותפת בה נדבר יחד ונעביר את השירים שלי".

כך יצאו גלית והפסנתרנית במופע הראשון תחת הכותרת "שבעת השלבים – לצאת מנצחת מכל קושי". "מדובר בשיטה שפיתחתי על סמך כל מה שעברתי ולמדתי, אשר מסייעת מאוד לנשים מאותגרות פוריות, אבל היא יכולה גם לסייע להרבה נשים המתמודדות עם קשיים אחרים בחיים, ובינינו – מי לא מתמודדת?"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ומה את מציעה בעצם?

"דרך ההתמודדות שאני מציעה מתחילה בשינוי נקודת המוצא אתה נכנסתי להתמודדות. כך, למשל, אם אישה מחכה להיכנס להריון ובינתיים מרגישה שכביכול משהו לא בסדר אצלה או שהיא פגומה, אז היא משנה את כל נקודת ההסתכלות הזו, ואיך היא עושה זאת? על ידי חיזוק הדברים הטובים שמצויים בה. אחר כך, לאט-לאט אנו לומדים איך לקחת את המחשבות הטובות והחיוביות ולהעבירן גם למקום של ההתמודדות והקושי, כדי שיסייעו גם שם".

התהליך, כפי שמציינת גלית, מורכב משלבים שונים, והוא חייב להיעשות יחד עם מישהו נוסף. "זו יכולה להיות קבוצת נשים שמתרגלת יחד, או אישה שמתרגלת יחד עם חברה או עם הבעל או עם אמא שלה, או כל מישהו אחר. אבל חשוב לעשות זאת עם מישהו נוסף, בבחינת 'אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים'".

 

"לא מבטיחה הריון, אלא חיזוק"

הסדנה הראשונה שמסרה גלית התקבלה בתשואות נלהבות, ובאופן טבעי  גררה בעקבותיה גם סדנאות נוספות המיועדות באופן ספציפי לנשים מאותגרות פוריות, וכן גם תהליכים אישיים לליווי נשים באופן פרטי. "תוך כדי העבודה שלי עם נשים ומסירת ההרצאות נאגרו בתוכי כל כך הרבה דברים שאני רוצה להגיד לעולם, וממש יכולתי להרגיש אותם רוצים לפרוץ החוצה, ואז החלטתי שאני כותבת ספר בנושא", היא מספרת.

וכך, במשך קרוב לשנתיים, בעזרת תכנית 'יוצאים לאור', עבדה גלית על כתיבתו של הספר 'החיים שבתוכך'. ספר שמספר על  התהליכים הפנימיים שיכולים לסייע לכל אישה לצלוח את אתגר קשיי הפוריות ואתגרים בכלל. "זה לא שכל מי שקוראת את הספר ועובדת לפיו תזכה להיכנס להריון או שתקבל כל דבר אחר שהיא מבקשת", היא מדגישה, "אבל אני בטוחה שמי שתאמץ לעצמה חלק מהשיטות או צורות החשיבה בוודאי תחווה את הקשיים ואת הציפייה בהרבה פחות פחד, בצורה בטוחה, והעיקר מתוך אמונה", היא מדגישה. "כי הספר מחזק לאורך כל הדרך את האמונה בכך שהקושי שאנו עוברות בחיינו אינו מקרי, אלא הוא בא ללמד אותנו משהו, ודווקא מתוך הניסיון אפשר לצמוח ולהתחזק".

תגיות:הריוןפוריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה