בריאות ותזונה

למה לא כדאי לזרוק את התיון לאחר השימוש? 7 סיבות מפתיעות

רופא ממוצא ספרדי בשם ד"ר ויקטור מרצ'יונה (באנגלית: Dr. Victor Marchione) – פרסם בבלוג שלו שבעה שימושים מיוחדים לתיונים (שקיקי תה) של תה שחור, וביניהם רפואה לעור, לצמחים ועוד. לפניכם שבעה שימושים מדהימים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רופא ממוצא ספרדי בשם ד"ר ויקטור מרצ'יונה (באנגלית: Dr. Victor Marchione) – פרסם בבלוג שלו שבעה שימושים מיוחדים לתיונים (שקיקי תה) של תה שחור, וביניהם רפואה לעור, לצמחים ועוד. את דבריו מבסס ד"ר מרצ'יונה על מחקרים שנעשו על מרכיב מרכזי בתיון – המכונה בשם טאנין.

הטאנין הוא חומר שנמצא במיני צמחים רבים, ותפקידו הוא להגן על הצמח במפני טורפים. הטאנין, שנמצא בין היתר בקליפות ענבים, ברימון, אפרסמון, בננה, תמר ותה – יוצר עפיצות שבגינה אנחנו מרגישים את ה'יובש', כשאנחנו נוגסים בפרי בוסר.

לדברי ד"ר מרצ'יונה, הטאנין מאוד עוזר כשמדובר בהרגעה וריפוי של העור, בעצירת דימומים ואפילו בהשבחת האדמה שבה אנחנו מבקשים לשתול פרחים.

7 השימושים שמציע ד"ר מרצ'יונה לשקיקי התה, הם:

1. נפצעתם או נחתכתם? השרו שקית תה שחור בתוך כוס עם מים חמימים, והניחו על האזור הפגוע במשך כחמש דקות. הטאנין שבשקיק התה יעזור לעצור את הדימום. באופן דומה ניתן לעצור דימומי חניכיים. חלקיקי הטאנין (טאנינים) שבתוכו יעזרו בהצרת כלי הדם והפחתת הנפיחות.

2. לטאנין יכולות פנומנליות אף בהעלמת 'עיגולים שחורים' מתחת לעיניים ולכן, בפעם הבאה שאתם שותים כוס תה שחור, שמרו את התיון במקרר (ניתן לשמרו עד יומיים) והשתמשו בו לצורך זה. יש להשרות את התיון במעט מים חמים, ולהניח אותו על העיגולים השחורים למשך 15 דקות.  

3. נכוויתם בשמש? אל דאגה, שקית התה יכולה לעזור גם כאן. מקמו את שקית התה על האזור הכואב, וההקלה תגיע תוך רגעים ספורים. אם כל הגוף כואב לכם, עצתו של ד"ר מרצ'יונה היא למלא אמבט עם מים חמימים, להשרות בו 10-15 שקיקי תה שחור ולטבול בו במשך 10 דקות. חומרים בשם פוליפנולים (נוגדי חמצון) וכן חומצה טאנית – יזרזו את תהליך הריפוי וההרגעה של העור השרוף.

4. נטרול ריחות בלתי נעימים בנעליים: תחיבת שקיק תה בתוך נעל שמדיפה ריחות לא נעימים למשך הלילה, תפתור את הבעיה בקלות. בבוקר שלמחרת הריחות ייעלמו כלא היו. ניתן גם לטבול את הרגליים באמבטיית תיונים, כפי שהוזכר בסעיף הקודם, על מנת להתפטר מהריחות הלא רצויים.

5. שקיות תה עוזרות בשיכוך כאבי עיניים ודלקות עיניים – כל שעליכם לעשות הוא להניח את השקיק מעל לעיניים למשך 20 דקות. פעולה זו תגרום להפרשות הזיהומיות לצאת ביתר קלות, ותמגר אדמומיות ונפיחות.

6. שקיקי התה השחור 'מתמחים' גם בריכוך וריפוי סדקים ופצעים בשפתיים (בדומה לשפתון). לחיצת התיון על השפתיים למשך 30 שניות, תחולל נפלאות בתחושתכם ותגרום לריפוי (אם כי לא מידי) הדרגתי של הפצעים.

7. שקיקי התה הוכחו כמועילים אף בריפוי עקיצות יתושים ושאר חרקים, כך שבמקום לבזבז כסף על משחות וג'לים להרגעה, שלא תמיד עוזרים – נסו את השיטה הזו, והיווכחו בהצלחתה.

וטיפ אחד נוסף שלא קשור לריפוי שלנו, אך בהחלט יעזור באם אתם מנסים לשתול פרחים באדמה 'בעייתית': לדברי ד"ר מרצ'יונה – התיונים של התה השחור פועלים גם כ'מסירי שומנים' עיקשים מעל כלים, וכן כמשביחי אדמה.

תגיות:עורבריאותהרגעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה