טורים נשיים

פרשת יתרו: תרופה מצילת חיים – איזו שמועה שמעת ובאת?

צרות ותלאות העולם מוסיפות בעקביות כאב ושיברון לב. מה יגרום לשברים הללו להתאחד מחדש?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קולות רבים את שומעת בחייך מכל מיני כיוונים וצדדים, עד שנפשך קצה בהם. מהם הצלילים שתרצי לשמוע שוב ושוב?

"שמעו דבר ה'". אמר להם אם יפול אדם מראש הגג כל גופו לוקה והרופא נותן לו רטיה בראשו, בידיו, ברגליו ובכל אבריו, נמצא כולו רטיות. אני איני כך אלא רמ"ח איברים באדם הזה והאוזן אחד מהם, וכל הגוף מלוכלך בעבירות והאוזן שומעת וכל הגוף מקבל חיים, שמעו ותחי נפשכם (מדרש רבה).

ניסיונות החיים והקושי העצום המתלווה אליהם הצליפו בשוט על גב ליבך פעם אחר פעם, והותירו צלקות כואבות ומדממות בנשמתך. נפשך מיוסרת וחבולה, מחפשת מרפא ומזור למחלתה. יתכן שרק עתה יצאת מעבדות לחירות אבל עדיין מעשי העבר שלך נתנו בך חותם שקשה לך להשתחרר ממנו. הנה הם דופקים בעדינות על תנוך אוזנך צלילים אחרים, רכים ומענגים. דברי התורה החמימים שהאזנת להם נכנסים אלייך כטיפות הרפיה ומחוללים בתוך תוכך מהפכה של ממש. החוכמה האלוקית שאת שומעת, מטפטפת על פצעי חייך וחובשת אותם ברטיות של אמונה, תקוה ושמחה. כל תאי גופך מתחדשים ומקבלים חיות מרעננת שנותנת לעצמך כוח לעמוד על הרגליים ולהמשיך בריאה ומחוזקת בנפתולי היומיום.

1. שמעי ניסים. "וישמע יתרו כהן מדין חותן משה את כל אשר עשה אלוקים לעמו כי הוציא ה' את ישראל ממצרים". יאמר ששמע כל אשר עשה הא-ל יתברך כאשר הוציא את ישראל ממצרים, והם המכות הגדולות והאותות והמופתים. ולכן נשאו לבו ללכת בעצמו אל המדבר, ולא שלח על ידי שליח למשה את אשתו ואת בניו, כי חפץ לדרוש אלוקים (ספורנו).

יתרו שומע על עשר המכות והניסים הגדולים, ומחליט לחפש בעצמו אחרי האמת. מעשי ניסים וישועות המתפרסמים מעת לעת הם שיובילו אותך לקירבת ה' ולרפואה האמיתית של הנפש.

2. שמעי לעצות. "עתה שמע בקולי איעצך ויהי אלוקים עימך". משה ששמע לעצת יתרו נאמר בו על מקומו יבא בשלום אבל צדקיהו שלא שמע לעצת ירמיהו גלה ממקומו (בעל הטורים).

משה מקשיב בדריכות לעצתו של יתרו, מקבל ומיישם אותה בזריזות. הוא ממנה אנשי חיל העוזרים לו לשפוט את העם ובכך מרבה תורה בעולם. כאשר אדם אמיתי שרוח האלוקים בקירבו מייעץ לך לייעל את מעשייך למען תוכלי להוסיף קדושה, הקשיבי ותצליחי.

3. שמעי לאלוקייך. "ועתה אם שמוע תשמעו בקולי ושמרתם את בריתי והייתם לי סגולה מכל העמים".  עוד ירמוז בכפל שמוע תשמעוכי אם יתחיל לשמוע התורה משם ואילך הוא יתאוה לשמוע עוד.שאתם שומעים קולו יתברך דברי אלקים שיש בהם החיים ותחיו (אור החיים).

הקדוש ברוך הוא מבטיח לעם ישראל שאם רק יתחילו לשמוע את תורתו, ירצו להאזין לה עוד הרבה פעמים. גם את, חפשי את קולו של אלוקיך הקורא לך מבין שורותיה של התורה הקדושה, ותחיי נפשך.

4. שמעי לגדולי הדור. "ויאמר ה' אל משה הנה אנכי בא אליך בעב הענן בעבור ישמע העם בדברי עמך וגם בך יאמינו לעולם". גם בך – גם בנביאים העתידים לעמוד אחריך (רמב"ן).

כאשר העם שומעים את האלוקים מדבר למשה הם מאמינים בכוח הצדיקים לדעת את רצון ה'. אוזניך השומעות את קריאותיהם של גדולי הדור. מאמינים אפילו אם אומרים לך על ימין שהוא שמאל, כי הקדוש ברוך הוא מקיים את גזירתם ואת שומעת ומרויחה.

יהי רצון שקול השופר ההולך וחזק בהר האלוקים יהדהד בקרבך, ונותן התורה ישא אותך על כנפי נשרים, יביאך אליו ויברכך כי את לו, סגולה.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא סופרת, משוררת ומרצה. 8400398@gmail.com

תגיות:פרשת יתרושמיעהיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה