חדשות בעולם

החב"דניק שעוזר להומלסים: "החיים הם גלגל, וצריך לזכור את החלשים"

משחק ה'סופרבול' באמריקה, הוא משחק שמעניין את כולם. אפילו את ההומלסים. חב"דניק בשם מאיר קיי הצליח לרגש את הרשת, כאשר רשם קבוצת הומלסים לאחד האירועים היוקרתיים שנערכו לכבוד המשחק, על גג בניין בניו יורק. שם, לראשונה בחייהם, זכו ההומלסים לראות את החיים ה'נוצצים' מלמעלה, לסעוד את לבם במאכלים שיש רק 'בסרטים', ולהרגיש כ'אחד האדם'

מאיר קיי עם חולצת המשחק, לוחץ יד לאחד ההומלסים (צילום מסך יוטיוב)מאיר קיי עם חולצת המשחק, לוחץ יד לאחד ההומלסים (צילום מסך יוטיוב)
אא

מאיר קיי הוא תושב אמריקני חסיד חב"ד שמצא לו דרך מיוחדת לקדש שם שמיים ברבים: הוא נרתם למען הומלסים (חסרי בית) שהוא פוגש אקראית ברחוב, ומזמין אותם לשלל אירועים 'יוקרתיים' שהוא מארגן.

משחק ה'סופרבול' הוא משחק די נחשב באמריקה, וביום השידורים שלו נערכים אירועים שונים, יוקרתיים יותר ופחות. קצת לפני המעמד, הסתובב קיי ברחובות ניו יורק ושאל את חסרי הבית מה דעתם על כרטיסים בחינם לאירוע יוקרתי שייערך על גג אחד הבניינים במנהטן.

כמובן שכולם מאוד התלהבו מהרעיון, ורצו לזכות בכרטיסים הנכספים. מכספו האישי רכש קיי ארבעה כרטיסים עבורם, ואף רכש חולצות מיוחדות שאותם לובשים רבים ביום זה – עבור חבריו ההומלסים.

בסרטון שהעלה קיי לערוץ היוטיוב שלו, נראים ארבעת ההומלסים כשהם אוחזים בחולצות שלהם עם עיניים נוצצות, ומעפילים אל גג גורד השחקים שבו נערכה ה'מסיבה'. רגע השיא היה כשאחזו בצלחות עמוסות ב"מאכלים שאנחנו רואים רק בסרטים", כשהם לא ממש מבינים מאיפה 'נחת' עליהם המזל הטוב.

הם מודים לקיי, ואחד מהם אומר לו שהוא מרגיש כמו בהוליווד, אבל קיי מצדו ממהר להצטנע ואומר: "החיים הם גלגל. לפעמים אנחנו למעלה ולעתים אנחנו למטה, במקום נמוך יותר. שום דבר לא מובטח לנו. וגם אם כעת אנחנו למעלה, צריך לזכור את אלו שנמצאים למטה, את החלשים. אנחנו צריכים להתייחס לכולם בשווה, ללא הבדלים של גזע, מוצא או תרבות. ולא תמיד זה עניין של כסף. לעתים די במילה טובה, בשתייה חמה, שיחה וחיוך – בעזרתם אנחנו יכולים להפוך את העולם הזה, למקום מואר וחיובי יותר".

תגיות:הומלסיםמענייןחב"דעזרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה