חדשות בעולם

מרתק: מהו הזמן היחיד שבו דונאלד טראמפ לא מדבר, ומה הקשר להלכה היהודית?

בועז ביסמוט – עיתונאי ישראלי ותיק והישראלי הראשון שזכה לראיין את נשיא ארה"ב החדש דונאלד טראמפ - מגולל את הדברים המופלאים שדיבר עם טראמפ במהלך הראיון שלהם. ""תראה לי מתי בפעם האחרונה, אתה זוכר שעיתונאי או ישראלי מדבר עם נשיא ארה"ב, ומעביר איתו חוויות על קידוש ביום שישי?", הוא אומר

אא

בועז ביסמוט – עיתונאי ישראלי ותיק המשמש כעורך חדשות החוץ וככתב בעיתון 'ישראל היום', הוא הישראלי הראשון שזכה לראיין את נשיא ארה"ב החדש דונאלד טראמפ, חודש וחצי בלבד לאחר כניסתו של טראמפ לתפקיד.

בשיחה עם המגיש אבי מימרן מרדיו 'קול חי', משחזר ביסמוט את התחושות שעלו בו תוך כדי הריאיון  ("מדובר באדם בעל קסם אישי מאוד גדול"), מדבר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואף מגלה את הקשר (הפחות מתוקשר) של הנשיא, עם העולם היהודי-הלכתי.

בדבריו, ביסמוט התייחס לאמירה של טראמפ לפני כחודש, כשדיבר על הצורך להיות מאוזן כדי להשיג את הדיל הכי טוב בין הישראלים לפלסטינים. "כמובן שהרבה קפצו על זה ואמרו: 'איזה מין ידיד זה? אם הוא מדבר על איזון, אז הוא לא פרו זה, ולא אנטי זה'", הוא אומר. "אז האמת היא כזו: צריך להבין שהפעם מדובר בנשיא שהוא מאוד מאוד פרו ישראלי. זה ברור. הוא ידיד אמת של ראש הממשלה נתניהו. הוא אומר את זה. הוא מאוד אוהב את ישראל".

בנקודה זו פונה ביסמוט אל מימרן ואומר לו בהתרגשות: "תראה לי מתי בפעם האחרונה, אתה זוכר שעיתונאי או ישראלי מדבר עם נשיא ארה"ב, ומעביר איתו חוויות על קידוש ביום שישי? נו, בחייך. דיברנו על קידוש ואפילו אחד מעובדיו אמר לי: 'טראמפ הוא מאוד דומיננטי ומאוד אוהב לדבר, אבל אם אתה רוצה לנצל כמה רגעים של שקט – אז תזמין אותו ביום שישי לבת שלו, ובמעמד נטילת הידיים, תהיה בטוח שלא תשמע אותו מדבר'".

 

"לא הייתי מגלה סימפתיה וחיבה אישית, לנשיא שהוא גזען ואנטישמי"

ביסמוט, המועסק כעיתונאי מזה 30 שנה, וכבר צבר כמה וכמה ראיונות ראויים לציון ברקורד המקצועי שלו, כדוגמת נשיא איראן אחמדניג'אד, חתאמי, אסד וקדאפי – מתייחס לשאלה כיצד התרשם מהפגישה עם דונאלד טראמפ, ואומר כי "מדובר באיש עם המון המון קסם אישי. צ'ארמר, מה שנקרא".

ועם זאת, נדמה שבמקרה של ביסמוט – אי אפשר 'לקנות' אותו בעזרת קסם אישי לבדו, וגם לעיתונאי בעל רקורד עשיר כשלו - יש קווים אדומים שאותם הוא לא מוכן לעבור.

"אם יש דבר שאני רגיש לו, בדיוק כמוך, זה אנטישמיות וגזענות", הוא מסביר את עמדתו הנחרצת לגבי טראמפ. "יש דבר אחד שאני לא מוכן לקבל לגביו – האיש לא גזען, ובטח לא אנטישמי. הוא אומר את מה שהוא חושב, ולא פוחד להתעמת עם מי שקורא עליו תיגר, בזה אין ספק.

"מי שיודע מה זה אנטישמיות, לא סובל בכלל אפליה על רקע גזעי. של כל אדם. וכעיתונאי, לא הייתי מגלה סימפתיה וחיבה אישית כלפי הנשיא האמריקני, ורצון שיצליח – אם הייתי מזהה אצלו אפילו שמץ גזענות".

ממש כשם שלא הסכים לראיין את הפוליטיקאית הצעירה מארין לה פן, שאצלה דווקא כן זיהה סוג של אנטישמיות – זאת למרות ששימש ככתב בפריז במשך 16 שנה. מה שאין כן עם מה שחש לגבי טראמפ, מתחילת הריאיון ועד סופו: "אני יושב מולו, ורואה ידיד אמת של מדינת ישראל ושל העם היהודי", סיכם ביסמוט.  

תגיות:נטילת ידייםהלכותדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה