טורים נשיים

הוא מסתתר – איך תדעי למצוא אותו?

בעולמינו, רב הנסתר על הגלוי. מה שמתחולל לנגד עיניך הוא לא ההסבר הנכון למציאות. היכן מתחבאת האמת? מאמר נשי לפרשת וארא

  • כ"ח טבת התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כדי להפוך עבדים לבני חורין צריך לשנות להם את צורת החשיבה היומיומית. כיצד ניתן לעשות זאת?

וידעתם כי אני ה' אלוקיכם המוציא אתכם מתחת סבלות מצרים. הכירו והתבוננו כי בהיותי אלוקיכם, משגיח עליכם בפרט, ואני המוציא ומשתדל עתה להוציאכם (ספורנו).

את פותחת את הדלת ורואה אותו. ידיך מרימות את מכסה הסיר והוא שם. את מגלה את יופיו בעיני ילדייך ובצחוקו של תינוקך. הוא מרקד בין טיפות הגשם העליזות  ומפזז בין קרני השמש הזוהרות. אוזניך שומעות את קולו בדממה ואת שתיקתו בסערה. הנוכחות שלו ניכרת בין ענני דאגתך אך לא פחות ואפילו ביתר שאת, מתבטא כוחו בין גלי שמחתך. בכל רגע שעובר בחייך, חיוכו מלווה אותך לכל כיוון שרגליך פונות. עיניהם של מיליוני יושבי תבל קולטות תמונה מאוד מטושטשת ועמומה על המתרחש בעולם ואילו את לעומתם, זוכה תמיד לראות אותו, את מלך ההשגחה, את הא-ל המסתתר, בצורה חדה, ברורה ובהירה על כל צעד ושעל ביומך. כי רק את, מרכיבה את משקפי הזהב של האמונה על לוח ליבך.

1. ה' אוהב אותך. וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב... ושמי ה' לא נודעתי להם. אשר הם בני בחוני ואני חפץ להודיע להם מדת רחמי ונתכוין ה' בזה להודיע חיבתם בעיניו. וההבטחה בשם ה' הוא בלא תנאי אפילו אם יחטאו(אור החיים ושפתי חכמים).

הקב"ה רוצה לקיים את הבטחתו ולגאול את עמו ממצרים באהבה גדולה. בכל מאורעות חייך, ה' רוצה שתדעי עד כמה את חביבה בעיניו וברוב אהבתו אליך שהיא ללא תנאים ואפילו אם חטאת הוא חפץ להושיעך ברגע.

2. השגחה פרטית. כה אמר ה' בזאת תדע כי אני ה' הנה אנכי מכה במטה אשר בידי על המים אשר ביאור ונהפכו לדם. כי הוא יתברך משגיח למטה בכל פרטי האישים, להוציא מלב האומרים שאין הקב"ה משגיח כי אם על כללות המין ולא בפרטות על כל דרכי איש (כלי יקר).

המכות שנחתו על פרעה באו להוכיח לו שהקדוש ברוך הוא משגיח על כל בריה ובריה ועל כל מעשה שיעשה. כשאת יודעת שכל מה שקורה איתך הוא בגלל שעינו של שומר ישראל תמיד פקוחה עליך ושום פרט בעולמך אינו סתם. מצבך נהיה ברור יותר.

3. ישראל מעל המזל. ויאמר למחר ויאמר כדבריך למען תדע כי אין כה' אלוקינו.  וחשב פרעה כי מערכת כוכבי שמים הביאה הצפרדעים על מצרים ומשה היה יודע זה (אבן עזרא).

פרעה דוחה למחר, את תפילתו של משה להסרת הצפרדעים בגלל שהאמין במזלות וחשב שהמכה הזו היא תוצאה של מזל או נבואה אסטרולוגית. אל תתלי את הצלחתך או כישלונך במזל שכביכול נפל בחלקך. את הרבה הרבה מעליו.

4. אין עוד מלבדו. כי בפעם הזאת אני שולח את כל מגפותי אל ליבך ובעבדיך ובעמך בעבור תדע כי אין כמוני בכל הארץ. כפי מחשבת מצרים היה. שאלהיהם יוכלו להרע או להטיב (אבן עזרא).

המצריים חשבו שהאלילים שלהם יוכלו להציל אותם ולהזיק לאחרים. באו המכות והוכיחו שאין להם שום השפעה. התחזקי בסגולת ה"אין עוד מלבדו". היי בטוחה שלאף אחד בעולם אין שום כוח להזיק לך או להטיב עמך חוץ ממנו יתברך.

יהי רצון שעדשותיה המוגדלות של האמונה יעצימו עבורך את קרבת אלוקים המענגת בכל שלב ובכל תקופה בעולמך ויקים ה' את בריתו לגאלך בזרוע נטויה.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא סופרת, משוררת ומרצה. 8400398@gmail.com

תגיות:פרשת ואראאמונהיעט עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה