חדשות בעולם

המענק של אובמה לפלסטינים: 221 מיליון דולר בשעותיו האחרונות כנשיא

אובמה מגלה את פרצופו האמיתי: ברגעיו האחרונים בבית הלבן העביר הנשיא היוצא 221 מיליון דולר לרשות הפלסטינית, בניגוד לכל הכללים

  • כ"ו טבת התשע"ז
נתניהו ואובמה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)נתניהו ואובמה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

האיש שתמך בישראל, אך קידם כל העת את אויביה העניק מתנה לטרור ברגעיו האחרונים לנשיאות: אמש (שני) חשפה סוכנות הידיעות AP כי שעות לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית – הספיק קודמו, ברק אובמה, להעביר 221 מיליון דולר לרשות הפלסטינית.

הקצאת הכספים לפלסטינים, שאושרה על ידי הקונגרס כבר ב-2015 וב-2016, הוקפאה לאחר ששני חברי קונגרס רפובליקנים נקטו במהלך שמנע את העברתם, והכספים הוחזקו בידיהם במשך תקופה ארוכה. 

התנגדות המחוקקים נבעה בשל מאמצי הרשות להתקבל כחברה במוסדות האו"ם, צעד אליו התנגדה ישראל ופעלה בכל דרך לסיכולו.

יצויין, כי התנגדותם של חברי קונגרס להעברות תקציביות שונות, זוכות בדרך כלל לתשומת לב ומושהות לרוב ע"י הדרג המבצע עד לבירור מעמיק, אך הן אינן מחייבות בפועל. במקרה שלפנינו נראה כי הלחץ מטעם הרשות על הממשל היוצא, מחשש שיתרת כספי המענק ילכו לאיבוד עם כניסת הממשל החדש, פעל את פעולתו.

על פי דיווחה של סוכנות הידיעות, ביום שישי בבוקר, מספר שעות לפני כניסתו של טראמפ לתפקיד, הודיע ממשל אובמה באופן רשמי לקונגרס על העברת הכספים. יום לפני כן, מזכיר המדינה היוצא, ג'ון קרי, יידע בכך כמה חברי קונגרס, זמן קצר לפני שעזב את תפקידו.

על פי ההודעה שנשלחה לקונגרס, הסכום אמור לשמש לסיוע הומניטרי בגדה המערבית ובעזה, לתמיכה ברפורמות פוליטיות וביטחוניות, ולסיוע בהחלת שלטון החוק במדינה הפלסטינית העתיד.

מהלכים מסוג כזה השונים לחלוטין מעמדת הממשל הנכנס הם צעד בלתי מקובל בפוליטיקה האמריקאית שנוהגת בדרך כלל שלא לפעול בנושאים השנויים במחלוקת בסיום הקדנציה.

בתוך כך, הנשיא החדש טראמפ פועל על מנת לבטל את החלטותיו של אובמה. הצו הנשיאותי הראשון שחתם עליו טראמפ היה ביטול תוכנית הבריאות שיזם אובמה, 'אובמה קייר'. 

תגיות:ברק אובמהפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה