חדשות בעולם

דובר הבית הלבן: "עדיין לא הוחלט רשמית להעביר את השגרירות לירושלים"

דוברו של טראמפ מסרב לאשר או להכחיש את כוונת הממשל החדש להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

עם חילופי הממשלים בוושינגטון, גוברת בירושלים המתיחות סביב השאלה האם יעמוד הנשיא החדש בהבטחתו ויעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, עם כל המשמעויות וההשלכות הכרוכות בכך.

בראיון שהעניק טראמפ ל'ישראל היום' בשבוע שעבר, אמר נשיא ארה"ב כי "ודאי שאני זוכר את מה שאמרתי לגבי ירושלים. מובן שלא שכחתי, ואתה יודע שאני לא אדם שמפר הבטחות". טראמפ אף הוסיף כי "אני כבר לא יכול לחכות להתחיל לעבוד עם ישראל. בסוף השבוע הקשר בינינו מתחיל באופן רשמי".

בהמשך, אמרה גם היועצת הבכירה של טראמפ, קליאן קונוויי, כי "ודאי שאנחנו תומכים בזה. אני חושבת שאנחנו צריכים לעשות את זה מהר. זה מהלך כמעט טבעי".

מנגד, דוברו של הנשיא המיועד אמר כי עדיין לא הוחלט רשמית להעביר את השגרירות לירושלים. דובר הבית הלבן הנכנס שון ספייסר ערך מסיבת עיתונאים ראשונה בתפקידו, וסירב לאשר או להכחיש את התכנית להעברת השגרירות לירושלים. הוא הסתפק בדרים: "הישארו דרוכים. הודעה תצא בהמשך".

בתוך כך, במסיבת עיתונאים אחרונה שערך אובמה, הוא התייחס ליחסים עם ישראל ולמצב במזרח התיכון. הוא הזהיר כי "אנחנו נראה למה תוביל הגישה של טראמפ לגבי ישראל. אני חושב שצעד חד צדדי ופתאומי רק יגרום נזק". אובמה הביע את שביעות רצונו מהחלטת האו"ם נגד ההתנחלויות, ואמר כי "מטרתה של ההחלטה היתה להבהיר שהגדלת ההתנחלויות יוצרת מציאות בשטח, שתקשה על פתרון שתי המדינות. היה חשוב לנו לשלוח מסר זה, קריאת התעוררות לישראל".

עוד הוסיף אובמה ואמר כי "אני, או כל נשיא בעצם, לא יכול לכפות שלום בין ישראל לפלשתינים. אפשר לומר שאני מודאג מהמצב. אני חושש שהרגע לפתרון שתי המדינות חולף, גם בגלל הבניה בהתנחלויות".

תגיות:שגרירות ירושליםדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה