חדשות בעולם

האם השגרירות תישאר בתל אביב, למרות הבטחותיו המפורשות של טראמפ?

דיווחים סותרים בנוגע להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים. מחד, ממשל טראמפ מבהיר בתוקף כי השגרירות תעבור לירושלים. מנגד, אמש דווח כי השגרירות תישאר בתל אביב, ואילו השגריר יעבוד מירושלים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר שהצהיר נשיא ארה"ב הנכנס על כוונתו להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, דווח אמש (שלישי) על פשרה, לפיה השגרירות תישאר בארה"ב, ואילו השגריר יעבוד מירושלים.

על פי הדיווח אמש ב'חדשות 2', לאור הסערה שהתעוררה בעולם הערבי עקב יוזמת העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, נבחנת האפשרות לפיה השגרירות עצמה תישאר על מקומה בתל אביב, ואילו השגריר עצמו, דייויד פרידמן, יעבור מירושלים.

הצהרתו של הנשיא הנכנס טראמפ, לפיה יעתיק את שגרירות ארה"ב לירושלים, עוררה תסיסה והתנגדות רבה בקרב הפלסטינים. רק השבוע דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלח מכתב לטראמפ, בו הזהיר כי העברת השגרירות טומנת בחובה סכנה להסלמה באזור וכי הפלסטינים לא יישבו בחיבוק ידיים אם המהלך ייצא לפועל.

אתמול דווח ברשת CNN, כי במהלך פגישתם של גורמים אירופאיים עם אנשי צוות המעבר של טראמפ הובהר להם באופן חד משמעי וברור כי השגרירות אכן תעבור לירושלים. בכתבה נאמר, כי "הממשל הנכנס של טראמפ אמר לבעלות בריתו כי הוא נע קדימה עם התוכניות להעתיק את שגרירות ארה"ב בישראל מתל-אביב לירושלים".

בהמשך צוטט דיפלומט בריטי שהשתתף בפגישה, שמספר כי במהלך הפגישה הובהר להם כי הממשל החדש יפעל לסייע לישראל 'בכל דרך שבה ישראל תרצה שיעזרו לה – ואם הם מעדיפים את שגרירותם בירושלים, מדוע לא?'".

תגיות:שגרירותתל אביבדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה