חדשות בארץ

הצוער שירה במחבל מפיגוע הדריסה: "בהתחלה חשבנו שזו תאונה"

בשעות אחר הצהריים התראיין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לרשת CNN ואישר כי ארבעת הנרצחים בפיגוע הדריסה הינם צוערים וצוערות בקורס קצינים של בה"ד 1. צוער שירה במחבל משחזר: "שמענו בום, ובהתחלה חשבנו שמדובר בתאונה. רק כשהבנו שזה פיגוע, רצנו ויריתי"

זירת האירוע (צילום: פלאש 90)זירת האירוע (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התראיין לרשת CNN ואישר כי שלושת הנרצחים בפיגוע הדריסה שאירע היום (א') – הם צוערים בקורס קצינים של בה"ד 1. בנט אמר כי אינו יודע את זהותו של החייל הרביעי, אך התברר כי גם הוא צוער מאותו הקורס.

בזירת הרצח ביקרו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והמפכ"ל רוני אלשייך, שסיפר שלא הייתה התרעה כלשהי על הפיגוע. "הוא לא צריך יותר משתיים-שלוש שניות של הזדמנות, על מנת למצוא מטרה לפיגוע, וזה מה שקרה פה. חיילים שהיו בגזרה הגיבו מיד, והרגו אותו", דברי המפכ"ל.

על אף שטרם פורסמה זהותו של המחבל בכלי התקשורת הישראליים, מקורות פלסטיניים מדווחים כי מדובר בצעיר בשנות העשרים המאוחרות בשם פאדי אל-קנבר, תושב הכפר ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים.

איתן רונד, מדריך הקבוצה שנשא על גופו נשק ואף שלף אותו וירה לעבר המחבל כשהבין שמדובר בפיגוע, אמר בראיון לYnet כי אלמלא החשש על רקע פרשת אלאור אזריה, הוא סבור כי החיילים היו מגיבים, ויורים מהר ובאופן נחרץ יותר.  "חיילים ישבו עכשיו שבועיים וחצי בצבא, וכל מה שאומרים להם זה להיזהר ולהיזהר. כואב לי להגיד את זה, אבל חלק מהפציעות היותר קשות פה נגרמו מהרוורס שהמשאית נסעה. כמה שניות פחות של התמהמהות, אולי המצב היה יותר טוב עכשיו".

אחד החיילים שירו במחבל סיפר כי האירוע התרחש בדיוק כשהיה בסיור של הצוות. "עמדנו באיזושהי תצפית בירושלים ופתאום שמענו בום. כשהסתובבנו ראינו משאית שעלתה על אבני שפה, ופגעה בכמה צוערים. בהתחלה חשבנו שזו תאונה, אבל אחרי שראינו שהנהג לא עצר – הבנו שזה פיגוע. רצנו לעבר המשאית, הכנסתי מחסנית דרכתי את הנשק וביצעתי את הירי".

תגיות:דריסהמשאיתחייליםמחבלפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה