חדשות בארץ

בעקבות פסק הדין של אלאור אזריה: תגובות נזעמות ברשת

גולשים זועמים בעקבות פסק הדין הקשה: "עם הפס"ד החדשני של מאיה הלר, לא היינו מנצחים במלחמת ששת הימים, ולא במבצע סיני, ולא במלחת השחרור"

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (רביעי) הרשיעו השופטים במשפטו של אזריה את החייל בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. תוך כדי המשפט, הגיבו גולשים בזעם בכל רחבי הרשת.

"אני מתבייש כיהודי וכישראלי", כתב אחד הגולשים. "יש לי שני בנים המשרתים בצבא. מעכשיו עדיף לי שבניי יסרבו לשרת בצבא שמפקיר את חייליו בשטח -אנו רוצים שבנינו יחזרו הביתה שלמים בנפש ובגוף!!! די לטרור שצבאי והממשלתי הישראלי!!! בשביל מה עליתי לארץ-כדי שראש ממשלה וצמרת הצבא יקשרו את ידנו במלחמה נגד איובינו?!?!?!?!?!?!?!?! מרגע זה-עד לשינוי במדיניות- כבר אינני מחנך את ילדיי לשרת בצבא-שיילכו ללמוד תורה או לעשות שירות לאומי אחר. אני מתבייש כיהודי וכישראלי".

"במו ידיהם גורמים מנהיגי הצבא ומפקדיו לפגיעה במורל החיילים", כתב אחר. "החל בהתבטאות המחפירה של יעלון, ממשיך בסגן הרמטכ"ל וברמטכ"ל עצמו. כאשר המדינה רוצה היא תמסור 1000 מחבלים תמורת טננבאום, סוחר סמים שנחטף. ואם תרצה תפקיר מדמם את החייל אזריה' בשר מבשרה של המדינה, לוחם שקיבל החלטה בקרב, כפי שמצופה מכל לוחם".

גולשת נוספת הוסיפה: "הכי קל לכעוס על השופטים, אבל חייבים לטפל בבעיה האמיתית שהיא החדרת ערכים שמאלניים לצבא". ואחרת ציינה: "נו, זה היה ברור שיורשע ברגע שיעלון ואיזנקוט דיברו. המשפט היה רק הצגה".

"מקום המשפט שם מקום הרשע", ציטט גולש אחר את הנאמר בקוהלת. אחרת כתבה במרמור: "עם הפס"ד החדשני של מאיה הלר, לא היינו מנצחים במלחמת ששת הימים, ולא במבצע סיני, ולא במלחמת השחרור".

גולשת בשם רחל הגיבה: "בינתיים עם ראש ממשלה ימני, שר בטחון ימני, שר אוצר ימני, שר חינוך ימני, נשיא מדינה ימני, שרת משפטים ימנית, רב ראשי ימני, מפכ"ל משטרה ימני, ראש שב"כ ימני, עם כל זה זה לא עובד. מה עושים עכשיו?", ואחר כתב: "שימו לב- השופטת אומרת שגם אם למחבל היה מטען חבלה עליו אין הצדקה לחסלו. אני לא יודע מה אתכם, את הילדים שלי אני לא אגייס. הם לא בשר תותחים".

"ייאוש", כתב גולש נוסף. "צהל - צבא הגנה לפלשתין. יש שופטי סדום בירושלים".

"משפט דרייפוס לנגד ענינו. משפט מכור", כתב אביתר. "הירי שלו הרג מ ח ב ל = מגיע לו למות. הבא להורגך השכם להורגו. הגיע הזמן להפסיק את ההתייפייפות הזו".

"איזו אכזבה", כתב נוסף. "חבל על החייל המסכן הזה, חבל על ההורים שלו, וחבל על שאר החיילים שהמדינה פשוט מפנה להם גב. המשפט הזה בשביל לקבל אהדה מהעולם... אבל למה שהעולם יאהב אותנו אם אנחנו בעצמנו לא אוהבים אחד את השני?!"

"שופטת יקרה", פנתה בוגרת חטיבת הצנחנים למאיה הלר. "הוא כביכול הרג 'מחבל', לא ילד שהלך לקיוסק לקנות מסטיק!!! מחבל, מחבל, שבא להרוג חיילים-יהודים, אם תרשיעי את החייל הזה, איך את חושבת שחיילים שמשרתים בצבא ירגישו? יותר מזה את נותנת כלים כמו מיליון אקדחים לרקה שלנו, לעולם שגם ככה לא אוהב ואוהד אותנו, יהיה להם סיבה למסיבה. בעזה יחלקו סוכריות היום. אם תרשיעי את אזריה, בורא עולם לעולם לא יסלח לך! וגם הציבור לא!"

ואנו מסכמים, כי אין לנו ציפיות לצדק ממערכת משפטית שאינה שופטת לפי חוקי התורה הקדושה. מי שמצפה לצדק וכואב את העוולות - ראוי שיכוון היטב בתפילת שמונה עשרה, במילים האקטואליות כתמיד שבברכת השופטים: "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה, והסר ממנו יגון ואנחה, ומלוך עלינו אתה ה' לבדך בחסד וברחמים, וצדקנו במשפט".

אנא קראו את פרק כ' בתהילים, לזכותו של אלאור בן אושרה:

א  לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד.

ב  יַעַנְךָ יְהוָה, בְּיוֹם צָרָה;    יְשַׂגֶּבְךָ, שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב.

ג  יִשְׁלַח-עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ;    וּמִצִּיּוֹן, יִסְעָדֶךָּ.

ד  יִזְכֹּר כָּל-מִנְחֹתֶךָ;    וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה.

ה  יִתֶּן-לְךָ כִלְבָבֶךָ;    וְכָל-עֲצָתְךָ יְמַלֵּא.

ו  נְרַנְּנָה, בִּישׁוּעָתֶךָ--    וּבְשֵׁם-אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל;

יְמַלֵּא יְהוָה,    כָּל-מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ.

ז  עַתָּה יָדַעְתִּי--    כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה, מְשִׁיחוֹ:

יַעֲנֵהוּ, מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ--    בִּגְבֻרוֹת, יֵשַׁע יְמִינוֹ.

ח  אֵלֶּה בָרֶכֶב,    וְאֵלֶּה בַסּוּסִים;

וַאֲנַחְנוּ,    בְּשֵׁם-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר.

ט  הֵמָּה, כָּרְעוּ וְנָפָלוּ;    וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד.

י  יְהוָה הוֹשִׁיעָה:    הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ.

תגיות:משפטאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה