חדשות בעולם

הנשיא פוטין מפתיע: "זו הסיבה שעם ישראל שורד לאורך כל ההיסטוריה"

נשיא רוסיה בפגישה עם רבה הראשי של רוסיה: "עמים רבים היו ונעלמו, אך עם ישראל שורד דור אחר דור מזה אלפי שנים. בטוחני, שזה אך ורק בגלל שמירת התורה והמצוות"

 (צילום: באדיבות איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה) (צילום: באדיבות איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה)
אא

"עמים רבים היו ונעלמו, אך עם ישראל שורד דור אחר דור מזה אלפי שנים. בטוחני, שזה אך ורק בגלל שמירת התורה והמצוות, וההקפדה על מסורת ישראל בכל הדורות ובכל התנאים" – את הדברים הללו אמר לא אחר מאשר נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, בפגישתו עם רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי ברל לאזאר.

"אני רוצה לברך אותך ואת כל יהודי רוסיה לכבוד חג החנוכה ולאחל כל טוב, לך, לבני משפחתך, בני העמים וכל יהודי רוסיה. אני חייב לומר, שיש התפתחות טובה מאוד ברוסיה, בתי כנסת חדשים ומרכזים יהודים חדשים נפתחים, ועל כך אני מודה לכם מאוד. אני מקווה כי העבודה המשותפת שלנו, תימשך ותגבר הלאה", המשיך הנשיא פוטין.

פוטין ציין: "אני רוצה להודות לכם שוב, על פיתוח הקהילות היהודיות והגברת הפעילות היהודית בכל התחומים ולכל הגילאים, כאן ברוסיה מדינתנו".

הדברים נאמרו בעת פגישה מיוחדת שערך עם רבה הראשי לרוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, לכבוד חג החנוכה בלשכתו שבקרמלין, במרכז העיר מוסקבה. בפגישה השתתף גם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, אלכסנדר ברדה.

חלקו הראשון של המפגש היה פתוח לתקשורת הרוסית הכללית, אשר סיקרה ודיווחה על כך בצורה אוהדת ומכובדת. בהמשך המפגש, עלו מספר נושאים חשובים למען המשך התפתחות המוסדות היהודיים הרבים בכל ערי רוסיה. הרב לאזאר ביקש את תמיכתו של פוטין בנושאי השבת ומבני בתי הכנסת ומוסדות החינוך של הקהילה היהודית.

תגיות:ולדימיר פוטיןרוסיהעם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה