אביגיל מייזליק

"עד היום הזיכרון ההוא צורב בי. זה היה שיעור לכל החיים"

"אחרי מספר שיעורים, כששוב מצאתי את עצמי מול חוסר התייחסות, התחלתי פתאום לבכות. 'אני לא מבינה!' אמרתי למורות שהשתתקו לפתע. 'הרי אתן מורות בישראל! כולכן עומדות מול כיתות, ודווקא אתן פוגעות בצורה שכזו? איך אתן לא מתביישות?' ובמילים אלו יצאתי מהכיתה, ולא חזרתי עוד"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הסיפור של חגית מדבר בעד עצמו ואינו זקוק לשום הקדמה מצידי:

"במקצועי אני אומנית. אני אוהבת מאד ליצור ולברוא דברים יפים מתחת ידי בכל דרך אפשרית. עם השנים צברתי ידע רב באמנות בין תחומית, ועסקתי כמעט בכל סוגי היצירה הקיימים. נהניתי מכולן וברוך השם – הצלחתי מאד. עם השנים התפרסמתי ורבים קנו את יצירותיי.

"מטבעי אני אדם ביישן וצנוע. בילדותי הייתי מהילדות שתמיד יושבות בצד, קצת חולמות, הרבה שותקות ובין לבין מקשקשות במחברת. ציונים לא היו הצד החזק שלי, וכמובן שהשיעורים האהובים עלי היו מלאכה וציור, שם זכיתי לקצת יותר נחת. גם בחברה לא מצאתי את מקומי ואף פעם לא היתה לי חברה קבועה או שהשתייכתי לחוג המרכזי בכיתה. אך דווקא כשהתבגרתי והתחלתי למכור את עבודותיי – הפכתי להיות מוכרת ולמרות שאף פעם לא שאפתי להתפרסם - שמחתי שהיצירות שלי מצאו חן בעיני אנשים רבים, בתוספת למקור ההכנסה שגם הוא היה נחוץ מאד.

"יום אחד פנו אלי להופיע בסדרה של הרצאות בנושא אמנות רב תחומית, בפני קבוצת מורות במסגרת השתלמות למורות. מאד התרגשתי מהפניה הזו, וגם הוחמאתי, ראיתי בפניה זו הכרה של החברה ביכולותיי וחשתי שזהו סוג של פיצוי על האלמוניות שליוותה אותי תמיד בהיותי ילדה. לשוב חזרה לבית הספר, אך הפעם כמרצה בעלת שם – היתה הרגשה מאד מיוחדת עבורי.

"כמובן שהסכמתי מיד, גם התוספת להכנסה היתה מבורכת, ובהתלהבות רבה ישבתי לבנות תוכנית לימודים מפורטת. ידעתי שיש לי המון ידע, המון ניסיון ושפע של יכולות לתרום למורות ודמיינתי את השיעורים בתור חוויה מיוחדת במינה. השיעור היה בעיר אחרת, לכן בבוקרו של השיעור הראשון קמתי מוקדם מאד, הכנתי קופסה מלאה בחומרים להם נזקקתי ועליתי על האוטובוס בשמחה, מתעלמת מהמשקל הכבד אותו נאלצתי לסחוב. ההתרגשות כבר נשאה את הארגז בשבילי...

"בכיתה מולי ישבו כארבעים מורות בעיגול גדול גדול. קיבלתי כבקשתי מספר שולחנות רחבים עליהם יכולתי לפרוס את כל הדברים הנחוצים והתחלתי בשיעור. הקבוצה הגדולה שישבה מולי – 'התחילה' מיד גם היא. חלק מהמורות אמנם הקשיבו, אך הן היו החלק הקטן. כמה מהן הוציאו מהתיק תפוח, סנדוויץ, עוגיות ועוד, היו כאלו שהגדילו לעשות וחילקו כיבוד לכל מי שמסביבן. אחרות פטפטו בעליצות עם שכנותיהן, מתעלמות לחלוטין מה'מורה' המסכנה שמנסה להעביר להן חומר כלשהוא. ניסיתי לכחכח בגרוני, להסב את תשומת ליבן, באיזה שהוא שלב אפילו ביקשתי 'שקט!', בקשה שהצליחה לפעול כחמש דקות. רוב הזמן נאלצתי לדבר יחד עם הרבה מורות אחרות, שהתעניינו בשיעור כבשלג דאשתקד.

"הייתי בהלם. הרבה דמיונות היו לי לגבי השיעור, אך לרגע לא חלמתי שמול קבוצה של מורות תהיינה לי בעיות משמעת... בקושי רב הצלחתי להעביר את החומר שהבאתי, לקומץ הבודדות שהקשיבו לי, וחזרתי לביתי המומה. כששוחחתי על כך עם האחראית היא הסבירה לי שכך זה תמיד ושאסור לי לקחת את זה ללב. פשוט מדובר בשיעורי חובה שמורות רבות נאלצות לקחת בעל כורחן והן לא מתעניינות במיוחד באמנות. 'אבל מה עם דרך ארץ??' שאלתי אותה. והיא לא ממש מצאה תשובה.

"משיעור לשיעור המצב המשיך, והארגז נהיה כבד יותר ויותר. במקום לנסוע בחדווה – שירכתי את רגלי בלי מצב רוח. השיעור הפך להיות עונש ולא מתנה. אחרי מספר שיעורים, משהו פקע בי. כששוב מצאתי את עצמי עומדת מול גלים של אדישות וחוסר התייחסות התחלתי פתאום לבכות.

"'אני לא מבינה!' אמרתי למורות שהשתתקו כולן לפתע. 'הרי אתן מורות בישראל. כולכן עומדות מול כיתות של תלמידות ודווקא אתן פוגעות בצורה שכזו? איך אתן לא מתביישות? אני עומדת מולכן, מנסה להעביר חומר כבר מספר שבועות ואתן פשוט מתעלמות ממני. איך הייתן מרגישות במקומי? דווקא אתן שמכירות כל כך את המקום הזה?' ובמילים אלו יצאתי מהכיתה, ולא חזרתי עוד.

"אפילו היום, כאשר יש לי בית ספר משל עצמי ואני נאלצת לדחות תלמידות מרוב רישום, עדיין צורב בי הזיכרון מאותו ניסיון ראשון שלי בהוראה, למרות שאין לי ספק שהמורות שהיו שם קיבלו שיעור לכל החיים..."

 

אירוח בסגנון איטלקי

פלטת ברוסקטות – פרוסות בגאט עם ציפויים שונים

חברה שלי היתה צריכה לאחר אנשים חשובים מאד מחו"ל והיא פנתה אלי להתייעץ על התפריט. הארוחה שהרכבנו יחד היתה בסגנון איטלקי, והיא כל כך הצליחה עד שחשבתי להביא כמה מהמתכונים המובילים לכאן.

דרגת קושי: קלה   |  זמן צליה: 7-8 ד'   |   5-6 מנות

החומרים הנדרשים:

בגאט שלם

6 שיני שום כתושות

6 כפות שמן זית

2-3 כפות פטרוזיליה, בזיליקום או כוסברה קצוצה

50 גר' זיתים מגולענים, רצוי שחורים

100 גר' פטריות טריות

4 עגבניות קטנות, אדומות וקשות

100 גר' גבינה צהובה או מלוחה

מלח ופלפל

אופן ההכנה:

מכינים את הבגטים: פורסים לפרוסות עגולות בעובי ס"מ ומניחים בתבנית התנור חלבית. מערבבים יחד את השמן, השום הכתוש ועשבי התיבול ומורחים על כל הפרוסות בצורה אחידה. חותכים את הפטריות לשמיניות ומקפיצים במחבת עם מלח ופלפל כחמש ד', או עד שכל הנוזלים מתאדים. מניחים על רבע מכמות הבגטים את הפטריות. קוצצים גס את הזיתים ומניחים על רבע מהבגטים. חותכים את העגבניה  לחצאים ופורסים לפרוסות, מסדרים על רבע מהבגטים ומתבלים במלח ופלפל. את הרבע האחרון מותירים ללא ציפוי פרט לשום. מפזרים על הכל את הגבינה המגוררת וצולים מתחת לגריל 7-8 ד', עד שהפרוסות מזהיבות קלות.

ניתן להכין מראש ורק לקלות ממש לפני הסעודה. מתאים מאד גם לסעודת מלווה מלכה מושקעת.

 

פסטה עם ירקות ושמנת

באיטליה קוראים לפסטה הזו "פרימורה" - "אביבית" ושמים בה ירקות רבים. אתם יכולים לבחור כל סוג של ירק שטעים לכם ולהחליף את הירקות שבמתכון על פי רצונכם.

דרגת קושי: בינונית  |   זמן בישול: 20 ד'   |   5-6 מנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

1 חב' פסטה

1 בצל קצוץ

1 פלפל אדום קצוץ גס

1 פלפל ירוק קצוץ גס

כוס אפונה ירוקה

2 קישואים חתוכים לקוביות

כוס כרובית או ברוקולי קפוא

חב' שמנת מתוקה חלבית

3 כפות שמן זית

4 כפות גבינה מלוחה מגוררת

3 שיני שום כתושות

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

מביאים סיר גדול עם מים לרתיחה. שמים במים הרותחים מעט מלח ואת הקישואים והכרובית. מבשלים 5 דקות ומוציאים בעזרת כף מחוררת. במחבת גדולה מחממים את השמן ומטגנים בו את הבצל כחמש דקות. מוסיפים את השום והפלפלים ומטגנים עוד חמש דקות. מוסיפים את שאר הירקות ומטגנים עוד חמש דקות מערבבים מידי פעם. מוסיפים את השמנת, מלח ופלפל ומבשלים עוד כחמש דקות. מכבים את האש. בינתיים מבשלים את הפסטה לפי ההוראות, מסננים ומעבירים למחבת. מחזירים את המחבת לאש, מביאים שוב לרתיחה ומערבבים הכל יחד.

 

דג צלוי עם עשבי תיבול ותפוחי אדמה

טעים, טעים, וטעים. מאפה איטלקי מושלם למי שלא כל כך אוהב דגים כי הטעם כאן עדין במיוחד

דרגת קושי: בינונית   |   זמן אפיה: שעה וחצי   |   8-9 מנות

 

החומרים הנדרשים:

4-3 בצלים גדולים פרוסים לפרוסות דקות

שמן לטיגון

6 שיני שום קלופות וחתוכות לפרוסות

6 עגבניות קלופות ופרוסות לרוחב (אפשר מקופסה – אבל שלמות)

קילו פילה סלמון חתוך לפרוסות בעובי 1 ס"מ

6 תפוחי אדמה קלופים ופרוסים

חצי כוס פירורי לחם

4 כפות פטרוזיליה או בזיליקום קצוץ (אפשר גם חצי חצי)

חצי כוס יין לבן יבש

רבע כוס שמן זית

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

מטגנים את הבצלים בשמן עד שהם נהיים שקופים כחמש דקות. מחממים את התנור ל- 175 מעלות. משמנים תבנית אפיה בינונית ועמוקה מעט, ומסדרים עליה חצי מכמות הבצל, את כל פרוסות השום, ושליש מפרוסות העגבניות. מסדרים חצי מכמות פרוסות הדג ועליהן חצי מפרוסות תפוחי האדמה. מתבלים בפלפל ומלח. מניחים עוד שליש מהעגבניות, שארית הדג ועליו את שארית תפוחי האדמה. שוב מתבלים במלח ופלפל. לבסוף מניחים את שארית העגבניות והבצל. מערבבים את פירורי הלחם עם הפטרוזיליה או הבזיליקום ומפזרים מעל הכל. מערבבים יין, שמן ורבע כוס מים. יוצקים מעל הכל ומכסים בניר כסף. אופים שעה ורבע. מסירים את הכיסוי ויוצקים עוד רבע כוס מים. אופים ללא כיסוי עוד כעשר דקות עד שהכל מזהיב. חותכים לקוביות ומגישים.

 

 

סמיפרדו קפה-פיסטוק

סמיפרדו זוהי הגלידה האיטלקית, היא נקראת כך בגלל שמגישים אותה חצי קפואה. יפה מאד להניח אותה בתבנית שכבה על שכבה, ולאחר מכן לחתוך בעזרת חותכן עגול או כל צורה אחרת, ולקשט עם קישוט שוקולד. בשביל שהיא תהיה באמת חצי קפואה, משאירים אותה בחוץ כעשר דקות לפני ההגשה. לתוספת רושם, אפשר גם להכין עיגולי בצק עלים אפויים ועליהם להניח את הגלידה.

דרגת קושי: בינונית   |    16 מנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

לגלידת הפיסטוק:

1 כוס אגוזי פיסטוק קלויים וקלופים

מעט מאד צבע מאכל ירוק

1/3 כוס חלב חם

3 חלבונים בטמפרטורת החדר

שליש כוס סוכר

1 מיכל שמנת מתוקה

2 שקיות סוכר וניל

לגלידת הקפה:

100 גר' שוקולד לבן

1/2 כוס אספרסו חם או רבע כוס נס קפה ללא חלב

3 חלבונים בטמפרטורת החדר

שליש כוס סוכר

1 מיכל שמנת מתוקה

2 שקיות סוכר וניל

 

אופן ההכנה:

מרפדים את התבנית בניילון נצמד עם שוליים עודפים באורך של כ-6 ס"מ. מניחים את התבנית במקפיא.

מכינים את גלידת הפיסטוק: בקערת מעבד מזון קוצצים את האגוזים לפירורים גסים. מוסיפים את צבע המאכל והחלב החם ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים את התערובת לקערה גדולה.

בקערת מערבל מקציפים את החלבונים עד לקבלת קצף לבן. בהדרגה מוסיפים את הסוכר, ומקציפים עד לקבלת קצף יציב וגמיש. מקציפים את השמנת עם סוכר הוניל לקצף יציב. מקפלים פנימה בעדינות את קציפת החלבונים. מקפלים 1/4 מתערובת השמנת לתוך תערובת האגוזים. לבסוף מקפלים פנימה את שארית תערובת השמנת. יוצקים לתוך התבנית המקוררת., מכסים ביריעת ניילון נוספת, ומקפיאים כשעה.

מכינים את גלידת הקפה: בסיר קטן שמים את השוקולד, שבור לקוביות, ואת האספרסו. מבשלים תוך כדי בחישה עד לקבלת קרם אחיד. מסירים מהאש. מעבירים את התערובת לקערה גדולה ומקררים.

בקערת המיקסר מקציפים את החלבונים עד לקבלת קצף לבן. בהדרגה מוסיפים את הסוכר, ומקציפים עד לקבלת קצף יציב וגמיש. מקציפים את השמנת עם סוכר הוניל לקצף יציב. מקפלים פנימה בעדינות את קציפת החלבונים. מקפלים 1/4 מתערובת השמנת לתוך תערובת הקפה. לבסוף מקפלים פנימה את שארית תערובת השמנת. יוצקים בעדינות מעל שכבת הפיסטוק, מכסים ביריעת ניילון נוספת, ומקפיאים לפחות 8 שעות או כל הלילה. לפני ההגשה חותכים לעיגולים ומגישים.

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:מתכוניםאביגיל מייזליק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה