בריאות ותזונה

לא רק בחנוכייה: 10 שימושים נוספים של שמן זית, שכדאי להכיר

בהיותו בעל סגולות בריאותיות נפלאות, שמן הזית מעולה לא רק כתיבול לסלט או להדלקת נרות החנוכייה שלכם. לפניכם 15 שימושים נוספים שניתן לעשות בו, בשלל תחומים:

שמן זית טהור (צילום אילוסטרציה: shutterstock)שמן זית טהור (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

1. הקלה על כאבי אוזניים: חממו 2-3 טיפות של שמן זית על האש, וערו אל תוך האוזן כשהטיפות מתקררות מעט (אמורות להיות חמימות, אך ברמה כזו שהאוזן תהיה מסוגלת לקלוט).

2. מונע נחירות: אם אתם סובלים מנחירות, בלעו כפית שמן זית לפני השינה.

3. מרקחת מעולה לטיפול באקנה: תמיסה ובה 3 כפות שמן זית ו-4 כפות מלח ים, תועיל מאוד במקרה של אקנה. אמנם קצת שורף, אבל המלח ינקה את הנקבוביות מלכלוך ושומן עודף ושמן הזית ישמש כקרם לחות משלים (השהו כדקה ושטפו במים וסבון).

4. לטיפוח עור הגוף והידיים, ולמניעת יובש: אם אתם סובלים מיובש בכפות הידיים, המפרקים, הברכיים ושאר איברים בגוף, שמן זית שתמרחו עליהם ירכך אותם ויהפוך אותם לרכים ונעימים למגע.  

5. נוסחה מנצחת נגד כינים: כף שמן זית שמעורבבת עם 5 טיפות שמן עץ התה, הוא מרקחת נפלאה לטיפול בכינים. מרחו על הקרקפת הנגועה, סרקו במסרק 'סמיך' ושטפו את השיער במים חמים.

6. סובלים מעצירות? כפית שמן זית על קיבה ריקה, מדי בוקר – תקל על הבעיה. פתרון נוסף הוא לשתות כוס מים ובה כפית שמן זית וכפית מיץ לימון.

7. הסוף לקשקשים: בנוסף לעזרה במיגור כינים, שמן הזית ידוע ביכולותיו לפתור בעיות של קשקשים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעסות את שמן הזית על הקרקפת, ולהשאיר את שמן הזית על הראש למשך הלילה. בבוקר, שטפו את השיער וחזרו על הפעולה במשך שבוע ימים.

8. הקלה על השיעול: כפית שמן זית וכפית דבש הן תרופה טבעית מעולה להקלה על השיעול. אופציה נוספת היא עיסוי הגב העליון ובית החזה בשמן זית מחומם עם 2-3 טיפות שמן אקליפטוס או שמן רוזמרין.

9. למניעת נשירת שיער: מרחו שמן זית מחומם על הקרקפת, והשאירו למשך 30 דקות. שטפו היטב וחזרו על הפעולה פעם עד פעמיים בשבוע.

10. הקלה על כאבי שיניים: כפית שמן ציפורן שמעורבבת עם כפית שמן זית, היא תרופה מעולה להקלה על כאבי שיניים. גרגרו את התרופה על האזור הכואב למשך דקה, מבלי לבלוע (הטיפול אינו מומלץ עבור נשים הרות ומניקות ועבור ילדים).

(הבהרה: העצות מתפרסמות בעקבות מחקרים ופרסומים בחו"ל. איננו ערבים להצלחת המתואר, אלא רק מביאים את המידע לידיעתכם)

תגיות:שמן זיתבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה