טורים נשיים

אם אנחנו יודעים שהכל לטובתנו, בואו נחתוך בבשר החי ונגיע למסקנה

בואו נסלק מחיינו את כל המיותר, בואו נשחרר מהראש את כל ה"אני מאמין" שלנו, שבעצם לא תורם לנו דבר. בואו נגיד די לרדיפות עצמיות. בואו נרשה לעצמנו להמשיך הלאה בשמחה, כי הטוב ביותר עוד לפנינו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד הדברים שמונעים מאיתנו להכניס דברים טובים לחיינו, הוא הטבע שלנו להיתלות בעבר ולסרב להיפרד ממנו. כל אדם מגיע לעולם הזה כדי לעבור מסע. אין אדם שאינו מתמודד עם קשיים וניסיונות כאלה ואחרים, ובאופן טבעי, מאחר שאנו יצורים רגישים, כל קושי מותיר חריטה עזה בליבנו, שהופכת לצלקת שנשארת לנצח. אנחנו מתמודדים עם קושי מסוים, ומאז כל דבר שיקרה לנו באותו ההקשר, יושפע באופן אוטומטי מאותו הקושי. אז רגע לפני שנלמד כיצד להתמודד עם הזדמנויות חדשות, בואו נלמד קודם כיצד להשאיר את העבר בעבר, ולא נרשה לו לשנות את עתידנו, אלא אם השינוי יהיה לטובתנו.

אם אנחנו יודעים שיש בורא לעולם, והוא כל יכול, אם אנחנו יודעים שהוא אוהב אותנו, ויצר עולם שלם במיוחד בשבילנו, אם אנחנו מבינים שאין ביכולתנו להכיל את גודל חכמתו – אז אנחנו מבינים באופן ודאי שהוא חכם יותר מאיתנו, ואם הוא החליט שכך יקרה, משמע שזה הדבר הטוב ביותר בעבורנו, גם אם איננו מבינים זאת עכשיו. זה אחד הדברים הכי עמוקים בתהליך התשובה, להבין שאתה לא מבין הכל, שאתה לא יודע הכל, ובכל זאת לסמוך בעיניים עצומות על הבורא, להאמין שכל מה שהוא עושה – זה לטובתך. בהתחלה זה קשה. קשה לשחרר את הצורך שלנו לשלוט בכל, קשה לשחרר את הידיעה השגויה לפיה אני האחראי הבלעדי לחיי ולעתידי, קשה לשחרר את הגאווה והמחשבה המוטעית לפיה אני יודע הכי טוב. אבל ברגע שאתה קולט, ברגע שאתה מפנים, אז אתה מתחיל באמת לעשות תשובה, מתוך אהבה לזה שאוהב אותך יותר משאי פעם תוכל לדמיין. ומתוך האהבה העצומה הזו, אתה מצליח באמת להישען עליו, בזכות ההכרה ביכולתו וברצונו לעשות אינסוף למענך, ולהפוך להיות שליו ושמח, כי אתה יודע שאתה בידיים טובות.

אז אני אומרת, אם אנחנו יודעים שהכל לטובתנו, בואו נחתוך בבשר החי! בואו נסלק מחיינו את כל המיותר, בואו נשחרר מהראש את כל ה"אני מאמין" שלנו, שבעצם לא תורם לנו דבר. בואו נגיד די לרדיפות עצמיות! אדם יכול לרדוף את עצמו במשך שנים על זה שאשתו עזבה אותו, למשל. הוא מאשים את עצמו ללא הרף, ומשחזר שוב ושוב סיטואציות בהן יכול היה להתנהג אחרת, ואולי, אולי היא לא הייתה עוזבת. אישה יכולה לחיות שנים עם לב שבור, רק כי היא בטוחה שבעלה עזב בגלל שאמרה איזו מילה לא נכונה, או הרגיזה יותר מדי... שנים של רדיפות עצמיות בלתי פוסקות שלא מאפשרות לנו להמשיך הלאה! שחררי, אחותי, זה בכלל לא בידיים שלך! אל תתעכב, אחי היקר, זה שהיא עזבה, זה כי מישהו שם למעלה החליט שיש מישהי אחרת שנבראה בשבילך וזו שהלכה? הלכה כדי לפנות מקום לדבר האמיתי... אז תיפרד ממנה לשלום, ותתכונן לקבל את הטוב ביותר. חשוב לציין שבמידה ולא הערכת את המתנה שקיבלת, והתייחסת אליה כמובנת מאליה, קיימת הסבירות כי הדבר יילקח ממך. חשוב שנדע להעריך את מתנות החינם היקרות מפז שאנו מקבלים מהבורא יתברך. אך אם לא הערכת, והדבר נלקח ממך, אף פעם לא מאוחר לתקן את מידותיך

אנשים חווים פגיעה מאדם קרוב, בן משפחה או החבר הכי טוב, ומסרבים לשכוח לו את זה. השנים עוברות, ובכל פעם שאתה רואה אותו, אתה מרגיש צריבה בתוך הלב שלך מתוך הכעס והעלבון, מתוך האכזבה העצומה שהוא גרם לך, ואתה לוקח איתך את הנטל הזה לכל מקום! למה? שחרר! במה זה מועיל לך? הרי "אין אדם נוקף אצבעו מטה אלא אם מכריזין עליו מלמעלה", אם אדם פגע בך זה רק כי נתנו לו רשות מלמעלה לעשות זאת, ואם נתנו לו את הרשות - תדע שזה לטובתך! או שזה בא כדי לעזור לך לתקן את עצמך, לכפר על העוונות שלך, או כי השם רוצה לשלוח לך משהו ממש טוב, הכי טוב, אבל הוא רוצה לדעת שאתה אכן ראוי לזה... אז אם תעבור את מבחן האמונה בהצלחה, דע שהשכר יהיה עצום לאין שיעור! אם אתה מאשים אדם בשר ודם בבעיות שלך, דע שאתה לא מאמין מספיק. הכל, אבל הכל בידי שמיים, מלבד יראת שמיים. כל מה שקורה לך, קורה בתכנון מדויק לפרטי פרטים, ואין מקריות. האם להאמין ולקבל באהבה? זו כבר הבחירה שלך. תלמד את השיעור שאתה צריך ללמוד ממה שקרה לך, ותמשיך הלאה. למה שקרה אין שום קשר למה שעתיד לקרות, מלבד זה שזה לימד אותך שיעור שיהפוך את הדבר הבא לטוב יותר!

לקחת תרמיל ענק וכבד, שמת בו את כל הצער שעברת, את כל האנשים שפגעו בך, את כל האכזבות, העלבונות, הקשיים, חיברת אותו לבשר שלך ואתה הולך איתו לכל מקום... תחתוך! תלמד את השיעור ותמשיך הלאה. השם הוא כל יכול, והוא אוהב אותך יותר משאי פעם תאהב את עצמך. הוא עוזר לך לבנות את עצמך בדרך הכי נכונה בשבילך, ואין דבר שהוא לא יכול לתת לך, אם רק תאמין שהוא יכול. מה שהיה – היה, העיקר להתחיל מהתחלה! אל תחשוב שאתה כלום, שבגלל מה שעברת אתה מקולקל, לא יוצלח או לא שווה. יש לך תפקיד בעולם הזה, יש לך מהות ומשמעות, אל תיתן לעבר שלך לקלקל לך. אל תשכח, שלעתים השם מקלקל לך את התכניות, רק כדי שהתכניות שלך לא יקלקלו אותך... אז תשאיר את מה שקרה מאחוריך, ותרשה לעצמך להמשיך הלאה בשמחה, כי הטוב ביותר עוד לפניך.

תגיות:הכל לטובהמחשבותבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה