טורים נשיים

פנים אל פנים – כיצד תחוללי שינוי מבפנים?

סערות הוריקן משתוללות בתוך ליבן של הבריות במאבק הניצחון בין חומר ורוח. מהם הדרכים שיובילו אותך להצלחה מרגיעה?

  • ט"ו כסלו התשע"ז
אא

במפגש חזיתי עם כוח שתפקידו להחליש אותך, רצוי, צריך וחובה עליך להיערך בהתאם. אילו הכנות יסללו בשבילך את המשעול להשיג את מבוקשך?

ויוותר יעקב לבדו ויאבק איש עמו עד עלות השחר. אחר שהסכימו רוב המפרשים שמלאך זה הוא שרו של עשו כי כל חפצו וישעו לסמא עיני האדם עד אשר לא יוכל הרואה לראות במראות האמת לבא ולראות פני ה' (כלי יקר).

היא מוצאת אותך תמיד במקומות החשוכים, באזורים בהם את נותרת בודדה. אלף תחפושות לה ומטרה אחת. פעמים שהיא נראית לך כזקנה הטוענת שלא נשאר בך כוח ואת פטורה. פעמים שהיא סוחפת אותך בלבושה הצעיר בעוד קולה מנסה לשכנע שכולן עושות כך היום ומדוע תהי שונה מהן. לפעמים היא קשוחה ומפרטת את כל עוונותייך אחת לאחת כדי לגזול ממך כל קמצוץ שמחה שנותר בליבך. פעמים היא נדמית רכה וענוגה המתמלאת רחמים בעודה מטפטפת עליך את שמן העצלות המכביד. נא להכיר, הגברת והאדרת. זו שאין לשאול לשמה. מכונה יצר הרע ובשבילך, יוצרת רע. במאבקך עימה יכול תוכלי לה. עוד יעלה עבורך השחר ותזרח לך השמש למען ירפא לבבך הלוחם.

1. שלחי דורון. ואמרתם גם הנה עבדך יעקב אחרינו כי אמר אכפרה פניו במנחה...ואחרי כן אראה פניו אולי ישא פני. כדי שימעט רוגזו של עשו בדבור ההכנעה עם המנחה (ספורנו).

יעקב אבינו שולח מתנה לעשיו כדי לרכך את כעסו הלוהט. גם את יכולה להשקיט את רוגזו של יצר על ידי שתתני לו מתנה גשמית.עם כל עשיית מעשה רוחני עטפי במעטה גשמי. קדושת השבת מתעטפת במאכלים ערבים, מעשה ידיך. בקנית בגד צנוע דאגי שיהיה גם יפה.

2. התחממי מהאמונה. ויקרא יעקב שם המקום פניאל כי ראיתי אלוקים פנים אל פנים ותינצל נפשי. שעל ידי זריחת השמש באה לו הרפואה על המכה אשר רצה סמאל להכותו, והוא לעור עיני שכלו להביאו לידי הכחשת אלוה.ובסבת זריחתה מלך ביופיו תחזינה עיניו (כלי יקר).

שרו של עשיו מנסה לקרר את האמונה של יעקב. באה השמש ומוכיחה ביופיה לעין כל כי יש אלוקים המסובב אותה. השתמשי בקרני האמונה הבוערות בקרבך כדי לחמם כל צינון וציניות שבאה מכיוונו של היצר.

3. היצמדי להלכה. ויבא יעקב שלם עיר שכם אשר בארץ כנען בבואו מפדן ארם ויחן את פני העיר. נכנס בערב שבת עם דמדומי חמה מבעוד יום וקבע תחומין (מדרש רבה).

עם הגעתו לעיר המגורים החדשה, קובע יעקב אבינו עירוב מסביב לעיר. על מנת שיוכל לשמור את השבת כהלכה. כשאת מכריזה כלפי היצר, זו דעת תורה וזו ההלכה, אז הספקות והלבטים נעלמים.

4. בת מלך. ויאמר יעקב ... ולקחת מנחתי מידי כי על כן ראיתי פניך כראות פני אלוקים ותרצני. משל למה הדבר דומה, לאחד שזימן את חבירו לסעודה והכיר בו שהוא מבקש להורגו. אמר דומה טעם תבשיל זה כטעם אותו תבשיל שטעמתי בבית המלך. אמר ידע שאני חבר המלך ולא יהרגני(מדרש).

יעקב יודע על כוונת עשיו להרגו ולכן הוא מספר לו שאלוקים בעצמו נגלה אליו כדי להרתיע את עשיו. נצלי את ההזדמנות לספר ליצרך כי זכית להיות בתו של מלך ולכן לא תוכלי להתפתות לשיגיונותיו. כך יזדקף גווך אל מול תעלוליו.

יהי רצון שבמסעך לארץ הניתנת לך ולזרעך אחריך, ילכו מלאכים לפניך ומלכים ממך יצאו כי שרית עם אלוקים ועם אנשים ותוכלי.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא סופרת, משוררת ומרצה. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:פרשת וישלחהיצר הרעיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה