סגולות

צרור סגולות מהרבנית קניבסקי ע"ה לרפואה, לזיווג הגון, לזרע של קיימא ולישועה

הרבנית קנייבסקי ע"ה היתה מדגישה כי סגולה היא דבר שמסוגל להועיל, כשמצטרפים אליה תפילה וחיזוק בעניינים רוחניים. צרור סגולות לישועה

הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ההרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה
אא

הרבנית צביון, ביתה של הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה, מציינת בספרה "בית אמי – עדות מתוך הבית פנימה על חייה של הרבנית", סגולות רבות שאמרה הרבנית ע"ה. 

מקורן של הסגולות שהציעה הרבנית היא במסורת מבעל ה"לשם", או ממרן החזון איש, מסבה הגאון רבי אריה לוין, מאביה הרב אלישיב, מבעלה הגדול, מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, וממקורות אמינים נוספים.

כשהיו מבקשים ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי סגולות, היה אומר: "סגולות - אצל הרבנית!" ואכן, סביב סגולותיה של הרבנית ע"ה מסתובבים סיפורי ישועה רבים. תמיד הדגישה כי הסגולה היא דבר שמסוגל להועיל, כשמצטרפים אליה זכויות ומעשים טובים.

כשמתבוננים בסגולותיה של הרבנית קל להבחין כי רובן עניינים רוחניים ולא "פתרונות קסם". מעל הכל עמדו תפילה, תהילים וקבלות רוחניות. על כל דבר קטן כגדול – היתה הרבנית משיבה כי יש להקדים ולהתפלל מעומק הלב ולהתחזק בעניינים הטעונים חיזוק.

 

תפילה: "אם ברצונך בישועה, הוסיפי תפילה על תפילותייך"

"לפני הכל הורתה אמא: תפילה!", מספרת בתה הרבנית צביון. "פעמים רבות ייעצה: אם ברצונכן בישועה, הוספנה תפילה על תפילותיכן – מי שלא התפללה עד עכשיו, תתפלל תפילה אחת ביום; מי שהתפללה תפילה אחת ביום, תתפלל שתיים, וכן הלאה. ובנוסף – להתפלל מתוך סידור. על ידי כך תראו, בעזרת ה', ישועות גדולות!"

הרבנית ע"ה היתה מספרת את הסיפור הבא: "אישה באה לביתי מבוהלת, אצל ביתה הקטנה התגלה גידול בגזע המוח. המקום רגיש, ואין אפשרות לנתח. לפי הנתונים, אין סיכוי שהילדה תבריא".

"מה אעשה?' זעקה האם במר לבה. 'כאבתי מאוד את כאבה', מספרת הרבנית, 'וחיפשתי סגולה לרפואת הילדה. שאלתי את האישה האם היא שומרת שבת, ומשהשיבה בחיוב, שאלתי: 'האם את מתפללת?,

'לא', ענתה האישה', 'יש לי ילדים קטנים בבית, ואיני מוצאת זמן פנוי לתפילה'. ביקשתי שתתפלל לפחות פעם אחת ביום מתוך הסידור, ובכוונה רבה, והיא קיבלה זאת על עצמה.

לפני שיצאתי, ביקשתי שתעדכן אותי במצבה של בתה. כך, כל כמה ימים הגיע אלי אחיה ששל החולה, ודיווח שמצבה של אחותו הולך ומשתפר, עד שבא ובישר שכבר ניתן לבצע את הניתוח.

כאן לא הסתים הסיפור. הם נסעו עם הבת לחו" כדי לבצע את הניתוח המורכב. בחו"ל עברה הילדה סדרת צילומים לקראת הניתוח, והתברר שהיא אינה זקוקה לו כלל, והיא בריאה לחלוטין!"

עוד סיפרה אמא: "יום אחד הגיעה לביתנו נערה בוכייה. היא סיימה את לימודיה ביסודי, נרשמה לכמה סמינרים טובים, אבל אף אחד לא קיבל אותה. פניתי אל בעלי הרב והתייעצתי אתו. הוא אמר שאם היא בוכה ויש לה דמעות , מוטב שתנצל זאת לתפילה על חתן ירא שמים. הנערה שמעה וקיבלה, ובכל פעם שעניין הסמינר העיק עליה והיתה פורצת בבכי, היתה מבקשת מה' שיראה בצערה, ירחם עליה וייתן לה חתן טוב.

"עניין הסמינר הסתדר לבסוף ונשכח מהלב. כעבור מספר שנים, כשהגיעה הנערה לשידוכים, היא התארסה עם בחור מצוין ביותר. רק מעטים זכרו וקישרו את ריבוי התפילות בדמעות ששפכה הנערה על כך שתזכה בתלמיד חכם", סיפרה הרבנית ע"ה בהתרגשות.

 

תהילים: "אחרי שהאנשים הולכים, אני אומרת פרק תהילים לישועתם. זה מה שמועיל"

אמא הרבתה באמירת תהילים על כל הפונות. פעם אמרה למישהי: "אחרי שאני מברכת מישהו והוא הולך, אני פותחת ספר תהילים ואומרת פרק אחד מתוך שותפות בצרתו. התהילים הם המועילים!

כשאחד מבני משפחתה לא הרגיש טוב, היתה אומרת: "אומר עליך פרק תהילים". גם לאחרים הורתה להרבות באמירת תהילים.

אמא לימדה סגולות מיוחדות המיוחסות לפרקים מסוימים:

זיווג הגון - מרן הגרי"ש אלישיב היה אומר את פרק קכ"א בתהילים 'אשא עיניי אל ההרים' בסוף תפילת שמונה עשרה, קודם עקירת רגליו (לאחר 'יהיו לרצון' השני). הוא הסביר לבתו הרבנית קנייבסקי כי קיבל זאת מסבו בעל ה'לשם'. מקור הסגולה הוא מהרמ"ע מפאנו בספרו 'עשרה מאמרות': "והאומר מזמור זה בכוונה בסוף כל תפילותיו קודם עקירת רגליו, מזמנים לו בת זוגו ההוגנת לו".

לידה קלה - ללידה קלה היתה הרבנית מורה לומר את הפרקים הבאים: א' ד' ה' ח' כ' ל"ה נ"ז צ"ג ק"ח קמ"ב. סגולה נוספת ללידה קלה: כשמתחילה הלידה לומר 7 פעמים את פרק כ' בתהילים.

רפואה - לרפואה, הורתה לומר את הפרקים מ"ח, ל"ה וצ"א, ונתנה סימן לכך ששמות הפרקים הללו מרכיבים את המילים: "מחלה צא".

 

אשר יצר: "ישועות גדולות למי שמתחזק בברכת אשר יצר בכוונה מתוך הכתב"

מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א מקפיד על אמירת ברכת אשר יצר מתוך הכתב, ואף הרבנית הקפידה על כך. הרבנית סיפרה על ישועות גדולות שזכו להן נשים שהתחזקו באמירת הברכה מהכתב ובכוונה. הרבנית היתה ממליצה על סגולה זו לבעיות שונות, ובעיקר לבעיות עיכול.

 

אחרי שתבוא הישועה – 'נשמת כל חי'

"רבים באו לבקש את ברכתו של סבא מרן ה'סטייפלר' זצ"ל כאשר היו נתונים בסכנה או בצרה", ממשיכה הרבנית צביון לספר. "לרוב, הם קיבלו את ההוראה: "דבר ראשון תתפללו, אין כמו תפילת החולה על עצמו. בנוסף – קבלו על עצמכם, בלי נדר, שכשתצאו מהסכנה, תאמרו את ברכת השבח 'נשמת' כולל 'ישתבח' עד הברכה". סגולה זו מקובלת מהרבי רבי העשיל, רבו של הש"ך.

"אני זוכרת שכשאחת מבנות המשפחה היתה בסכנה, ופינו אותה לבית החולים, מיהר סבא למקום והורה לנוכחים שיקבלו על עצמם, בלי נדר, לומר 'נשמת' כאשר היא תשוב הביתה בריאה ושלמה.

"הגר"ח קנייבסקי והרבנית אימצו הנהגה זו בקביעות. לפני כל לידה ובעת מחלה של ילד, או כשהיו זקוקים לישועה – קיבלו על עצמם בלי נדר שכשתבוא הישועה ,יאמרו את התפילה. ואכן, בכל עניין שראוי בו ישועה, נהגו לומר מיד את תפילת 'נשמת'. דבקותה של אמא בה' גרמה שבכל יום ראתה את יד ההשגחה, ולכן בכל ערב היתה אומרת 'נשמת', כשהודאה לה' על היום הטוב שחלף.

אמא פרסמה את הסגולה בקרב הנשים הבאות לביתה, ועל כל צרה אמרה: 'קבלי על עצמך בלי נדר לומר 'נשמת' לאחר שתבוא הישועה!', אמא חילקה מיד יום עשרות ספרונים של התפילה.

סיפורים רבים סופרו על ניסים של ממש שבאו הודות לקבלה זו. אחת מהם מביאה הרבנית צביון: "ילד נפל מגובה וריסק את רגלו. הרופאים קבעו שעליו לעבור סדרת ניתוחים, ועם הכל - לא הבטיחו שיצליחו להחזיר את הרגל למצבה הקודם. הדאגה היתה רבה. סבתו של הילד מיהרה לרבנית ובכתה על המצב. הרבנית שמעה, הורתה לומר 'נשמת', וקראה: 'לא יהיה  צורך בניתוח!'. כל אותה תקופה התעניינה הרבנית במצבו של הילד והורתה לומר 'נשמת' על כל שיפור. כנגד כל תחזיותיהם של הרופאים, החלים הילד לגמרי ללא כל ניתוח!"

 

שתי הלכות בספר 'חפץ חיים'

סגולה ידועה היא ללמוד מדי יום שתי הלכות של שמירת הלשון. הסגולה נמסרה על ידי הגאון הצדיק רבי יהודה זאב סגל ממנצ'סטר זצ"ל ומועילה לישועות בכל העניינים. אמא השתמשה בסגולה פעמים רבות: לשידוך טוב, לרפואה, לזרע של קיימא וכדומה.

אישה שבמשך שבע שנים לא היו לה ילדים, באה לביתה של הרבנית לאחר שהרופאים נואשו. הרבנית הורתה לה ללמוד שתי הלכות בספר 'חפץ חיים' מדי יום. כעבור תקופה קצרה נפקדה האישה בבת, ואחריה נולדו עוד שלושה ילדים!

הרבנית עצמה הקפידה ללמוד מדי יום כמה הלכות בספר 'נצור לשונך'.

באחד הערבים, שבה הרבנית מחתונה וסיפרה למכרותיה: "רקדתי עתה בחתונה של כלה שבעבר נפגעה בתאונת דרכים קשה. במשך שבועיים שכבה מחוסרת הכרה, וכשהתעוררה היו מילותיה הראשונות: 'אמא, כמה זמן ישנתי? לפני כמה חודשים קיבלתי על עממי ללמוד מדי יום שתי הלכות מספק 'חפץ חיים' ועלי לדעת כמה להשלים"...

הסיפור נודע לנו ובעלי הרב ואני התרגשנו מאוד. אני בטוחה שאפשר לזקוף את החלמתה המהירה של הנערה לקבלתה זו! הבטחתי להורים שעוד ארקוד בחתונתה, והערב קיימתי את הבטחתי..."  

תגיות:הרבנית קנייבסקיסגולהסגולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה