בריאות ותזונה

10 יתרונות בריאותיים נפלאים של התבלין שיש לכל אחד בבית

תבלין הציפורן נמצא במדפים של כמעט כל בית, ומלבד השימושים שלו במטבח יש לו גם סגולות רפואיות רבות. קבלו 10 יתרונות בריאותיים של התבלין המופלא

  • י"ח חשון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. שיפור פעילות מערכת העיכול

ציפורן היא צמח מרפא שמשפר את פעולת העיכול כולה. אם אתם סובלים מבחילות, מרחו כמה טיפות של שמן ציפורן על יריעת בד ושאפו את הריח או טפטפו אותו בכוס מים ושתו אותה. ניתן גם לטחון כמה גרגירי ציפורן, לערבב אותם עם דבש ולהקל על הבחילה.

תבלין הציפורן מקל גם גזים שנוצרים במערכת העיכול. כדי להקל על גזים, הכינו 'תה ציפורן' על פי ההוראות שבסוף הכתבה, שתו את התה 2-3 פעמים ביום ותחוו הקלה בגזים לטווח ארוך.

עם זאת, חשוב לדעת כי הציפורן אסורה לסובלים מאולקוס ומתסמונת המעי הרגיז, מאחר והיא מגבירה את הפרשת החומצה ההידרו כלורית.

2. טיפול בזיהומים, דלקות ופטריות

תבלין הציפורן מעודד ייצור של תאי דם לבנים שמשתתפים בלוחמה בדלקות וזיהומים, ובשל כך הוא יעיל ביותר לטיפול בזיהומים ודלקות שונות, בעיקר בכל הנוגע לפטריות, כולל קנדידה. 

3. שיפור תפקוד מערכת הנשימה

תבלין ציפורן - בצורתו הטרייה וגם כשמן - יכול להקל על צינון, גודש באף, גרון כואב, זיהומים ויראליים, אסתמה, שיעול וליחה במערכת הנשימה, בשל תכונת החיטוי שלו. כאשר אתם חווים את אחד מהתסמינים הנ"ל, פנקו את עצמכם בשתיית תה עם גרגירי ציפורן מושרים בתוכו או ערבבו שמן במים חמים ושאפו את האדים המרעננים והמחטאים.

4. רגיעה ושחרור מלחצים

לתבלין הציפורן יש את היכולת להקל משמעותית על תחושות של מתח ולחץ ולהפחית את הסטרס. אם אתם בתקופה של לחץ, ערבבו דבש ומים חמים עם מספר גרגירי ציפורן, ושתו את המשקה. מומלץ להוסיף עלי בזיליקום, נענע והל ולהתענג על הבריאות המופלאה הטמונה בתבלינים. 

5. הקלה בכאבי שיניים

לתבלין הציפורן יכולת להרגיע כאב, בעיקר באיזור הפה והשיניים. מחקר שנעשה על ציפורן הראה כי החומר הפעיל אוגנול הוא האחראי על שיכוך כאב. מומלץ להשתמש בציפורן כחומר מאלחש למגוון כאבים ובעיות. במקרים של כאבי שיניים פתאומיים, החדרת שן של ציפורן בין השיניים, עשויה להקל ולהפיג את הכאב באופן משמעותי. עם זאת, אין להזניח את הטיפול המסודר והיסודי בגורם לכאב.

6. שמירה על עצמות חזקות

בתבלין הציפורן יש שילוב ייחודי של תרכובות פנוליות, כאוגנול ועוד, ששומרים על צפיפות העצם והמינרלים החיוניים שבה. על מנת לשמור על עצמות חזקות ולמנוע מחלות הקשורות לדילול עצם, הקפידו לשלב את התבלין בתזונתכם. השתמשו באופן מושכל, והקפידו לא להגזים בצריכה.

7. איזון רמות סוכר בדם

תבלין הציפורן שומר על בריאות הלב, מאזן רמות סוכר בדם, ומפחית כולסטרול.

8. שיפור זרימת הדם

זרימת דם תקינה היא חיונית לשם שמירה על תפקוד האיברים, למנוע היווצרות של קרישי דם ולהעביר חמצן לכל חלקי גופנו. האוגנול, המצוי בציפורן, הוא רכיב אשר ממריץ את מחזור הדם ובכך משפר את תפקוד האיברים וקצב חילוף החומרים.

9. חיזוק המערכת החיסונית

אחד הגורמים שמביאים להיחלשות של המערכת החיסונית הוא נוכחות של רדיקלים חופשיים בגוף, שגורמים להרס של תאים ולהתפתחות דלקות. על מנת להילחם בהם, חשוב לצרוך נוגדי חמצון שמנטרלים את החלקיקים הללו ושומרים על שלמות התאים בגוף. תבלין הציפורן הוא בעל כמויות גדולות מאוד של נוגדי חמצון, שמחזקים את המערכת החיסונית.

10. כך תיהנו מיתרונותיו הבריאותיים הנפלאים של התבלין המופלא:

  • תיבול - השתמשו בתבלין הציפורן לתיבול המאכלים. זכרו כי הציפורן מתאים בטעמו עם הקינמון, ובשל העובדה שטעמו קצת חריף, יש להשתמש אך בקמצוץ ממנו. נהדר להוסיפו לעוגה מתובלת או למאכלי בשר. בתחילה השתמשו בכמות קטנה ובדקו האם התוצאה מוצאת חן בעיניכם.
  • צרו חליטת בריאות - הרתיחו כוס מים עם 2-3 ניצני ציפורן, הנמיכו את האש ובשלו כחמש דקות. את החליטה יש לשתות 3 פעמים ביום, ומומלץ לשלב עם מקל קינמון.
  • הכינו שמן ציפורן ביתי - ערבבו רבע כוס של ציפורן עם 1 כוס שמן זית, הניחו בצד ל-24 שעות, סננו את השמן ושמרו אותו בצנצנת אטומה ובמקום יבש וחשוך.

הערה חשובה: כמו בכל תבלין, יש להשתמש באופן מושכל ולא לצורכו בכמויות מוגזמות. כמו כן, כל הנכתב במדור זה אינו תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. 

תגיות:ציפורןבריאותתבלינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה