טורים נשיים

נסיכת הכתר שלך – איך תחזקי את אהבתך אליה?

בין כל הבלבול והסחות הדעת שמביאה אליך התקשורת הטכנולוגית בולטים בעוצמותם הנימים הדקים שקושרים אותך למשפחתך. כיצד תשמרי עליהם?

  • א' כסלו התשע"ז
אא

רגע של ניתוק ופרידה יכול להיהפך לרגע של חיבור ורגש שנאה מתהפך לאהבה. מה יגרום לעורר בנפשך את המהפך הזה?

ואלה תולדות יצחק בן אברהם. גילה אחר גילה בזמן שהצדיק נולד (מדרש רבה).

בזיכרונך נמצא רגע שלא תשכחי לעולם. הזמן בו הגיחה בתך לאוויר העולם, קול בכיה הדקיק הרעיד בתוכך אלף מיתרים והניח על ראשך את כתר האימהות. באותה שעה ניתק לו החבל הפיזי שחיבר בינכם. ולעומתו התרקם חבל רוחני שקוף בין לבך המשתאה ללבה הקטן, הפועם את פעימותיו הראשונות. עם השנים החולפות הולך, מתפתל ומתעבה החבל הזה שערכו בעיניך, לא יסולא בפז. לפעמים החבל מתקצר ואתן מתקרבות. לעיתים הוא מתארך, מדגיש את המרחק שנוצר. יש ימים שהכבל מכביד עליך ויש שהוא נושא אותך. ישנן תקופות שילדתך מושכת בקצה החבל כקוראת לך ואת לא מרגישה ופעמים ידך מותחת את החבל ואין מענה מצידה. בשעה ששניכן נוגעות בחבל הוא מתעורר לחיים בעודו זורק ניצוצות של אור לעולם ומלמד אותך עד כמה יכולה להיות האהבה בינכן מתוקה מאוד מאוד.

1. התקרבי. ויאהב יצחק את עשיו כי ציד בפיו ורבקה אוהבת את יעקב. לפי כשהיה שואלו אביו, מה אתה עושה בשדה כל היום? היה מתנצל ואומר, כדי לצוד ציד להביא טרף לפיו של אביו ולפי שלא היה מצוי אצל אמו, על כן לא אהבה אותו רבקה והייתה אוהבת את יעקב שהיה מצוי אצל אמו וכל געגועיה עליו. (כלי יקר).

עשיו מתרחק מאמו ומפסיד בכך את אהבתה, לעומתו יעקב שהיה איש יושב אהלים, נמצא בסביבתה וזוכה לחוש ברגשותיה ההומים לו. הקירבה הפיזית מקשרת בין הורים לילדיהם. כל שעה שתקדישי לאמך או לביתך תגדיל את האהבה בינכן.

2. בשלי. ועשה לי מטעמים כאשר אהבתי. רצה במטעמים כדי שיתעסק בכיבוד אב ובזה תחול עליו הברכה (ספורנו).

התורה מדגישה שוב ושוב את העובדה שיצחק מבקש מטעמים שהוא אוהב ואף רבקה אומרת שתכין לו מטעמים כאשר אהב. גדולה סעודה שמקרבת את הלבבות. כשאת מכינה מאכלים ערבים ליקירתך, האהבה זורמת בין לבבכן.

3. סלחי. וישטום עשיו את יעקב על הברכה אשר ברכו אביו ויאמר עשיו בלבו. הרשעים ברשות ליבן אבל הצדיקים ליבן ברשותן (מדרש).

עשיו לא סולח ליעקב על שנלקחה ממנו הברכה ורוצה לנקום בו ולהורגו כי הלב שלו קובע בשבילו אבל הצדיקים שולטים על רגשותיהם. גם את יכולה לשלוט על תחושותייך ולמחול על מעשי העבר. כך תוכלי לרענן את התקשורת שלכן.

4. אהבי. אהבתי אתכם אמר ה' ואמרתם במה אהבתנו...ואהב את יעקב. אהבה שאינה תלויה בדבר כגון אהבת אב לבנו(הפטרה – שמן המור).

הקדוש ברוך הוא אוהב אותך אהבה ללא תנאים, רק כי זכית להיות הבת שלו. גם את תעתיקי את סוג האהבה הזו אל צאצאיך ואהבי אותם כמו שהם, גם אם מעשיהם לא תואמים את תקוותיך. עוד תראי שהם יחזירו לך אהבה בכפליים.

יהי רצון שייתן לך האלוקים מטל השמים ומשמני הארץ ורוב דגן ותירוש, ותזכי לחלק ממנו בשפע לכל זרעך שיתרבה ככוכבי השמים.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

 

תגיות:פרשת תולדותהורים וילדיםאהבהאם ובת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה