חדשות בארץ

שריפת ענק בזיכרון יעקב: בתים נשרפים ותושבים מפונים

שריפת ענק משתוללת בזיכרון יעקב, בתים נשרפים, משפחות מפונות ושמונה בני אדם נפגעו. דובר הכבאות הארצית: "אל תתקרבו לאזור"

השריפה ליד זכרון יעקב (צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף)השריפה ליד זכרון יעקב (צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף)
אא

אחרי שריפת הענק שפרצה בלטרון אתמול (שני) בשעות הלילה, ושריפה נוספת שפרצה הבוקר בעתלית, משתוללת בשעות האחרונות גם שריפת ענק בזיכרון יעקב. בתים רבים ברחבי היישוב החלו לעלות בלהבות, וכוחות ההצלה טיפלו עד כה בשמונה נפגעים, מתוכם פעוט בן פחות משבועיים, כולם באורח קל. בנוסף, כוחות הכיבוי מסייעים בפינוי דיירים מהשטח, זאת מאחר שהשריפה צוברת תאוצה בקצב מהיר.

ויקי קלי, חובש בכיר במד"א שהיה נוכח באזור, סיפר: "כשהתקרבתי לשכונה ראיתי עשן סמיך מאוד, מספר בתים עלו באש. כוחות כיבוי ומשטרה חילצו מאחד הבתים פעוטה כבת שנתיים וחצי וילד כבן שבע בהכרה, כשהם סובלים משאיפת עשן. תוך כדי שאנו מעניקים להם טיפול רפואי בחמצן חולצה אישה כבת 42, גם היא הייתה בהכרה וגבר נוסף כבן 32 שסובל מקוצר נשימה. הנפגעים מטופלים במקום. במידת הצורך הם יפונו לבית החולים".

מהמשטרה נמסר: "עקב שריפת חורש המאיימת לפגוע בבתים בחלקה הצפוני של גבעת עדן בזיכרון יעקב, כוחות גדולים של מחוז החוף בדרכם לסייע בפינוי התושבים. ישנם מספר בתים שעולים באש. לא ידוע על לכודים. אנו מבקשים מתושבי גבעת עדן להתפנות מבתיהם לכיוון השכונות הדרומיות. יש לסגור ברזי גז ולנתק את החשמל. יש לוודא שלא נשארו דיירים בדירות, כמו כן נבקש לסייע לשכנים חסרי ישע".

יורם לוי, דובר כבאות ארצי, אמר: "אנחנו בעיצומו של מאבק מול הלהבות באזור הצפון מזרחי של זיכרון יעקב. כל הכוחות האפשריים מוסטים כרגע. אני ממליץ לא להתקרב לאזור, כי יש חסימות של הצירים המרכזיים".

בעקבות גל השריפות שפרצו היום, ולאור החשש מפני שריפות נוספות, כמו גם התחזית להמשך רוחות עזות, נמסר מכיבוי האש כי ישנו מעבר לעבודה במתכונת חירום – משמרות של 24 שעות ביממה, ביטול חופשות וכן אושר גיוס כבאים מפיקוד העורף.

תגיות:שריפהזיכרון יעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה