חדשות בארץ

17.5 שנות מאסר למחבל שדקר חייל ופצע אותו קשה

היום גזר בית המשפט 17.5 שנות מאסר למחבל שדקר חייל בעפולה לפני שנה

(צילום: מצלמות האבטחה)(צילום: מצלמות האבטחה)
אא

בית המשפט גזר היום (שלישי) את דינו של המחבל טארק בן עבד אל פאתח יחיא שדקר לפני כשנה חייל בעפולה ופצע אותו קשה.

על פי כתב האישום, המחבל נכנס לישראל שלא כדין דרך פרצה בגדר ההפרדה באזור קלקיליה. משם נסע לשכונת 'אלמידא' באום אל פאחם, שם התגורר, ומשם יצא לעבוד בעבודות מזדמנות.

בתקופה זו שרר בישראל גל הטרור, במהלכו התרחשו פיגועי דקירה רבים. על רקע תחושת זעם ושנאה כלפי יהודים, גמלה בלבו של הנאשם החלטה לרצוח יהודים. הוא לקח בחשבון את האפשרות שייהרג במהלך הפיגוע, וראה בכך 'מות קדושים'.

לשם ביצוע הפיגוע רכש המחבל סכין שאורכה 10 ס"מ, אותה החביא בתוך נעליו. הוא חיפש מקום הומה בקהל יהודי על מנת לבצע בו את הפיגוע, ובחר בעפולה.

טרם צאתו לעפולה, פרסם המחבל פוסט פרידה בדף הפייסבוק שלו. במהלך הנסיעה לעפולה, סיפר לנהג שלקח אותו כי הוא נוסע על מנת להיפגש עם אדם מנצרת, לו הוא חייב כסף.

כאשר הגיע לעפולה, החל להסתובב ברחובות במטרה לאתר יהודי או חייל. כשזיהה חייל ישראלי, הוא החליט לרצוח אותו. המחבל הוציא את הסכין מהנעל, והתקרב אל החייל, הניח את ידו על כתפו של הנפגע ואמר לו בעברית 'אפשר שניה?', במטרה לגרום לנפגע להסתובב אליו.

החייל הסתובב לכיוון המחבל, שהתנפל עליו באכזריות והחל דוקר אותו עם הסכין בבטנו. החייל התמוטט ארצה ונפל על גבו, כאשר המחבל הוסיף והתנפל עליו, ודקר אותו פעמיים נוספות בחזהו.

עוברי אורח נחלצו לעזרה, וניסו להשתלט על המחבל ולמנוע ממנו להמשיך ולדקור את החייל, שנפצע קשה. 

בית המשפט קבע כי לאור הדברים והעובדה שהמחבל אינו מתחרט על מעשיו כלל הוא ירצה 17.5 שנות מאסר בפועל פלוס 18 חודשים על תנאי. כמו כן, יפצה המחבל את החייל ב-40 אלף שקלים ב-10 תשלומים חודשיים שווים.

תגיות:מאסרחייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה