בריאות ותזונה

10 דרכים מפתיעות להימנע ממחלת הסוכרת

מחלת הסוכרת הפכה בשנים האחרונות למגפה מסוכנת בעולם המערבי. 10 דרכים להימנע ממנה, ולאזן אותה אם חלילה אובחנתם כלוקים בה

אא

מחלת הסוכרת הפכה בשנים האחרונות למגפה מסוכנת בעולם המערבי, כאשר הגורם העיקרי לה הוא אורח החיים שלנו: צריכה מופרזת של מאכלים תעשייתיים עתירי סוכר ומיעוט פעילות גופנית. 

התורה הקדושה מצווה עלינו לשמור על בריאותינו, כדי שגופנו יישאר חזק ונוכל להרבות בלימוד תורה ובעשיית מצוות. על ידי ביצוע מספר לא רב של שינויים באורח החיים, ניתן לחזק את הגוף ולמנוע את הופעתה של המחלה. 

קבלו 10 דרכים להימנע ממחלת הסכרת, גורם המוות הרביעי בישראל. ההמלצות הבאות מסוגלות לסייע אף למי שכבר מאובחן כחולה סכרת, להפחית את התסמינים ולשמור על הבריאות.

1. הפחיתו את צריכת הפחמימות והסוכרים

ההמלצה הראשונה היא להפחית את צריכת פחמימות והסוכרים, המכבידים מאוד על הלבלב, וגורמים לרמות סוכר גבוהות בדם. כמות הפחמימות היומית המומלצת היא 300 לגברים ו-230 גרם לנשים. לאנשים הסובלים מעודף משקל מומלץ לצרוך לא יותר מ-50 גרם פחמימות ביום.

מחקרים מוכיחים כי דגנים מעובדים מהווים גורם סיכון לחלות בסוכרת. דגנים מעובדים, כלומר: לחם, פסטות, פתיתים וכו' גורמים לזינוק ברמות הסוכר בדם בדיוק כמו שגורמת לכך צריכת סוכר. חשוב לדעת כי גם בעיה כזו לא פחות מאשר צריכת סוכר. אין חשיבות לכך שמדובר בדגנים מלאים או לא, כיוון שהבעיה מתקיימת בשני המקרים.

2. בצעו תרגילי כושר וחיזוק

על פי האגודה האמריקאית לסוכרת, שמירה על כושר מסייעת בפירוק הסוכרים והשומנים בדם, ומעלה את הרגישות של תאי הגוף לאינסולין.

חשוב לזכור כי השפעת הפעילות הגופנית על רמת הגלוקוז בדם משתנה מאדם לאדם ותלויה בגורמים רבים. על כן, במקרים של רמות גלוקוז גבוהות או נמוכות מדי, יש להתייעץ עם מומחה בנוגע לפעילות גופנית מומלצת.

3. הימנעו מישיבה ממושכת

בנוסף לפעילות גופנית שמומלץ לבצע מדי יום ולפחות פעמיים בשבוע, חשוב לדעת כי ישיבה ממושכת מפחיתה את הרגישות של הגוף לאינסולין, אפילו אצל אנשים שעושים כושר באופן קבוע. 

אם אתם עובדים במשרד, או שעבודתכם דורשת ישיבה ממושכת, דעו כי מספיקים שלושה ימים של ישיבה בחוסר מעש אצל אנשים צעירים ופעילים כדי לגרום לצניחה חדה ברגישותם לאינסולין ולעלייה בשומן באזור הבטן. 

ההמלצה היא לקום מדי 30-60 דקות של ישיבה, ולבצע תרגילי מתיחות מסוימים, ואף לצאת להליכה קצרה בחדר או במסדרון.

4. הימנעו משומן טראנס

שומן טראנס, כלומר: חומצות שומן מוקשה בלתי-רוויות, גורם לגוף לפתח עמידות לאינסולין, ועלול גם להוביל למחלות לב. שומן טראנס נמצא במאכלים מתועשים, ובפרט במטוגנים, אפויים ונמצא בשפע בבורקסים וברוגלך קנויים. הימנעו משומן טראנס ככל האפשר, יש תחליפים בריאים וטעימים לא פחות.

5. השתמשו בתבליני הפלא: כורכום וקינמון

לכורכום וקינמון יש תכונה משותפת: היכולת לפזר חומרים מזינים באופן נכון ברחבי כל הגוף. בשל כך, תבלינים אלו מסייעים לגוף לדעת לאן עליו לשלוח אינסולין, וכך להפוך את הסוכרים לאנרגיה במקום לשומנים.

6. בצעו התעמלות קלה

התעמלות קלה יכולה להוריד משמעותית את רמות הסוכר בדם בתוך דקות אחדות. בזמן ההתעמלות הגוף שורף את הקלוריות ומוריד את רמות הסוכר בדם. הליכה של 20 דקות, לדוגמה, תוריד את רמות הסוכר בדם ב-40 מג' לדציליטר.

7. תהיו רגועים

לא פחות מתזונה מאוזנת ופעילות גופנית, חשוב להיות רגועים ושלווים. זהו מה גורם ללחץ בחייכם, ונסו לנטרל אותו אם הדבר מתאפשר. הקפידו על סדר יום מאורגן, הכולל הפסקות נשימה, התרעננות והרפיה. זהו את המוזיקה הגורמת לכם להירגע והרבו להאזין אליה.

8. צרכו את גרגרי הפלא: חילבה

חילבה, גרגרי הפלא, הינה בעלת סגולות בריאותית רבות. ביחס לסכרת, היא מאטה את ספיגת הסוכר בדם, ומומלצת מאוד בצריכה מאוזנת.

9. הימנעו ממצבי לחץ

מצבים מלחיצים גורמים לגוף להפריש אפינפרין וקורטיזול, שמגבירים את ספיגת הסוכר בדם על מנת לספק לגוף את האנרגיה לה יזדקק במצב המלחיץ בו הוא נמצא באותו הרגע. אם אתם מרגישים לחוצים, נסו לנשום עמוק, לחשוב חיובי, לעשות פעילויות שמרגיעות אתכם, כדי להוריד את הלחץ ולהפחית את רמות הסוכר בדם.

10. הקפידו על שינה מספקת

שינה טובה היא דרך פשוטה להפחית את תנודות האינסולין בגוף. חשוב לדעת ששינה לא טובה ורמות סוכר גבוהות בדם יוצרים ביחד מעגל אכזרי - ברגע שרמות הסוכר בדם גבוהות מדי קשה להירדם, וכשמתקשים להירדם והשינה לא איכותית, רמות הסוכר עולות. הקפידו על שכיבה לישון בשעה הגיונית וסבירה, והימנעו מאמצעים המקשים על ההירדמות כמו שימוש במחשב ושתיית קפאין בשעות הערב. 

תגיות:מחלותסוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה