חדשות יהדות

ניצול הפיגוע: "הרופאים לא האמינו שהחלמתי לחלוטין"

שנה לפיגוע האכזרי בתחנת האוטובוס ברחוב מלכי ישראל בירושלים. בכינוס מיוחד שנערך, נשא הניצול דברים: "ראינו את ה'ריבונו של עולם' בחוש, עין בעין"

הרב פסח קרישבסקי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הרב פסח קרישבסקי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אתמול (שלישי), במלאות שנה להירצחו של הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד, ערכה חסידות פינסק-קרלין כינוס התעוררות מיוחד לזכרו.

ר' פסח קרישבסקי, בן דודו של ר' ישעיהו קרישבסקי הי"ד, היה אף הוא בתחנה בעת הפיגוע, נפצע קשה ובחסדי שמים הבריא. במהלך הכינוס נשא דברים.

"איני דרשן ואיני יודע כיצד דורשים, לא מכיר את הכללים", פתח הניצול את דבריו. "אבל בכל זאת, צריך כן, כשמגיעים לכזה זמן, איפה שרק אפשר, צריך להודות לריבונו של עולם ברוב עם. לא יודע מה לומר ואיני יכול לומר, אבל יש הרבה מה לומר. למעשה, מה שהיה כאן, היה דבר שעשה קידוש השם".

הניצול משחזר את הרגעים הקשים של הפיגוע, שהחל כפיגוע דריסה, ולאחר מכן יצא המחבל מהרכב והחל להכות בגרזן את יושבי התחנה. "בשעה שחטפתי את המכה, לא עליכם ולא עלינו, לא הבנתי מה קורה. המכה הראשונה היה כשנכנס לתוך התחנה. חטפתי דחיפה ומכה חזקה ונפלתי. קמתי, מיששתי את הזכוכיות ואז חשבתי, בנקודה הזו איני זוכר במדויק דקה זו או אחרת".

הפצוע ממשיך ומספר כי המחבל היכה אותו שלוש פעמים בגרזן, כשסביבו רסיסים רבים מזכוכיות התחנה שהתפוצצו. "חשבתי אז לעצמי, שזה היה עניין של סקילה ממש. הרגשתי הכל, ואמרתי לעצמי שאני מקווה לצאת מזה. הייתה מכה, חשבתי מתי תבוא עוד מכה. היו שלוש מכות, אחרי זה לא הרגשתי כלום". 

הרב פסח קרישבסקי מתייחס לגודל הנס ולהחלמתו הפלאית: "ברוך ה', הרבה הרבה מאוד ניסים. כל כך הרבה מכות, לא נשאר כמעט כלום. הרופא הופתע איך הכל עבר, כמעט ממש בלי להשאיר נזק. הריבונו של עולם התגלה כאן לעם ישראל ולמי שנפצע איתי שם. כל מי שהיה שם בזמן הפיגוע אמר שהוא ראה את הרבונו של עולם בחוש".

הפצוע התייחס להריגתו של בן דודו. "הוא איננו... אני בטוח שמתחת כסא הכבוד ממש. ידוע שיהודי שנהרג ממש רק בגלל היותו יהודי מגיע לדרגה הגבוהה ביותר. אנחנו מבקשים מהרב ישעיה קרישבסקי, ששמה למעלה מתחת כסא הכבוד יהיה מליץ יושר לכלל ישראל ולרבנים שמובילים את הכלל ישראל, ויגן על השבת, שהייתה במחשבתו תמיד, שתיוושע בארץ ישראל", סיים הניצול את דבריו.

הפיגוע האכזרי אירע בר"ח חשון התשע"ו, בתחילתו של גל הטרור. המחבל, ערבי עובד בזק, הגיע עם רכב החברה לתחנת האוטובוס ברחוב מלכי ישראל, והחל לדרוס את האנשים שישבו בתחנה. לאחר מכן יצא מרכבו עם סכין קצבים וחבט קשות ברב קרישבסקי הי"ד. בתיעוד מצלמות האבטחה של החנות שממול נראה חברו של הרב קרישבסקי מנסה לגונן עליו ממכות המחבל, אך המחבל התנפל עליו והיכה גם אותו.

תגיות:פיגוע דריסהמלכי ישראלהרב פסח קרישבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה