חדשות בארץ

כתבי אישום הוגשו נגד 13 משתתפי חתונת השנאה

על פי כתב האישום, הנאשמים רקדו עם נשקים שלופים, ודקרו את תמונתו של עלי דוואבשה

אא

הבוקר (רביעי) התקשרו מפרקליטות ירושלים לשלושה עשר איש ממשתתפי 'חתונת השנאה', ועדכנו אותם כי הוגש נגדם כתב אישום. שלושה עשר הנאשמים, 5 מהם קטינים בגילאי 14-17, מואשמים בהסתה לאלימות ולעבירות נוספות.

החתונה התקיימה לפני עשרה חודשים, בתאריך 7.12.15, וזכתה לכינוי 'חתונת השנאה'. החתן הוא אחד הנאשמים, ועל פי כתב האישום, הוא היה מזמין האירוע באולם ובעל שליטה בנעשה.

יצוין כי החתונה התקיימה זמן קצר לאחר שנעצרו מספר חשודים בביצוע הפיגוע שגרם למותם של סעד, ריהאם ועלי דוואבשה מכפר דומה. כתגובה על המעצר, הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, כולל תמונה של התינוק עלי, ותמונת הכתובת 'נקמה'. התמונות הודבקו על קרטונים וחוברו להם קרשים כך שניתן יהיה להניפם כשלטים בחתונה.

במהלך החתונה, שר אחד הנאשמים את השיר 'יבנה המקדש', והוסיף לשיר מלים ואמר פעמיים 'ישרף, ישרף המסגד' וכן 'יתפוצץ, יתפוצץ המסגד'. אחד הנאשמים מואשם בכך שלבש חולצה שעליה היה כתוב 'אין ערבים - אין פיגועים'.

על פי כתב האישום, במהלך החתונה החלו עשרות צעירים מבאי החתונה, ובהם קטינים רבים, לרקוד תוך שהם מניפים את ידיהם באוויר, וחלקם מניפים את תמונות משפחת דוואבשה, שני רובים אוטומטיים מסוג M4 ו-M16 קצר, אקדחים או חפצים הנחזים להיות אקדחים, בקבוקי זכוכית אשר הוכנסו לתוך פייתם בדים כך שהם דימו בקבוקי תבערה וסכינים. אחדים מהרוקדים רקדו כשהם רעולי פנים".

עוד נכתב בכתב האישום, כי "במהלך הריקוד, אחדים מהרוקדים דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דואבשה באמצעות סכינים, אחדים אף הציתו וקרעו את התמונות, וחלק מאוחזי הנשק אף דרכו את כלי הנשק". 

על פי כתב האישום, "במעשיהם פרסמו הנאשמים קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד הנאשמים, אומר בתגובה להגשת כתב האישום כי: "מדובר בצעד פופוליסטי של הפרקליטות.  מן הראוי שבפרקליטות יגישו קודם כתבי אישום נגד משתתפי חתונות באום אל פחם ורהט, שלא רק שמנופפים בנשק אלא אף יורים באוויר.- בפרקליטות גיבורים על יהודים ותחושה קשה של גזענות ואכיפה בררנית ממשיכה להיות באוויר".

תגיות:כתב אישוםעלי דוואבשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה