טורים נשיים

למרגלות שער השמים – היכן ניצבים המפתחות שלך?

הכישלונות שבחייך רוצות להוכיח לך שאת לא שווה ואין ביכולתך לעשות את הצעדים המתבקשים ממך בימים אלו. מי אלה שיכחישו את הטענה הזו ויעמדו לימינך בכל עת?

  • כ"ו אלול התשע"ו
אא

את מחפשת תשובה והתשובה מחפשת אותך. כיצד תמצאו זו את זו? ומה באמת המרחק בינכן?

"מי יעלה לנו השמימה. שאילו הייתה בשמים, היית צריך לעלות אחריה וללמדה. (רש"י)

הנה את ניצבת מול דלתות הענק של השמים. אישונייך מתרחבים אל מול גובהם ורוחבם. גונבה לאוזנך הידיעה כי מאחוריהם טמונים כל התשובות לשאלות הרבות שמתדפקות על חלונות לבבך מדי יום ואין פותר להם. חלישות הדעת תופסת אותך, נותנת לך תחושה שאת קטנה כל כך ומי הוא זה החושב שתוכלי לפתוח את השער העצום הזה. אין לך ברירה ומתוך ייאוש, רגלייך מסתובבות סחור סחור מחפשות אצל כל הסוחרים למיניהם, מפתחות. רכשת לך מלאי רחב של מפתחות, בתקוה שאחד מהם יפתח את מנעול הדלתות. ידיך מתחילות לנסות מפתח אחר מפתח והשער נשאר סגור ומסוגר. אחרי שבדקת את כולם ללא הצלחה, התאכזבת כליל והשלכת אותם לעבר ארבע רוחות השמים. לפתע מצאת קרוב אליך, בכיס חולצתך סמוך לליבך, מעטפה קטנה, עליה רשום שמך באותיות קידוש לבנה ובתוכה מפתח הזהב המיוחל.

1. המפתח שבידך ענק הוא. מתחת השמים. דע כי שורש נשמות עם בני ישראל יסודותיהם בהררי קודש תחת השמים, והנשמות הם חצובות מתחת כסא כבודו יתברך, והבן. (אור החיים) הנשמה שבקרבך מגיעה ממקום טהור קדוש וגבוה. יש בך עוצמה רוחנית שמנשבת בתוכך. גם אם היא נפלה אל תוך הבוץ הטובעני של החיים, תוכלי במו פיך ובטוב לבבך, לגרום לה להתרומם ולנער מעליה את רגבי העפר שדבקו בה.

2. הביטי לאיזה כיוון את מסובבת את המפתח. אם יהיה נדחך בקצה השמים, משם יקבצך ה' אלוקיך ומשם ייקחך. אם בנידחך היינו בחטא, יש בסוף קצה המחשבה איזו כוונה לשם שמים, אזי ״משם יקבצך ה׳ אלקיך״. מניצוץ יחיד ופעוט זה שבעבירה, ישיבך השם יתברך אליו. מחשבה קטנה ונסתרת זו של לשם שמים, מצילה את האדם לבל ישקע בתהום החטא אלא יתעורר סוף סוף לתשובה... (נועם מגדים) משמים בוחנים גם את מחשבותייך. כשכוונתך טובה וליבך מוקף רצון עז לעשות רצונו, גם אם מעשייך עדיין לא בכיוון הנכון, אל דאגה. הם עוד יובלו ממרומים אל הדרך הרצויה. התפללי בפיך על כך.

3. המפתח קרוב אליך. לא בשמים היא. שמואל אמר אין התורה מצויה באיסטרולוגין שאומנותם בשמים. (מדרש) אל תחפשי את האמת במזל של היום שבו נולדת. כוחך והשפעתך הם הרבה מעבר לניתוח אסטרולוגי כלשהו. כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו. המשפטים שיוצאים בזה אחר זה בשיחת פיך, המחשבות שמפעמות בליבך ומעשייך הם אלה שבסופו של דבר, יחוללו את המהפך בחייך.

4. כשהמפתח חורק, תשמני אותו בשמן האהבה. העידותי בכם היום את השמים ואת הארץ...לאהבה את ה'. כי תסתכל בגלגל יומי שעובד מאהבה, כך אתה, לאהבה את ה', שנאמר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו. (כלי יקר) שאי ראשך אל השמש, ראי את אהבתה הגדולה לבוראה. יום יום היא יוצאת בגבורה לקיים את המאמר האלוקי. קחי ממנה זרעי אהבה וטעי אותם בלבבך הגדול. עוד יצמח לך שם עץ גבוה שיגיע עד השמים.

יהי רצון שפיך ולבבך הטהורים ישתמשו במפתח הזהב שניתן להם ממרומים ושערי שמים יפתחו דלתותיהם בפניך באהבה גדולה ותחושי בשוב ה' לשוש עליך לטוב.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:תשובהיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה