חדשות בארץ

אוכל כשר באו"ם? לא תאמינו מי עומד בראש היוזמה

עד כה הוגש במזנוני האו"ם מזון לא כשר, בשרי, לצד צמחוני וטבעוני. אך האמנם תתרחש בקרוב הרפורמה, שתביא להגשה של אוכל כשר? הבקשה שוגרה למזכ"ל האו"ם, וגורמים שונים שם מאמינים כי יש סיכוי לא רע שזה יקרה

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
אא

עד כה הוגש במזנוני האו"ם מזון לא כשר, בשרי, לצד צמחוני וטבעוני. אך האמנם תתרחש בקרוב הרפורמה, שתביא להגשה של אוכל כשר? דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, שיגר לאחרונה מכתב למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, ובו פירט את הסיבות שבגינן הוא צריך לשקול סוגיה זו בכובד ראש, ואף להגיע למסקנות הרצויות. "למרות העובדה שעובדי או"ם רבים הם יהודים, ואל המטרה בניו יורק מגיעים גם משלחות של דיפלומטים יהודים – עדיין לא מוגש אוכל כשר במזנוני הארגון. בשביל יהודים רבים מסביב לעולם, אכילת אוכל כשר הינה חלק בסיסי מאמונתם, ואנחנו מאמינים שעל כל אזרחי העולם להרגיש רצויים באו"ם", כתב השגריר.

במכתבו ביקש דנון את עזרת המזכ"ל, חרף העלויות הגבוהות שיצטרך האו"ם להשקיע על הזמנת ארוחות מקייטרינג כשר בהשוואה למזון מקייטרינג שאינו כשר, וכתב כי בנוסף לכך יהא על האו"ם לאפשר עבודה מול ספקים כשרים שונים, על מנת למנוע תחרות ועלויות גבוהות.

גורמים שונים באו"ם גורסים כעת, כי בקשותיו של שגריר ישראל אינן בגדר אשליה, וכי יש סיכוי טוב שהוא יקבל את מבוקשו. יצויין שיוזמה זו של דנון מצטרפת לשורת יוזמות קודמות הקשורות ליהדות – המאמץ לגרום לאו"ם שיכיר ביום הכיפורים כיום חג, קיום סדר פסח ראשון בתולדותיו לשגרירי או"ם יהודים, ועוד.

"נמשיך לפעול כך שפרלמנט העמים יהיה פתוח גם לשומרי המסורת היהודית" הבטיח דנון, וחתם את מכתבו.

 

תגיות:אוכלכשרותאומות מאוחדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה