בריאות ותזונה

לא רוצים שהתינוק יפתח אלרגיות? תנו לו ביצה ובמבה

מחקר בריטי חדש קובע: חשיפת תינוקות לביצים ובוטנים בין גיל 4 חודשים וחצי שנה מפחיתה את הסיכון לפיתוח אלרגיה למזונות הללו

אא

כולנו מכירים את מגפת האלרגיות שהופיעה בדור האחרון. אם בילדותנו בקושי ידענו מהי אלרגיה, היום כל ילד בגן יודע לספר שלרועי אסור מוצרי חלב ושלאסתי יש סייעת שדואגת שהיא אפילו לא תיגע בבמבה או בוטנים.

אחת הטענות שהועלו לאחרונה היא שדווקא חשיפה מוקדמת למזונות בעלי פוטנציאל אלרגני יכולה להגן על תינוקות מפיתוח אלרגיות בשלב מאוחר יותר. אם תהיתם למה ההמלצות להתחיל 'טעימות' לתינוקות זזות כל הזמן מארבעה חודשים לשישה חודשים ולהיפך – זו הסיבה העיקרית, הניסיון למצוא את חלון הזמן ש'מחסן' כנגד אלרגיות.

כדי לקבוע אחת ולתמיד עד כמה יעילה החשיפה למזון בתקופה הזו, חוקרים מאוניברסיטת אימפריאל קולג' בלונדון ניתחו נתונים מ-146 מחקרים, שכללו בסך הכל 200,000 ילדים. המסקנה: יש אלרגיות שאכן ניתן למנוע עם חשיפה מוקדמת למזון.

רוצים שלילד לא תהיה אלרגיה לביצים? תנו לו לטעום ביצים בין גיל 4 חודשים לחצי שנה. רוצים שלילד לא תהיה אלרגיה לבוטנים? תנו לו לטעום בוטנים (או יותר נכון – במבה ודומיה או חמאת בוטנים) בין גיל 4 חודשים לחצי שנה. לעומת זאת, החוקרים לא מצאו הוכחות לכך שחשיפה מוקדמת לחלב, דגים, אגוזים וחיטה מורידה את הסיכון להתפתחותה של אלרגיה.

"אלרגיה לביצים ואלרגיה לבוטנים הן שתי האלרגיות למזון הנפוצות ביותר בילדות", אומר ד"ר רוברט בויל, ראש צוות המחקר. "האנליזה החדשה שביצענו משתמשת בכל הידע הקיים ומגיעה למסקנה שאכן כדאי לחשוף תינוקות לביצים ובוטנים בגיל צעיר".

החוקרים מזהירים עם זאת שיש ליישם את ההמלצה בתבונה. ראשית, על אף שהחשיפה המוקדמת מפחיתה את הסיכון, היא לא מבטיחה במאת האחוזים שלילד לא תהיה אלרגיה. שנית, חשיפה מוקדמת יכולה בפני עצמה לעורר תגובה אלרגית, וההורים צריכים להיות עירניים לכך כשהם מאכילים את הילד מזון בעל פוטנציאל אלרגני.

"צריך להיזהר במיוחד כשמדובר בתינוק שכבר ידוע על אלרגיות למזון שיש לו, או שהוא סובל מבעיה אלרגית כמו אקזמה", אומר ד"ר בויל. "במקרים כאלה, תמיד צריך להתייעץ עם רופא הילדים לפני שמאכילים לילד ביצה, בוטנים, או מזון אלרגני אחר. וכמובן, בשום מקרה אין לתת לתינוק בוטנים שלמים לאכול – זו סכנת חנק!"

תגיות:בריאותאלרגיהתינוקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה