חדשות בארץ

שני הרוגים, פצועים ולכודים בקריסת מבנה בתהליכי בניה ברמת החייל בתל אביב

חניון תת-קרקעי בן 4 קומות שהיה בהליכי בנייה ברמת החייל התמוטט. שני פועלים נהרגו, 23 פועלים נפצעו, מהם 6 באורח בינוני ו-17 קל. כוחות החילוץ פינו שני לכודים ויש חשש לחייהם של שלושה נעדרים

קריסת חניון ברמת החיילקריסת חניון ברמת החייל
אא

שני בני אדם נהרגו, 23 נפצעו, מתוכם שישה באורח בינוני בקריסת חניון תת-קרקעי בתל אביב. כוחות הביטחון חילצו שני לכודים ויש חשש לחייהם של שלושה נעדרים.

האסון אירע הבוקר (שני) ברחוב הברזל בשכונת רמת החייל בתל אביב, כאשר חניון תת-קרקעי בן ארבע קומות במבנה באתר בנייה - התמוטט.

צוותי חילוץ והצלה הוזעקו למקום, וכן צוותי כיבוי וכוחות משטרה שהגיעו על מנת לסייע בפעולות החילוץ. כתגבור, פיקוד העורף שלח צוותים, ובכללם כוחות מיחידת החילוץ הארצית. כוחות יחידת החילוץ הסתייעו בכלבי גישוש לאיתור לכודים. לאחר מאמצים רבים בשטח הצליחו הכוחות לחלץ שני לכודים. שלושה בני אדם עדיין נעדרים, וקיים חשש לחייהם.

צוותים של מגן דוד אדום העניקו טיפול לפצועים ופינו אותם לבתי החולים איכילוב בתל אביב, שיבא בתל השומר ובילינסון בפתח תקווה.

באיכילוב נפתח מרכז מידע לציבור שמספרו 1255133.

בשעה הסמוכה לקריסה היה חשש לחייהם של 15 נעדרים, שנקברו תחת ההריסות. דובר כוחות הכיבוי יורם לוי מסר כי "יש אנשים שקבורים מתחת לחול. הקפצנו את כל הצוותים האפשריים. למעלה מ-60 לוחמים הגיעו למקום, התחלנו בעבודה ידנית. ביקשנו עזרה של פיקוד העורף לנוכח האירוע. הייתה קריסה של בית בעכו לפני כמה שנים ולקח הרבה זמן לפנות את המקום".

רן וייכמן, העובד במקום, סיפר ל-ynet על הרגע בו ראה שהמבנה העצום בן ארבע הקומות פשוט נעלם. "הכול רעד. חשבנו שזו רעידת אדמה. אנשים חיפשו אנשים. זה בניין שלם למעשה קרס לעומק הקרקע אבל בדקות הראשונות לא ממש הבינו מה קורה ואיפה, גם מהסיבה שהוא פשוט קרס לעומק האדמה, עד שהסתכלנו וראינו שהמבנה קרס אל תוך עצמו". 

במשטרה מבקשים מאזרחים שלא להגיע למקום, "כל האזרחים והסקרנים מתבקשים לפנות את האזור ולאפשר לכוחות הביטחון וההצלה לפעול ללא הפרעה. כמו כן קיימת סכנה שחלקים נוספים של המבנה ימשיכו לקרוס".

משטרת ישראל פתחה בחקירה לברור נסיבות קריסת המבנה.

אתר הבנייה מוקם על ידי החברות 'דניה סיבוס' ו'אפריקה ישראל', ובו התבצעו עבודות עבור חניון שנבנה עבור חברת 'אחוזת חוף', חברה בת של עיריית תל אביב-יפו. על פי המידע באתר עיריית ת"א, החניון אמור היה להיבנות בארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר. עוד צוין באתר העירייה כי הפרויקט החל להתבצע בנובמבר 2014 וכי הוא אמור היה להסתיים בתחילת 2017.  

הציבור מתבקש להתפלל לרפואת הפצועים והלכודים בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:אסוןתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה