חדשות בארץ

שערורייה: רכבת ישראל מחללת את השבת

עבודות הרכבת בתל אביב גורמות שוב ושוב לחילולי שבת. בשבת הקרובה צפויות העבודות להתקיים מיום שישי בערב ועד למוצאי שבת

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: פלאש 90)שר התחבורה ישראל כץ (צילום: פלאש 90)
אא

רכבת ישראל מחללת את השבת בריש גלי: השבוע נחשף כי מזה מספר שבתות שעבודות הרכבת בתל אביב מבוצעות בשבת, תוך כדי חילולה המוחלט. גם לגבי השבת הקרובה, פרסמה רכבת ישראל הודעה לתושבי תל אביב בזו הלשון: "ביום שישי הקרוב, החל מהשעה 16:30 ועד למוצאי שבת בשעה 20:30 יחסמו רחובות בעיר, לצורך ביצוע עבודות להוספת טרמינל חדש לכניסת וליציאת נוסעים מרציפי תחנת רכבת השלום, ולהקמת משטח לחניית רכב דו גלגלי במפלס הגשר".

בעקבות כך שיגר ח"כ אורי מקלב פנייה דחופה לשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא ציין: "רכבת ישראל מתירה לעצמה שבת אחר שבת לחלל את השבת בריש גלי ואין פוצה פה, היא עושה דין לעצמה וקובעת מהן עבודות נחוצות ומה לא".

מקלב אף הוסיף ושאל את שר התחבורה: "לפני מספר שבועות בפגישה עם ראשי הסיעות החרדיות יצאה הנחיה ברורה ממך בדבר הפסקת העבודות בשבת, ואני שואל – מדוע הנחיה זו לא מבוצעת בפועל?"

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' הזדעק על חילול השבת והוא שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה בו הוא כתב: "לחילול שבת יש גדרים ברורים מאוד של מותר ואסור, ושל מתי ואיך ניתן להתיר, ועל פניו הגורם המוסמך לפסוק בכך הוא הרבנות הראשית לישראל", וסמוטריץ' הדגיש: "כל עוד הרב הראשי לא מתיר זאת, לא נוכל להשלים עם ביצוען של העבודות תוך כדי חילול שבת".

תגיות:חילול שבתרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה