בריאות ותזונה

כתבה מרעננת: 7 יתרונות נפלאים של האבטיח

האם יש לאכול את הגרעינים, למה משמשת הקליפה, וכיצד נבחר אבטיח מוצלח? כתבה שתעשה לנו סדר ותגלה את יתרונותיו הבריאותיים של הירק (כן, ירק) האדום, המתוק והאהוב

  • ב' סיון התשפ"א
אא

1. מלא בריאות, מעט קלוריות

במאה גרם אבטיח ניתן למצוא 92 גרם מים, 0.61 גרם חלבון, 8 גרם פחמימות ו- 0.15 גרם שומן. באבטיח ויטמינים ומינרלים חשובים: מאה גרם אבטיח מכיל 0.24 מ"ג ברזל, שבעה מ"ג של סידן, 0.4 גרם סיבים תזונתיים, 112 מ"ג אשלגן ו-11 מ"ג זרחן. האבטיח מכיל כמות נאה של בטא קרוטן, ויטמין B5, ויטמין B3, ויטמין C, ליקופן ונוגדי חמצון נוספים.

2. מונע התייבשות

האבטיח מכיל כמות גבוהה של נוזלים. מאחר וטעמו מתוק, ניתן לצרוך כמות נוזלים גבוהה בקלות ולפיכך הוא מתאים במיוחד לאלו שלא אוהבים לשתות מים במידה מספקת במהלך הקיץ.

3. מסייע לבעיות עיכול ולעצירות

בשל תכולת המים והסיבים התזונתיים שבאבטיח, הוא מסייע במניעת עצירות וגורם ליציאות סדירות. אבטיח מורכב מ-92% מים שמלאים באלקרוליטים חשובים לבריאות.

4. מגן מפני מחלות לב וסרטן

האבטיח מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון, בדגש על ליקופן שנחשב לאחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר מכל הקרטינואידים. נוגדי חמצון חשובים לעיכוב תהליכים סרטניים ולהפחתת הנזק החמצוני. מחקרים מצביעים על כך שצריכת ליקופן גבוהה נקשרה לירידה בסיכון של מניעת סרטן במערכת העיכול וסרטן הערמונית.

נוסף, האבטיח מהווה מקור חיוני לויטמין C, נוגד בריאות חזק, המסייע במאבק כנגד היווצרות רדיקלים חופשיים.

5. תרופה טבעית לאבנים בכליות

אבנים בכליות אלו למעשה מלחים, המתגבשים לקריסטלים, על הציפוי הפנימי של הקליות. האבטיח הוא תרופה טבעית יעילה נגד אבנים בכליות, כיוון שהוא עתיר מים, מעודד השתנה ומשחרר את החומרים מהכליות טרם שיתגבשו לאבן. האבטיח גם עשיר באשלגן ובליקופן, התורמים מאוד לבריאות הכליות ולחיזוקן.

6. הגרעינים, הקליפה והמיץ – מלאי סגולות בריאותיות

גרעיני האבטיח מכילים ברזל, אבץ, חלבון וסיבים, ומומלץ מאוד לאכול גם אותם.

קליפת האבטיח מסייעת לטיפול בפטריות בעור. במקרה של כתמי עור שנובעים מפטריות – שפשפו את העור בקליפת האבטיח.

מיץ האבטיח מסייע מאוד במקרים של הפרעות בלב, בעורקי הדם, אבנים וחול בכליות, בצקת, מניעת התייבשות במקרה של שלשול, דלקת מעיים, הקאות ובחילות.

7. תחליף בריא לקינוח מסורתי

האבטיח משביע מאוד ומתוק מאוד, אך לא מכיל כמות גבוהה של קלוריות או שומן ולכן יכול להוות תחליף נפלא לקינוחים מסורתיים רבים בגמר הארוחה.

אז איך בוחרים אבטיח?

1. שימו לב למראהו החיצוני של האבטיח. אבטיח טוב הוא מבריק, מוצק ובעל צורה עגולה או אובאלית, בלי עיוותים.

2. היכן הוא שוהה? על מנת לשמור על מתיקותו, על האבטיח להיות במקום מוצל וקריר ולא חשוף לשמש.

3. מה מסמלים הכתמים? על האבטיח יכולים להיות כתמים משני סוגים. כתם לבן מעיד על מקום המגע של האבטיח עם הקרקע, והוא כתם טבעי וטוב. כתם נוסף על הקליפה, לרוב צהוב, יכול להעיד על מכת שמש שספג האבטיח. לא מומלץ.

4. איך נראה העוקץ? עוקץ ירוק וטרי מסמל על כך שהאבטיח נקטף לפני לא יותר מ-3 ימים, והוא טרי ומומלץ. עוקץ יבש מהווה סימן שהאבטיח ישן יותר ישן וחיי המדף שלו יהיו קצרים יותר.

5. והשיטה מסורתית והאהובה: דפיקות קלות על האבטיח. הצמידו את האבטיח לאוזן ודפקו עליו מספר פעמים באמצעות כף יד קמורה. אם האבטיח טרי, מלא, רווי ודחוס כמו שצריך, תחושו בהתעצמות התהודה.

תגיות:אבטיחבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה