בריאות ותזונה

למה חשוב לאכול בטטה? קבלו 7 סיבות

צריכת הבטטה בארצות רבות עלתה בשנים האחרונות הודות להעלאת המודעות ליתרונותיה התזונתיים - ואכן בתוך המתיקות והנימוחות הנפלאה של הבטטה מסתתר עושר גדול של רכיבים בריאותיים

הערכים התזונתיים של הבטטה גבוהים יותר כשהיא נאכלת על קליפתה (צילום: shutterstock)הערכים התזונתיים של הבטטה גבוהים יותר כשהיא נאכלת על קליפתה (צילום: shutterstock)
אא

1. הבטטה עשירה במיוחד בבטא קרוטן המהווה מקור לוויטמין A. ויטמין זה הוא בעל חשיבות רבה ביותר בתהליכי התמיינות התאים, בתגבור מערכת החיסון ובהפעלת אנזימים המעורבים במטבוליזם של חומרים מסרטנים. הויטמין חיוני גם לראייה תקינה ובפרט לראיית לילה, לשלמות תאי העור, להתפתחות איברים בעובר ולגדילה תקינה.

2. הבטא קרוטן הוא פיגמנט ממשפחת הקרוטנואידים. תפקידם של הקרוטנואידים הוא להפחית את הסיכון לסרטן כגון סרטן הפה, הלוע, הגרון והריאות.

3. נוסף לבטא קרוטן, הבטטה היא אחד הירקות העשירים ביותר ברכיבים תזונתיים. היא מהווה מקור לפחמימות ומכילה כ-20 ויטמינים ומינרלים. הבטטה מכילה סיבים תזונתיים, המסייעים לפעילות מעיים תקינה ולאיזון רמות הכולסטרול בדם; ויטמינים מקבוצה B, חיוניים לתהליכי הפקת האנרגיה ולחילוף החומרים של פחמימות, חלבונים ושומנים; ויטמין B6, התורם להפחתת רמות ההומוציסטאין בדם ובכך להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. נוסף על כך, הבטטה מכילה אשלגן, התורם להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם ולמחלות לב וכלי דם וכן לחוזק העצם, מגנזיום, ויטמין C וויטמין E, התורמים למניעת חמצון הכולסטרול ה"רע".

5. טוב לדעת: הערכים התזונתיים של הבטטה גבוהים יותר כשהיא נאכלת על קליפתה.

6. בהשוואה לתפוחי אדמה, הבטטה מנצחת. בבטטות כמות גבוהה ביותר של סיבים תזונתיים, וכן הן מכילות את מינרל הקורט מנגן, שהוא חיוני לתהליך חילוף החומרים בגוף.

7. כיצד לצרוך את הבטטה? לפניכם כמה רעיונות: ניתן לאפות רצועות בטטה או חצאי בטטה על קליפתה בתנור; להוסיף פרוסות בטטה מבושלות וצרובות קלות במחבת או פרוסות בטטה אפויות לסלט עלים ירוקים; להוסיף בטטה מגוררת לקציצות בשר או לבשר מבושל בתנור; לשלב בטטה במרק ירקות או במרק כתום; ולהכין פירה או לביבות מבטטה או משילוב של תפוחי אדמה ובטטה.

תגיות:בטטהבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה