הורים וילדים

חמש עצות שיעזרו לכם ליהנות עם הילדים בחופש

עוד לא עבר זמן רב מהחופש, וכבר הורים רבים מבועתים מהעובדה שנשאר עוד יותר מחודש להעסיק את הילדים. אז הנה כמה עצות שיעזרו לכם ההורים, להיערך טוב יותר לחופש הבא, והכי חשוב – לשמור על קור הרוח והשמחה

אא

עוד לא עבר זמן רב מהחופש, וכבר הורים רבים מבועתים מהעובדה שנשאר עוד יותר מחודש להעסיק את הילדים. אז הנה כמה עצות שיעזרו לכם ההורים להיערך טוב יותר לחופש הבא, והכי חשוב – לשמור על קור הרוח והשמחה. אם גם אתם חושבים את המחשבות האלה לפני כל 'חופש גדול', אז כנראה שיש לכם מה ללמוד מהכתבה הזו:

המחשבה: "כשהייתי בגילו ידעתי להעסיק עצמי יופי. אני לא דואג, הוא יסתדר"

האמת: אם היה מדובר בתקופה של יום-יומיים, ניחא. רוב הילדים ידעו להסתדר ולהעסיק את עצמם, גם בשבוע-שבועיים. אבל חודשיים שלמים? לא היינו סומכים על זה. קחו יומן, וכתבו בו את התוכניות שלכם לזמן הזה – קייטנה, ביקור בפארק המים, נסיעה לסבתא וסבא, גן חיות וכדומה. כך תוכלו גם לעשות 'סדר בראש', וגם להרגיע את הילדים ב'הבטחות' אמיתיות (בלי נדר כמובן), כשהם מתלוננים על שעמום.

המחשבה: "שוב הם שוכבים על הספה ללא מעש?"

האמת: במקרה הטוב הם ישכבו על הספה ללא מעש. במקרה הגרוע, הם ישכבו על הספה ללא מעש, ולא יפסיקו להתבכיין על זה באוזניכם, ובצדק. לא, זה לא אומר שבכל יום מימי החופש צריכים לצאת מגדרנו כדי שלילד לא ישעמם, אבל זה כן אומר שבזמן הזה אפשר לעשות דברים מהנים אחרים יחד כמו עבודות יצירה, אפייה, בישול... חסרים רעיונות??? ממש לא. חשוב מאוד לאפשר להם כמה שיותר הנאה בחופש, כי גם בעבורם, החופש משמעו מנוחה. מנוחה מבית ספר, מנוחה משיעורי בית, מנוחה ממטלות בבית. ומ-נ-ו-ח-ה במושגים של ילד, משמעה כיף.

המחשבה: "אנחנו מחליטים וזהו זה"

האמת: לא בכל נושא אנחנו משתפים את ילדינו, וטוב שכך. אבל בנושא כה קריטי, שאמור לקבוע את רמת ההנאה שלהם, כדאי מאוד לשתף את הילדים בתוכניות שחשבנו עליהן, ואף להתייעץ איתם. עודדו אותם להשמיע את הרעיונות שלהם, והתייחסו ברצינות לצרכים ולרצונות שלהם – כן, גם אם הם לא עולים בקנה אחד עם התוכניות שלכם. גם אם בסופו של דבר לא נפעל בדיוק על פי הרעיונות האלה, מאחורי היוזמה הזו עומדת משמעות גדולה שמשדרת לילד: 'אתה חשוב', 'אנחנו אוהבים אותך', 'יש מקום למה שאתה חושב, צריך ורוצה, בבית הזה'.

המחשבה: "קודם שיסיים את שיעורי הבית שקיבל לחופש"

האמת: במקום לשאול את השאלה הזו שוב ושוב, לריב ולהתעצבן מתשובותיו הלקוניות של הילד – מה דעתכם לקבוע זמן שבו תפתחו את הדיון הזה, תדברו ותקבעו זמן שבו הילד יסיים את המוטל עליו? אם הוא לא עמד בהסכם, אין צורך להיגרר לעונשים. אז איך לנהוג? פשוט מאוד. הסבירו לו שהאחריות להגשת השיעורים מוטלת עליו, ואם לא יבצע אותה – יישא בתוצאות. זה הכל.

המחשבה: "אני לא מאמינה, אני כבר 16 שעות על הרגליים".

האמת: גם בזמן החופש, ואולי בעיקר במהלכו – חשוב לשמור על סדר יום מסוים. אם אתם זקוקים למנוחה, קחו אותה ותדאגו לספק לעצמכם ימי 'רגיעה' מהפעילות האינטנסיבית עם הילדים. חשוב שהילדים יפנימו ויבינו שאם הם בחופש, זה לא אומר שאתם בחופש. אתם הלא קמים בכל בוקר, גם בימי החופש – לעבודה, לכולל, לקניות, לסידורים, לנקיונות... והרשימה עוד ארוכה. המנוחה שלכם והשמירה על סדר יום תקין, תקנה שלווה לכל בני הבית ותשמור על סוג מסוים של שפיות, גם במהלך הימים המטורפים האלה.

תגיות:ילדיםסדרנופששעמוםחופש הגדול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה