הרב יצחק זילברשטיין

רק כשהעוזרת סלחה לו, הוא נפקד סוף סוף בילדים...

אחרי 24 שנה זכה החסיד להיפקד בבן זכר – לא לפני שביקש את סליחתה של עוזרת בה פגע מבלי משים בעבר

אא

"אלקים לא תקלל ונשיא בעמך לא תאר" (שמות כ"ב כ"ז)

מעשה מדהים אירע בירושלים להרב ד.ק., חסיד סלונים, שבמשך עשרים וארבע שנים מיום נישואיו לא נולדו לו ילדים, ולבסוף, במאורע פילאי, זכה להיפקד בבן זכר.

הרב ד.ק., מחשובי העדה הסלונימאית בירושלים, למד בצעירותו בישיבת סלונים ונודע כמתמיד גדול. והנה, האשה ששטפה את הרצפה בהיכל הישיבה הגיעה לעבודתה עם כמה מילדיה הקטנים שהפריעו ללומדים בלימודם.

מיודענו זה, שהיה כאמור מתמיד עצום, העיר לה פעם אחת על הרעש העולֶה ממשחקי הילדים המפריע לו להתרכז בסוגיה. האשה, שההערה פגעה בה מעט, הוציאה משפט מעין זה: "הלואי שלא תזכה לטעום את טעמו של צער גידול בנים".

בזמנו הבין הרב ד.ק. שהעוזרת התכוונה לברכו, שלא יראה בחייו צער גידול בנים, ואליבא דאמת אין ספק שזו היתה כוונתה, אלא שהדברים נאמרו בעת כעס, כאשר ניפגעה מדבריו של הבחור.

השנים שעברו השכיחו ממנו את המאורע בבית המדרש. החסיד נישא לבת זוגו והנה חולפות שנים ואין הם ניפקדים בזרע של קיימא. השניים הוצרכו לרופאים ורפואות ונדדו בבתי חולים בכל רחבי תבל, שלא הצליחו להביא מזור למַכתם. בני הזוג, ששניהם היו כבר קרוב לגיל חמשים, לא זכו לפרי בטן.

בשלב מסויים ניזכר החסיד הסלונימאי באותו מעשה עם העוזרת. גם בכך היתה כמובן סיעתא דשמיא מיוחדת, שנתנו לו מלעילא את ההזדמנות להיזכר... לפתע-פתאום עלה בדעתו שבהתבטאותה זו של האשה היתה קללה מסויימת והיא-היא הגורמת להם שלא להיפקד.

הוא מנסה לברר את שמה וכתובתה של העוזרת ועד מהרה נודע לו שהיא עדיין בין החיים. הרב ד.ק. מיהר לביתה, ביקש את מחילתה, והיא כמובן מחלה לו בלב שלם, תוך שהיא מוסיפה ואומרת שהפעוטות שהגיעו איתה לבית המדרש, צמחו והפכו לתלמידי חכמים גדולים.

תשעה חודשים לאחר מכן זכה האיש להפקד בבן זכר, וכל ירושלים רעשה.

ללמדנו, איזה ערך ואיזו חשיבות עליונה יש לייחס לכל מילה שיהודי מוציא מפיו. הרי ההערה שיצאה מפיו בזמנו היתה מוצדקת למדי. ילדיה של המנקָה הפריעו לו ללמוד, ומן הסתם היה צריך להעיר לה על כך, אך ייתכן שהדברים יצאו מפיו בתרעומת שאינה מוצדקת.

כפי שהקדמנו בראשית הדברים האשה לא התכוונה מן הסתם להזיק לו או לפגוע בסיכויי הצלחתו בעתיד, אך בשמים הביאו את 'חלוֹת' הדברים לידי קללה, ובמשך מחצית יובל שנים נאלץ האיש לנדוד ממדינה למדינה ומרופא לרופא עד שרופא כל בשר שיגר לו את הרפואה האמיתית.

תגיות:עלינו לשבחסליחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה