חדשות בעולם

הבוקר שאחרי ניסיון ההפיכה בטורקיה: תומכי ארודאן ממלאים את הכיכרות

יממה לאחר ניסיון ההפיכה שדוכא בטורקיה, יצאו מאות אלפי אזרחים לחגוג את 'יום העצמאות הטורקי החדש'. הכיכר המרכזית באיסטנבול התמלאה בדגלי טורקיה ובצפירות ניצחון

אא

היום (ראשון) יממה לאחר ניסיון ההפיכה שדוכא בטורקיה מאות אלפי אזרחים נענו לקריאתו של הנשיא ארדואן ויצאו לרחובות הערים למפגני תמיכה המוניים בו ובמשטר.

מחיר דמים נורא שילמה טורקיה - 270 הרוגים ולמעלה מאלפיים פצועים בדרגות פציעה שונות, אך תומכיו של ארודאן חוגגים את ניצחונם על ההפיכה שנכשלה. הכיכר המרכזית שבאיסטנבול, ובערים רבות נוספות ברחבי המדינה, התקבצו מאות אלפי אזרחים, החוגגים את ניצחון הממשלה על קבוצת המורדים שכשלה בניסיונה לחולל הפיכה צבאית במדינה.

האזרחים שהשתתפו בחגיגות הינם מכל גווני הקשת של האוכלוסייה: מוסלמים אדוקים לצד אזרחים חילונים, צעירים לצד גברים, מעמד הביניים לצד בעלי הכנסה נמוכה. הם הניפו את דגלי טורקיה בגאווה והשמיעו צפירות ניצחון.

"זה כמו יום העצמאות שלנו", אמרו החוגגים. "ניסו להפיל לנו את השלטון, והאזרחים מנעו זאת, אז למה שלא נשמח?"

ארדואן הבטיח לנקוט יד קשה נגד האחראים להפיכה נגדו, שהתרחשה בזמן ששהה בחופשה. לטענתו, המורדים ניסו לחסל אותו כשמלון שבו שהה במרמריס הופצץ עם תחילת האירועים.

כחלק מצעדי המשטר לטהר את מי שהם מגדירים תומכי הקשר הודחו 2,745 שופטים. צווי מעצר הוצאו גם ל-140 שופטים מבית המשפט העליון. 3000 חיילים וקצינים נעצרו בחשד שנטלו חלק בניסיון ההפיכה. רבים מהעצורים צפויים לקבל עונש כבד מאוד, וייתכן אף עונש מוות.

מוקדם יותר האשים ארדואן את המטיף הגולה פתהוללה גולן, בכך שהוא חולל את ניסיון ההפיכה. ארודאן דרש מנשיא ארה"ב, ברק אובמה, להסגיר אותו לטורקיה. בארה"ב הגיבו והבהירו כי לא יסגירוהו.

תגיות:טוריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה