בריאות ותזונה

האם נמצאה סוף סוף התרופה לדמנציה ואלצהיימר?

חוקרים מאוניברסיטה באוסטרליה, טוענים כי פיתחו את החיסון הראשון בעולם שמסוגל לבטל חלק מתסמיני המחלה ואף למנוע אותו מראש

אא

בשורות טובות בעולם הרפואה: חוקרים באוניברסיטת פלינדרס שבאוסטרליה, טוענים כי הצליחו ליצור חיסון, שיהווה פריצת דרך, ותצליח למנוע את המחלה ואף לבטל חלק מתסמיניה, כך לפי ה"דיילי מייל" הבריטי .

דמנציה, נחשבת למחלה שפוגעת במוח, והשלכותיה הן פגיעה בזיכרון, בחשיבה ובהתנהגות, ומשכך גם ביכולת לבצע פעילויות יומיומיות. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מדובר במחלה שתוקפת כ-47.5 מיליון בני אדם בכל רחבי העולם, כשבכל שנה נוספים לסטטיסטיקה עוד 7.7 מליון מקרים חדשים. עד כה, לא נמצאה לה תרופה מתאימה.

לדברי החוקרים, סיום תהליך הפיתוח של החיסון אם יעבור בהצלחה, עתיד להסתיים בעוד כשלוש שנים, ואז תוך מקסימום חמש שנים יוכלו כבר לשווק את התרופה כחיסון, שיינתן בעיקר לבני 50 ומעלה, כזריקת מניעה.

הנוסחא שיכלול החיסון יכיל הצטברות של עמילואיד בטא וחלבוני טאו, שתסייע למערכת החיסון לייצר נוגדנים לאותם חומרים שגורמים למחלה ומביאים לאלצהיימר.

"אפשר יהיה לתת את החיסון הזה לכולם, נניח כשהם יגיעו לגיל 50, קצת כמו שנותנים לקבוצות בסיכון חיסון נגד שפעת וכך עוצרים את זה תוך כדי תנועה", מסביר אחד ממפתחי החיסון, פרופסור ניקולאי פטרובסקי. "אפשר יהיה להתחסן נגד זה לפני שזה בכלל יתחיל".

עוד הוסיף להסביר, כי "הפרוטאינים הם קצת כמו הרכב שלך שחונה בחניה. בסופו של דבר מה שעיצבנו הוא חיסון שגורם למערכת החיסונית לייצר נוגדנים. הנוגדנים האלה מתנהגים כמו משאיות גרירה, כך שהם באים לחניה שלך, נצמדים לחלבון, או למכונית – ומושכים אותם החוצה מהחניה".

תגיות:בריאות ותזונהחיסוןרפואהדמנציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה