בריאות ותזונה

צחצחו שיניים: 10 דרכים להתגבר על תשוקה למתוקים

מרגישים שאתם חייבים, אבל חייבים משהו מתוק? הכירו 10 דרכים מקוריות להתגבר על התשוקה למתוקים

אא

1. רעבים? שתו כוס מים

מנגנון הרעב והצמא ממוקמים במוח במקומות סמוכים זה לזה. מחסור בנוזלים עשוי לגרום לאנשים מסוימים להשתוקק לאוכל. הפתרון פשוט: רעבים? שתו כוס מים! המים מרעננים, גורמים לתחושת מלאות בקיבה ומרגיעים את תחושת הרעב.

2. משתוקקים למתוק? אכלו אותו בשעות הצהריים

אכילת מתוק, כאמור, גורמת להפרשת אינסולין על ידי הלבלב ולהגברת הצורך במתוקים. כך נפתח מעגל קסמים: אם תאכלו מתוק בתחילת היום, תרגישו צורך מוגבר במתוק במשך כל היום. אם תאכלו מתוק לפני השינה, תקומו בבוקר עם צורך במשהו מתוק. כדי לעצור את מעגל הקסמים הזה, כדאי לצרוך את המתוק בשעות אחר הצהריים. 

3. רעבים? צאו להליכה

רעבים? אל תיכנסו למטבח, אלא צאו מהבית. ריצה, הליכה מהירה ואפילו מתונה, עליית מדרגות הבנין יסייעו לכם להתגבר על התשוקה למתוקים. תשוקה עזה לאוכל מקורה פעמים רבות ברגשות כשעמום, תסכול וחרדה. במקום להוסיף קלוריות – צאו לשרוף אותן.

כמניעה, שלבו בסדר היום פעילות גופנית מתונה, כמו הליכה ושחיה או יוגה שתסייע להפחית מתחים ולשפר מצבי רוח.

4. אכלו כל שלוש שעות

הקדימו את המאוחר. הימנעו מכמיהה למתוק בכך שתקפידו לאכול כל שלוש שעות במהלך היום. כאשר מגיעה תחושת הרעב בעוצמה, קשה הרבה יותר לשלוט עליה.

5. משתוקקים לאוכל? אכלו כמות מתונה

במידה ולא הצלחתם להתגבר על התשוקה לאוכל, אכלו, אבל בגבול. דוגמאות למאכלים שהם פחות מ- 50 קלוריות: אפרסק קטן, 15 ענבים, 2 כוסות של פופקורן טבעי או 5 חתיכות בייגלה.

6. היו עקביים והפחיתו כמויות בהדרגה

יש להבין כי אכילת מתוק גורמת להפרשת אינסולין על ידי הלבלב, מה שגורם לצורך מוגבר במתוק. כמה שתאכלו יותר - כך תרצו יותר, ובהתאמה: ככל שתאכלו פחות, תרצו פחות.

עצרו את המעגל על ידי שימוש בעקביות ובהדרגה: הפחיתו כמויות בהדרגה, ותראו כי התשוקה למתוק פוחתת במידה משמעותית. תוך שבועיים תראו תוצאות, הקפידו על עקביות.

באותו אופן, הפחיתו את ריכוז הסוכר שאתם צורכים בכוסות הקפה ובעוגות שאתם צורכים. גם כאן השתמשו בהדרגה ובעקביות.

7. הימנעו מקמח וסוכר לבן

סוכר לבן וקמח לבן פוגעים בוויסות הטעמים בגוף, וגורמים לתשוקה עזה למתוקים. עברו למאכלים המכילים קמח מלא במקום קמח לבן, ודבש או סילאן במקום סוכר.

9. הכירו את עצמכם

בין המוצרים המתוקים יש את אלו שאתם יכולים לאכול מהם כמות סבירה, ויש כאלו שלא מאפשרים לכם לעצור עד שתיגמר החבילה.

הכירו את עצמכם. האם כאשר אתם אוכלים עוגיות, תסתפקו בשלוש או בעשר? האם קוביות שוקולד תספק את תאוות המתוק, או רק כאשר החפיסה תיגמר, תחושו שובע? התשובה משתנה כמובן מאדם לאדם. בחרו את המתוקים שאתם מצליחים לשלוט על המינון שלהם.

10. צחצחו שיניים

פעמים רבות תשוקה חזקה לאוכל מקורה ברצון של בלוטות הטעם בפה לחוש סיפוק. במקרה כזה, נסו לצחצח שיניים. הצחצוח יעניק לפה תחושה נקיה ומרעננת.

תגיות:מתוקיםסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה