בריאות ותזונה

רוצים להרגיש מאושרים? אכלו יותר פירות וירקות

מחקר חדש מגלה כי פירות וירקות לא רק מסייעים לבריאות הגוף: הם גם משפרים במהירות את רמות האושר והסיפוק של אוכליהם

אא

כולם יודעים שפירות וירקות הם מזון בריא ומומלץ. אבל מחקר חדש של אוניברסיטת וארוויק בבריטניה ואוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה, מצא שלצריכת פירות וירקות יש השפעה נוספת, בלתי צפויה: שיפור ניכר ברמות האושר של אוכליהם.

החוקרים בדקו 12,000 אנשים שנבדקו באקראי ושתיעדו את כל מה שהם אוכלים ביומן. במקביל, רמות 'הרווחה הפסיכולוגית' שלהם – כינוי מדעי לאושר – נבדקו לכל אורך התקופה.  התוצאות: "אכילת פירות וירקות כנראה משפרת את רמות האושר שלנו הרבה יותר מהר מכפי שהיא משפרת את בריאות הגוף. המוטיבציה של אנשים לאכול בריא מוחלשת בשל העובדה שהתועלת הבריאותית, כמו הגנה כנגד סרטן, מצטברת לאורך עשורים. לעומת זאת, שיפורים באושר כתוצאה מאכילת ירקות ופירות הם כמעט מידיים".

כמה צריך לאכול כדי להרגיש נפלא? החוקרים גילו שכל מנת פרי וירק נוספת משפרת את מצב הרוח, עד לשמונה מנות, שנותנות את התועלת המקסימלית. והתועלת הזו היא בהחלט משמעותית: אנשים שעברו מתזונה שכמעט ולא כללה פירות וירקות לתזונה שכללה 8 מנות של פירות וירקות ביום חוו עליה בתחושת הסיפוק שוות ערך לזו שחווים מובטלים שמוצאים עבודה.

לתוצאות המחקר, אומרים החוקרים, צריכה להיות השפע על האופן בו אנשי מקצוע בתחום הבריאות משדלים אנשים לצרוך יותר פירות וירקות. ד"ר רדזו מויצ'יץ', אחד ממובילי המחקר באוניברסיטת קווינסלנד, אומר כי: "יתכן שהתוצאות שלנו יהיו יותר אפקטיביות ממסרים מסורתיים ביכולת לשכנע אנשים לצרוך תזונה בריאה. יש תגמול פסיכולוגי מהיר לצריכת פירות וירקות – לא רק סיכוני בריאות פחותים בעוד כמה עשורים".

מחקרים נוספים בעתיד יידרשו כדי לבדוק אילו רכיבים בפירות ובירקות תורמים לתחושת סיפוק ואושר. ההשערה הנוכחית מצביעה על נוגדי-החמצון, אבל, אומרים החוקרים, מוקדם מכדי להביע עמדות נחרצות בעניין. 

תגיות:אכילת פירותירקותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה