טורים נשיים

מול הסלע, האם יעלו המים לקראתך?

תקשורת בין אישית טובה, יכולה לשדרג אותך. איך תעשי את זה נכון?

  • ה' תמוז התשע"ו
אא

קיבלת מתנה מהשמיים. תשעה קבין של שיחה. מה את הולכת, לעשות איתם?

"ודברתם אל הסלע", יש אותות נעשות בדיבור (אבן עזרא).

פתאום, את רואה את הבאר. שהיית רגילה לשתות ממנה, נעלמת לך אי שם. ומעתה, השרביט עובר אליך. תפקידך, להרוות את הצימאון שלך ושל סובביך. הנה ניצב בפניך סלע לא מוכר. את מנסה לדבר אליו, ולהוציא ממנו מים. אך הסלע שמולך שנון וחד כתער. או שהוא קשה וחזק כצור. אולי, הוא כבד ומכביד. ולפעמים, הוא פשוט מאובק ממאבקי החיים. ורגע לפני שהייאוש אוחז בך. ואת רוצה להכות, בגוש האבן הזה. לשבור את הכלים, ואולי אף לברוח. שפתותיך נושאות תפילה חרישית. "א-לי הטוב, למד אותי לדבר".

1. הרגישי את זרם המים, המטפטף על כף ידך. טיפה ועוד טיפה, נותנים לך תחושה נעימה ומקבלת. קח את אהרון, מצוה הקב"ה למשה. קח אותו, בדברי ניחומים. המדרש מאריך בדרך בה סיפר משה לאחיו, את בשורת הפטירה. בעדינות, באריכות ומאוד ברגישות. הכין אותו, לרגע העלייה להר ההר.

אילוצי החיים גורמים לך, הרבה פעמים, לבשר עובדה שלא נעימה לצד השני לשמוע. עשי זאת, בתכנון מודע. בטפטוף עדין, בנעימות. חשבי על מי שעומד מולך, ועל אופן תגובתו. ובהתאם לכך, ערכי את מילותייך המיידעות.

2. היי נחושה להביט בנחש הנחושת וחיי. לעולם, אל תקראי לשפע שנתן לך ה', קלוקל. כי דווקא ה"קלוקל הזה" יקל מעליך. ומה שנראה לך מזיק, הוא הוא המרפא. יש ערך רב, למילים ולהגדרות שאת מוציאה מפיך. שימי לב, לתת כותרות משמחות. כשאת מכריזה, על שינויי מצבים בחייך

3. תחת רגליך הצועדות במישור. התחברו להם הרים. נעלמו שם, גם אויביך. אף המים שיורדים כהרגלם, ממקום גבוה לנמוך. משנים מטבעם, ומטפסים לכיוונך. כה הרבה ניסים מתחוללים עבורך, ואת אפילו לא יודעת. עלי באר, ענו לה' בתודה. שירי שירת הודיה. פזרי זרים של תודות, בכל מקום. שהכרת הטוב, כלפי אלוקים ואדם. תהיה חלק, משפתך העשירה.

4. ברצונך לעבור, בארץ לא לך. פתחי בשלום, גם אם בסוף תהיה מלחמה. אהרון הכהן, מקדים בשלום לכל אדם. ומשפיע בכך, על אלפים מבני עמו. למילת השלום, יש כוח לפתוח לבבות. לשמח אנשים. להזות מים קרים, על נפש עייפה. בבואך ובצאתך, ברכי בשלום. הוא בפיך, יהלום

יהי רצון, שדיבורך המתוק והנעים ירכך את הסלעים שממולך. ויעלו המים המרעננים לקראתך, ויהיו לך כטל תחיה.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:ג'ני רבקה סופירנשיםיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה