חדשות בארץ

איזו מתנת יום הולדת ביקש ישראל וקנין ז"ל יום לפני שטבע למוות?

הרב לסרי הגיע לנחם את משפחת וקנין, היושבת שבעה על פטירתו של בנם. "כאשר אדם מקבל את רצון ה' באהבה, הקב"ה הופך את הדברים ומחשב אותם כאילו האדם עקד את בנו על גבי המזבח מרצונו", אמר

אא

האסון הכבד בחוף חדרה התרחש בסוף השבוע שעבר. במהלך חגיגת יום הולדתו ה-25, טבע למוות ישראל וקנין ז"ל, בהותירו אחריו משפחה המומה ואבלה.

משפחת וקנין, היושבת שבעה, הופתעה כשנכנס אל ביתם הרב מיכאל לסרי, שעדיין שרוי בעיצומם של ימי ה'שלושים' על הסתלקותו הפתאומית של בנו, שמעון יוחאי ז"ל.

הרב לסרי שוחח עם בני המשפחה, ציין כי הגיע כיוון שהזדהה עם אסונם, והבהיר כי מדובר ב'עקידת יצחק' ממש. הרב פנה לבני המשפחה האבלה, באמרו כי "לפני ביאת המשיח קורים דברים לא מובנים. באו אלי הרבה חילונים הביתה, אמרו לי: 'הרב, אתה החזרת אותנו בתשובה, איך הקב"ה עושה לך דבר כזה? איך יכול להיות?', אמרתי להם: 'מה אתם שואלים שאלות, מה, נהייתם עו"ד שלי?... אני לא שואל את השאלות הללו, כי אני מסתכל נכון, כל החיים שלנו הקב"ה בסדר גמור. רק מה  - או שאני עושה עקידת יצחק, או שסתם הבנאדם הלך. אם אני לוקח את זה נכון, אני עושה עקידת יצחק".

הרב לסרי ציטט בשם בעל ה"ילקוט מעם לועז" כי כאשר אדם מקבל את רצון ה' באהבה, הקב"ה הופך את הדברים ומחשב אותם כאילו האדם עקד את בנו על גבי המזבח מרצונו.

עוד סיפר הרב לסרי כי הרב זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, הגיע לנחמו, ואמר כי כאשר המשפחה מקבלת את הדין באהבה, הדבר נחשב לכך שהמנוח מת על קידוש ה', וזה עושה רעש בעולם. "אם זה קידוש ה', אז הנפטר נמצא במחיצתו של רבי עקיבא", אמר הרב לסרי. "מה שנשאר לנו לעשות - זה לבקש ממנו על המשפחה".

"אחרי השבעה הלכתי לכותל להגיד 'נשמת כל חי'", אמר הרב לסרי. "שאלו 'אתה עושה צחוק?' אמרתי להם: 'תראו, לקחתי את זה נכון. זה עקדת יצחק, הספר 'מעם לועז' כותב שמי שלוקח נכון את מה שקרה לו, הוא עושה זאת כעקדת יצחק, בין אם זה האבא, בין אם זה אשתו ובין אם זה אחיו, כיוון שלקחנו את זה נכון, והבנו שהקב"ה הוא דיין האמת, והכל בסדר, ויודע מה הוא עושה, למרות שכואב לנו". הרב לסרי הוסיף ואמר: "אנו נבכה, מותר לבכות. אבל צריך לדעת שמה שה' עושה זה הכי נכון".

הרב לסרי ביאר את הביטוי המקובל בניחום אבלים: "המקום ינחם אתכם" כך: "המקום שהוא נמצא שמה - זה מה שמנחם אותנו, שאנו יודעים לאן הנפטר הלך, אדם סתם בעולם, גוי, שבנו מת, מה שנשאר לו זה להתרסק ולבכות ימים ולילות ולהיות מסכן. יהודי זה לא ככה, יהודי זה אחד שיודע להתרומם".

עוד הוסיף האב השכול דברי אמונה. "אמרתי להם: לנו יש עמוד שדרה, היה אחד שהתאבד בכלא, למה? כי הוא בנה את האנושיות שלו עם קהל ותקשורת, אין תקשורת - הוא מת. אבל המהר"ם מרוטנבורג, היה בכלא 7 שנים, והוא ענה תשובות לכל העולם, שמה הוא בנה את כל האישיות שלו, השאלה האם אנו בנויים מבפנים או רק מבחוץ".

אמו של ישראל ז"ל, סיפרה על בנה המנוח. "הוא ואשתו כל הזמן היו יושבים ולומדים יחד, ואומרים תהילים יחד. הייתי אומרת לו: 'ישראל, לך תנוח', היה משיב ואומר: 'עוד מעט, אני אסיים ללמוד ולהתפלל'. הוא גם נתן לנו כל הזמן שמחה ושמחה". האם השכולה הוסיפה כי יום קודם לכן, נהיה בנה בן 25. כאשר אשתו שאלה אותו איזו מתנה הוא רוצה לכבוד יום הולדתו, השיב כי הוא ישמח שתקנה לו את הספר "נפש החיים". כתגובה, אמר הרב לסרי כי בשם הספר רמוז שנשמתו של המנוח עדיין חיה.

תגיות:הרב מיכאל לסריישראל וקניןטביעהקבלת הדין באהבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה